Turist – det å gå rundt å kikke

 

Ble noe bilder på vei til og fra Domkirkeodden! 

 

Det ble brått mørkt og uværet kom innover Mjøsa! I år som i fjor Domkirkeodden – verdens vakreste museum Jeg var på Domkirkeodden omtrent på samme tid i fjor også – det regnet! Innlegg fra i går Turist

 

 

En lykkelig gjeng! 

 

 

Kunst med blyanter

 

 

Dere som leste bloggen til UTIFRILUFT i går så slike trær som dette på bloggen hennes også! Det er spinnmøllen. Jeg har lest om det, og så det samme i fjor også! Helt forferdelig..Hele hekker var spist opp og trærne var innpakket! 

 

 

 

 

Diverse husmannsplasser på Domkirkeodden! 

 

 

 

 

 

Som dere ser – et heftig vær på vei! 

 

 

 

En fugleøy

 

 

Kunst på veien til Domkirkeodden! 

 

 

Og et klokkespill, skal si jeg skvatt da klokkene der begynte å spille! Jeg satt nede ved Mjøsa og plutselig begynte kokkene å kime, tenker de spiller hver time! 

 

8 kommentarer
    1. Flotte bilder, – takk for titten! 🥰 Ja, utrolig skiftende vær for tiden! Sol og så kommer det plutselig inn mørke skyer med regn. Det er mye heggspinnmøll herover, – har sett det lenger sør også. Tror det helst er hegg det går på, og de er helt innkledd i spinn og alle bladene er spist av larvene. Enorme mengder, så det blir sikkert litt av et syn når all møllen skal ut og fly.

      1. Tusen takk..Skiftende vær, det er alt av vær på en liten time..Sol og vind og regn og lyn…
        Håpløst å gå uten regnjakke…Man må ha det på tur! Det er helt sikkert….
        Det var rare greier, og som sagt – hele hekker var spist opp! Ikke sett det her, men så det på Hamar i fjor også.
        Sikkert moro for dem som er opptatt av slikt ja, følge med og vente på øyeblikket..Jeg begynte å klø…hehe..

    2. Så artig å sjå😀 For 5 år sida bodde jeg rett ved Domkirkeodden, og enda nærmere Jernbanemuseet. Kun 3-5 minutter å gå for Barney og meg☺️ Takk for nye bilder fra gamlebyen min😃

      1. Herlig, dessverre så regnet det heftig og kom meg ikke videre til jernbanemuseet.
        Kanskje var det stengt også. Men jeg vil gå dit allikevel. Men ikke i voldsomt regnvær.
        Regn i fjor, regn i år – jeg løper tilbake så fort jeg finner anledning. Ikke denne uka, nå
        er det snart festival i to dager.

      1. Flott sted å besøke..Nå har jeg vært der to ganger og det øsregnet begge gangene.
        Både i fjor og i år..Men ble fint utover dagen. Men da hadde jeg vært på Domkirkeodden, og
        gadd ikke gå tilbake igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg