Negroni

 

God morgen! 

 

Jeg starter med drinken fra i går kveld. Jeg var i Oslo i går og vi feiret to bursdager…Bursdager må man feire!

 

Vi hadde spist på Lorry og kom til togstasjonen og det var en stund til toget gikk! Da setter man seg jo ned og slapper av litt! Vi bestilte alle en Negroni!

 

Det er en klassisk cocktail

2 cl gin

2 cl campari

2 cl vermut, søt og rød, som f.eks Martini Rosso 

Store isbiter og en skive appelsin!

 

Fyll et old fashioned-glass med store isbiter, hell gin, campari og vermut over og rør godt. Pynt gjerne med en appelsinskive! 

 

En god drink som smakte sommer! Tenker jeg skal lage noen slike på lange late sommerkvelder når det er folk i huset her hjemme! 🥃 

 

 

 

18 kommentarer
      1. God drink dette, ja koselig sted – Olivia. Inne på togstasjonen er det bar og mulighet for en pizza.
        Det er jo litt todelt..Man kan jo også ta noe å drikke der, mens man venter på bord inne i restauranten.

    1. Bursdager må man feire. Ser godt ut den drinken og bra at du koser deg litt mens du venter. Vært problem å få kommentaren sendt i de siste dagene. Går vel igjennom fra mobilen. Klemsiklem

      1. Tusen takk, ja ble en fin bursdag. Gutta fulgte meg ned til toget og vi tok en slik drink alle tre.
        Var god og frisk, ikke søt. Bra det..Liker ikke søte ting.. Ikke sterk 2 cl er ikkje veldig mye brennevin.
        Vet ikke hva som skjer og hvorfor du ikke får kommentert. Men ikke stress..Vet jo at du tar en tur innom bloggen min.
        God klem herfra 🩷

    2. Koselig med bursdagsfeiringer! Jeg har gått forbi Lorry, men aldri vært innom der, – ser så kult ut utenfor ihvertfall. Drinken så god ut, – viktig å kose seg på tur 👍 Sjelden jeg drikker noe slikt, men liker Mojito. Etter en Oslo-tur må jeg kjøre bil for å komme hjem, så da passer det dårlig 😊 Ønsker deg en fin torsdag! 🤗

      1. Takk og fin dag videre til deg også.
        Gutta og jeg kosa oss med god mat og avsluttet med en drink nede på togstasjonen. De fulgte meg ned.
        Drikker jo slikt sjelden jeg også. Men denne var en god! Blir jo i stedet for et glass med vin tenker jeg.
        Var jo ikke sterk. 2 cl er ikkje så voldsomt mye.
        Jeg tar alltid tog eller buss til Oslo. Moro å feire bursdager! 🎉🇳🇴

        1. Jeg tar alltid tog eller buss til Oslo jeg også, men må kjøre bil til og fra stasjonen/holdeplassen. Det er så dårlig kollektivtilbud her ute på bygda.😊 Veldig fine muligheter innover da, og både skummelt å kjøre bil til Oslo og dyrt å parkere der.

          1. Da skjønner jeg.. Man bor jo ikke tett på jernbanen og det gjør ikke jeg heller. Men er kortere avstander her vil jeg tro! Ha en fin kveld!

      1. Takk, ja vi kosa oss ale tre. Og gutta fulgte meg ned til jernbanen og vi tok en drink der nede.
        Smakte deilig, og fin avslutning på dagen!

      1. Tusen takk, utrolig frisk og god. Den skal lages her hjemme i sommer. I dag handlet jeg Vermut (Martini) og Campari…Gin får jeg handle inn en annen dag. Turte ikke handle inn tre store flasker, hehe….Så så voldsomt ut!
        Veldig god og ikke sterk i det hele tatt. Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg