Tur i byen

 

Hei dere!

 

Jeg gikk tur/retur byen i går ettermiddag og kveld…Skulle gi meg selv en belønning Helvetesuka belønnet meg! Så da måtte jeg gå igjen da, kunne tatt buss frem og tilbake..Men gikk. Da får man en grei tur, det er 4 kilometer fra meg til byen! Taxi bruker jeg helst ikke…Det går jo en buss en gang i blant da, men ikke ofte..Hvis man må stå og vente to timer på bussen, så er det absolutt enklere å gå..Jeg har gnagsår på begge hælene, men med plaster og ingen brodder så går det fint…

 

I går var vinteren borte og det var nesten vårvarme, helt utrolig deilig. Jeg tenker blir det sånn i hele høst og vinter, ja da hadde jeg vært lykkelig! Jeg hater snø mer enn noe annet. Det er jo derfor jeg bor her på øya, det er lite eller ingen snø her vinterstid..Og at snøen skulle komme i i slutten av oktober, var det vel ingen som hadde noe anelse om…

 

I går ryddet jeg i hagen, så ut som en slagmark..Kvister var brekt på busker og trær etter all den tunge snøen, og ja det var veldig spesielt….Aldri sett slikt før jeg. Det er helt unormalt..

 

Men altså i går nydelig vårvær og jeg er atter meg selv igjen….Gå i byen se folk – ja, det liker jeg utrolig godt. Gå fra et sted til et annet..pub til pub..Eller café til restaurant..Jeg tok kaffe og kake et sted og mat og og vin på et annet sted..Det er noe av det jeg beste jeg vet, gå slik rundt..at folk bruker byen vår, puber, restauranter, teater, og kunst og bibliotek og gågata vår..Det gjør meg glad, jeg lever! 

 

8 kommentarer
    1. Så trivelig. Tøff er du som går 4 km hver vei til og fra byen. Da holder du deg sprek. Veldig lurt. Jeg må også ut i hagen i dag. Var en del jeg ikke rakk å rydde opp i uti der før snøen kom. Men nå er snøen borte, så da kan jeg fortsette. God lørdag🙋🏼‍♀️

      1. Takk, går jo denne turen hele tida..Men etter den uka med holke og gåing til jobb og hjem.
        Så var jeg på en måte sliten. Men jeg kom hjem i går kveld også…
        Veldig trivelig å gå pub to pub med seg selv… 🙂 Med min vri da, café og restaurant…

      1. Mange takk, jeg er delt – by og skog..
        Nå som det er vått og klinete, så er det perfekt å gå tur/retur byen. Det blir en fin tur.
        Tur og folk på en gang. God helg, klem..

      1. Takk, jeg hadde kosa meg veldig hvis jeg hadde bodd i Oslo…Synes byliv og mennesker er utrolig sjarmerende.
        En by må ha liv og folk..Det må skje noe. Det er veldig koselig her i Fredrikstad i helgen.
        Folk er ute og spiser og koser seg alene eller med venner eller på show eller bare tusler rundt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg