Ut på tur for å feire

 

Tidlig tog inn til Oslo!

 

Jeg skulle møte gutta etter de var ferdig på jobben! Så da hadde jeg noen timer vet dere, til å løpe rundt i Oslo! Først ned på Munch Museet for å drikke kaffe! Innom toalettet – for man vet aldri hvor neste toalett er i Oslo! 

 

 

M for Munch Museet

 

 

Like i området ved Museet – jeg er glad i det strøket der nede for å si det sånn! 

 

 

Ikea har åpnet mitt i Oslo, jeg handlet – putetrekk og knekkebrød! 

 

 

Fikk gava av gutta. En liten blåmeis – kjøpt i en designer-butikk i England. Eldste sønn hadde vært på helgetur og shoppet. Jeg bare elsker denne fuglen! Jeg sparer på dyrefigurer og fugler til pynt her heimen! Begynner å bli en del nytt. Bare i sommer har jeg fått en elefant, en frosk og nå en fugl! 

 

 

Vi spiste på Lorry, 2 av oss tok tre-retters med fisk og en tok kjøtt! Dette er forretten, skagenrøre. Noe av det beste jeg vet! Prisklasse på Lorry er kanskje litt over middels, men det er så utrolig hyggelig å være der! Vi betalte 2700.- en øl på hver også! Feiret bursdagen til yngste sønn og min – så da drar jeg kortet! For bursdager hos oss feires ute på restaurant! Menyen til Lorry – finner du her: https://lorry.no/meny

Sitat fra Lorry: “La fornuften råde. En takk før ølet som er skjenket i menneskets nåde. En nåde som forplikter til å la fornuften råde. Det skal forvaltes som en skatt, men ikke skatt til staten. Som ikke en gang skjønner det er godt med pils til maten”.

 

Var også en tur i Vigelandsparken! Her var det busslass på busslass med turister! 

 

 

 

 

 

Vi tre avsluttet feiringen med en drink på togstasjonen – oppskrift her: Negroni 

 

18 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen din og sønnen din sin – og for en perfekt feiring! Likte den M-en, og strøket der nede er innmari fint! (ja, jeg har jo også vært der noen få ganger…)! Leeeeenge siden jeg har vært i Vigelandsparken…. men kanskje kan jeg ta en tur dit igjen snart! En skal bare få til alt da… 🙂 klemmer

      1. Tusen takk, ja moro med bursdager. Enklest for meg å dra til Oslo vet du! Lokke med kaffe og kaker her hjemme er ikke så lett! De lever et
        hektisk liv i Oslo..Jeg har jo god tid!
        Beliggenheten der er så herlig og blokkene med badebrygger og båter utenfor..Jeg vil vinne penger, hehe…
        Ja, moro hvis du er på tur til Oslo, du får plinge på hvis du har lyst til å ha med deg noen! Men nå er det mye folk altså, så dokøen der, den
        var lang som ett vondt år! God klem..🩷

        1. Perfekt med feiring i Oslo – jeg feira jo min 50-årsdag der for noen år siden – den gang med mann, barn og svigerbarn 🙂 og ja – jeg sier seff ifra om jeg skal dit 🙂 klem

    2. Gratulerer med dagen til deg og sønnen, og for en trivelig bursdagsfeiring. Nydelige bilder fra fine opplevelser i Oslo. Heldige med været var dere også, ser jeg😀🎉

      1. Tusen takk, dagen ble kjempefin. Men dessverre mye regn. Men da satt jeg inne på kaffebarer eller fløy i butikker..
        Eller sprang med paraply over hodet..Det kom veldig mye regn over lengre perioder. Men var opphold i parken.
        Men på vei til toget hjemover så styrtregnet det nesten. Og ble helt mørkt. Men da jeg kom til Ski så var det nesten blå himmel.
        Så veldig lokalt vær! Men Lorry er et topp sted, anbefaler virkelig!

    3. Gratulerer med dagen! 🥰 Fint nede ved Munchmuseet og Operaen, veldig spesielle bygninger! Vigelandsparken har jeg ikke vært i, så det står på ønskelista. Jeg har vært oppi Bogstadveien, men ikke gått lenger, – har vært mer ved Akerselva, Grünerløkka og Grønland/Botanisk hage.

      1. Tusen takk, mange fine steder i Oslo. Frognerparken får du rusle til neste gang.
        Vakkert der og nå også et blomsterhav! Oslo har mye å by på og jeg lærer noe nytt hver gang.
        Det blir jo noen turer i løpet av året og begge gutta bor jo der og eldste har bodd i Oslo siden han var 18-19 år!
        Snart 20 år siden han flyttet fra Fredrikstad til Oslo. Så han har lært meg masse om byen og jeg leser kart og leser
        det jeg kommer over for å bli kjent! Lære bydeler og finne frem. Moro. Finner også mye å lese i Avisa Oslo. Ao.no
        Ha en fin dag…

      1. Dagen ble helt topp. Det ble jo noen kroner, men det koster å spise 3-retters på en Resturant.
        Og det var feiring av to bursdager! Godt å leve livet og kose seg.

    4. Gratulere med dagen til dere begge. Mange muligheter i Oslo og mangt man kan oppleve. Men alt koster men det var sikkert god mat. Ikea tror jeg at jeg besøkte en gang da jeg var liten men det er mye fint og av god kvalitet der. Fine bilder. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk, masse å se i Oslo. Moro å titte rundt..
        Du får stikke innom Ikea, når du er i Oslo en gang. Softis kr. 13.- og sykt billige baguetter.
        Lorry er koselig, men det kommer så klart på noen kroner. Men det går av budsjettet som er lagt frem for
        bursdager! Det er jo noe man planlegger. Man vet at det er bursdager i året og setter av penger til dette.
        Nyt dagen!

    5. For en koselig dag du har hatt i Tigerstaden 🥰 Det er et par år siden jeg var turist i egen by, men i år skal jeg jammen være det. Har jo skjedd så mye nytt rundt om etter at jeg sluttet å jobbe der nede. Ha en flotters fredda, klem 🤗

      1. God morgen! Oslo har mye å by på og jeg liker å titte rundt. Og trenger man litt småtteri så er den nye Ikea-butikken fin. Praktisk for meg som kommer med toget. Og litt tungvint å dra ned på Slependen. Men ellers er jo Munch-museet er fint sted å tilbringe noen timer. Klems…🩷

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg