Terteskjell

 

God morgen, i går i det fine været tok jeg toget til Halden! Jeg var ute stort sett hele tida mens jeg var der og hadde også planer om å sitte ute og spise. Men de restaurantene som lå nede ved kanalen var ikke åpnet enda, Det smakte med en is i sola Så ble med den isen og da satt jeg veldig lenge og bare hadde det kjekt i sola, helt fantastisk.  Etter isen så tusla jeg litt rundt både her og der. Det kommer noen innlegg om det etterhvert!  Og så hadde jeg funnet meg et sted jeg kunne spise lunsj, men da jeg kom tilbake så var det bare middagsservering. Så jeg gikk oppover i gågata i Halden igjen, mat måtte jeg jo ha, og klokka var plutselig blitt over 1600..

 

 

Erlandsen Conditori i gågata i Halden, vel en ting å si hit løper jeg raskt tilbake..Så koselig der inne og så hyggelig betjening. De skulle stenge kl. 1700, men mat til meg kunne de ordne og jeg hadde jo sett meg ut terteskjell da jeg gikk oppover i gata! 

 

 

Finner jeg denne brusen på butikken så skal jeg kjøpe den – for den var veldig god! Jeg pleier jo å slå ut håret med en brus når jeg er ute slik, eller et glass med øl/vin…Dette var et Conditori så usikker på om det var mulighet å få kjøpt det..Men har jo ikke noe betydning for meg! Dette var nydelig til maten, friskt og godt! 

 

Litt bilder fra stedet!

 

Koselig å være på tur og jeg blir mer og mer glad i Halden! En by med sjel….

 

Ha en fin søndag med mening…

18 kommentarer
    1. For et koselig sted 🙂
      Jeg husker terteskjell fra min ungdomstid… det var da det kom inn i vårt hjem. Mamma fikk masse mat-tips fra jobben sin – og prøvde det alltid ut hjemme 🙂 Jeg vet ikke om jeg likte det så godt… men litt godt var det jo… lenge siden…

      Lag deg en fin søndag 🙂

      1. Tusen takk, jeg liker det veldig godt og har laget det her hjemme også..
        Men å få det ute slik var helt nydelig, for en smak og toppet med ferske rekker…nydelig..
        God søndag…….. 🙂 🧡

    2. Ser utrolig koselig ut den spiseplassen. God mat og drikke hører med når man er på farten. Gratulerer med 16 plass på lista. Ønsker deg en fin søndag. Skal på tur i dag for været er veldig bra, bare litt tidlig ennå. Klem

      1. Tusen takk snille du..
        Et helt fantastisk sted og jeg kosa meg veldig…dette blir mitt sted i Halden føler jeg!
        Sjarm så det holder, og den gode maten….nydelig..
        God klem og fin tur…

    3. Så flott ut på det konditoriet. Jeg må nok ta en tur til Halden snart.
      Terteskjell var “syklubb-mat” i mitt barndomshjem. Men det er godt. Ikke så lenge siden vi hadde det faktisk.

      1. Tusen takk, skikkelig gøy,,,det er noen eldre innlegg som folk er inne og leser nå og drar opp en del.
        Merket det de siste dagene…

      1. Maten var kjempegod og stedet hadde sjarm altså….jeg kunne dratt dit i dag igjen jeg..
        Men det går jo ikke…men håper på snart en ny tur – er veldig glad i Halden!
        Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg