Tanker om hage

 

God kveld her fra “syden” – i dag har vært en nydelig dag. Den begynte ikke så bra da, men men Jakte på sola 💚 men sola kom den og det ble en flott sommerdag! Jobbet med hage mesteparten av dagen..Ikke min hage på bildene. Lager et hageinnlegg senere når buskene mine blomstrer..Da er det finest..

 

Jeg går jo mye tur, overalt egentlig..Byer og land og morgen og dag og kveld..Noen hager er helt fantastisk vakre, men jeg ser aldri noen som jobber i hagen! Hagen er bare flott! Mens andre hager er det ordning og greier hele tida, men likevel ikke velstelt..Bare rot i mine øyne…Men det er øyet som ser, man er forskjellig om hva som er vakkert eller ikke! Jeg bruker mange timer egentlig hver dag i hagen og den er vel godt over middels i hvert fall..Men jeg liker at det gror naturlig og formklipper ikke så mye. Bare litt her og der..Hekken må jo klippes da..Og gresset og kanter..

 

Men hadde jeg kjøpt blomster og stauder for 50.000, da hadde hagen vært nydelig..Men jeg er ikke der, jeg liker å se hva som kommer opp av seg selv og lar det vokse..Putter en gren i jorda og plutselig så har man en ny busk helt gratis..Men i dag har jeg klippet ned to store busker, for de hadde vokst litt ut av fasong og ødela for en diger Rododendron..Så de fikk en en skikkelig stuss for å si det sånn. Nesten skamklipt, men det måtte til! For villniss er jeg ikke glad i..Man må ha kontroll..

 

En grønn dag her hos Solliv

 

16 kommentarer
      1. Veldig flott å se velfriserte og blomstrende hager. Man blir glad.
        Mye jobb med hage helt klart, man må lissom holde på jevnt og trutt skal det være koselig å være i hagen.
        Når høsten kommer og hagesesongen er ferdig…Da er det i grunn greit 🙂

      1. God morgen…
        Ja, ikke sant. En hage blir som regel fin bare man rydder og holder det i orden.
        Har man gress må det kippes. Hvis ikk så blir det bare rot.
        Og rydde vekk rot og skitt – koster jo ikke noe. Bare latskap.
        Så det er ikke slik at man bør investere i 10.000 vis av kroner for å få det flott. Se hva som kommer
        opp om våren..Stelle det man har. Da er mye gjort.

    1. Fint med hager men de må jo stelles for at de skal være fine. Det enkle er ofte det beste – også må de ryddes 🙂

      Lag deg en fin fin søndag ! Dere har virkelig sommervarme hos dere nå 🙂 klems

      1. Tusen takk, hager må holdes i orden og ikke bli altfor overgrodd.
        Og se hva som kommer opp om våren og man trenger ikke kjøpe kjøpe for at resultat skal bli fint egentlig.
        Litt blomster må til, men man trenger ikke handle seg blakk.
        Ha en super søndag, klem..

    2. Nydelige bilder og mange vakre hager rundt omkring. Her nord har det omtrent regnet. I morgen farter jeg til byen. Så tilbud på stoler til å ha ute og da håper jeg på sol og varme her nord. Er lei av det trøsteløse været. Har nå kost meg med å lese litt krim, shoppa litt klær hos Floyd på nettet. Tenker at jeg må komme meg ut til vogna, vaske og skifte gardiner. Sender en bønn til værguden om litt sol og varme. Klem fra ho i nord.

      1. Håper været blir bedre hos dere snart, her er det jo deilig sommervarme nå.
        Deilig, å være ute hele dagen.
        Håper dere snart er på plass i vogna og kan nyte sommer og sol – god klem fra meg 🥰

        Floyd er en fin butikk, så mye lekkert der.

    3. Du er skikkelig gartner altså! 🙂 og koser deg med hagearbeidet! Nå har det jo også vært så deilig vær noen dager – helt herlig! Idag kjøpte jeg meg et lite “drivhus” til agurkene – får ordne det til i løpet av uka! God klem <3

      1. Tusen takk, nydelige dager og da liker jeg godt å holde på i hagen. Veldig koselig altså,
        så gøy med drivhus til agurkene dine..Spennende..
        Moro å være gartner og holde på..klem…

    4. Veldig fint å se velstelte hager. Og vi som bori sentrum, må ha det fint og velstelt…det blir lagt merke til 😉
      Gleder meg tim å se bilder av hagen din 😍

      1. Koselig med fine hager altså, men det er dyrt med hage. Hvis man skal følge trender og slikt.
        Det gjør jo ikke jeg..Men synes det er trivelig å være ute i hagen og ordne litt. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg