Tusle rundt i Halden på en fredag

 

Jeg er utrolig svak for slike fiskeskøyter..Det er hav og båt og sjø og fiske! Alt i en båt! Liker dem..Men så klart mye jobb med å holde de sånn tipp topp! De her kunne sikkert trengt litt mer omsorg! 🩷

 

 

Skrevet om det før, men liker gatene i Halden – minner meg om Gamlebyen her i Fredrikstad.

 

 

Her har jeg spist lunsj flere ganger Terteskjell Får i kål hadde jeg ikke lyst på i går! Spiste på Skofabrikken med Heidi som bor i Halden! Treffet i Halden og etterpå så ble det ikke til at jeg satt meg ned flere ganger! 

 

 

Under en bru – kan man se mye rart! Tista renner gjennom byen! 

 

 

Høst i Halden 🍁 Byen er stille på denne tiden av året! Halden er kanskje en sommerby! Jeg liker byen hele året! Snart (2 måneder) er det julemarked på festningen! Det er virkelig høydare! Men nå er det stille, lite folk på restaurantene nede ved fjorden! Jeg vet ikke hvor folk i Halden går ut og spiser jeg, men det er lite TRØKK! Her i Fredrikstad er det bra med besøk, men vi er heldige som har hyttefolket og med dagens standard på hyttene – så blir jo hytta besøkt nesten året rundt! 

 

6 kommentarer
    1. Halden er en veldig stille by om senhøstes og vinter synes jeg 🙂 Mer liv i Fredrikstad 🙂 Men begge er jo full fart på sommeren 🙂

      1. Ja, Fredrikstad vokser stort om dagen og blir mer og mer som en liten storby! Det skjer mye her nå! Det synes jeg er bra og at man kan nyte byen hele året og ikke bare på sommersesongen! 💛 Nede ved fjorden og restaurantene var det bare tomt! Full fart på sommeren og litt borte vekk nå og utover! Folk sitter vel hjemme og spiser, eller spiser på Tista senteret. Der er det alltid mye folk!

    2. Halden er en fin by, Behøver ikke være så mye liv hele tiden. GGG og jeg var på det konditoriet og spiste terteskjell for noen år siden. Mener det var i 2022.
      Jeg hadde praksis på Halden Sykehus (lenge før Kallnes) Bodde i en leilighet i Os Alle’. i 6 uker.

      1. Halden er bra den! Kan jo ikke vente at det er full trøkk hele året.
        Bare jeg som liker at det skjer noe innimellom. Jeg liker å se folk i byer og lite folk når jeg går på tur i skauen..
        Gå på en restaurant der det ikke sitter noen, gjør jeg ikke. Må være litt omsetning slik at maten ikke er dårlig!

    3. Det er koselig i Halden, og jeg har også opplevd stille i gatene der….! Det blir jo akkurat som hjemme – Larvik er ikke en by der det skjer allverdens, utenom i sommermånedene kanskje! 🙂 julemarked på festningen….. dit bør jeg nok reise med prinsessa og lillemor når den yngste får noen år på seg….! 🙂 klemmer

      1. God formiddag! Veldig trivelig i gatene der. Men jeg må utforske videre! Steder jeg ikke har vært på før! Det blir neste mål med Halden! Festningen er det også en stund siden jeg har væt på! Men rakk i det på fredagen! Blir nok flere turer til denne byen i høst! Tenk julemarked og nisseluer og grøt og gløgg og de fine jentene dine! Så moro det kommer til å bli! Så det må dere ha som mål etter hvert! Koselig! 🩷 God klem sendes på din vei vennen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg