Tanke tanke tankespinn

 

God kveld, stort sett vært på stranda det meste av dagen. Dro hjemover da jeg ble sulten. Badet her da, det var en del vind så var fint i litt le i dag.  Var på Glufsa. Tidligere innlegg om Glufsa kan du sjekke herHER

 

Gikk senere ned til en liten strand her ved Glomma. Bader jo ikke her da, men det er idyll for det. Satt på en planke og glana utover Glomma. Båter kjørte forbi. Fritidsbåter. Så tankene mine vandret om det å eie en båt og hytte. Elsker å være på vannet da, men trenger jeg båt? Nok holmer her på Kråkerøy som man kan ferdes på uten båt. Så jeg sa til meg selv at det trengte jeg i hvertfall ikke.

 

Fint vær og kvelden var flott. Sitte sånn og glane og ikke skal rekke noe. Mobilen var bare fremme for å ta noe noen bilder. Fisken spratt i elva. Store fisk. Rart å se. Det er slike ting man ser når man ser ordentlig og er til stede der man er. Man føler lykke. Små ting og gode følelser. Det å sitte slik tror jeg er meget sundt for kropp og sjel. Må ingen ting. Trenger ikke lese på noe. Sjekke noe. Jeg tror det er viktig å leve stille og rolig. Glemme det hektiske livet som folk lever. Skal rekke alt, men er det lykke. Ser dem gledene ved det  å leve. Være til stede i sitt eget liv, kjenne sand under føttene. Flua som sitter på hånden din. Fisken som spretter.

Like ved var det en liten gressbakke. Aldri sett noen der før. Men der var den liten båt ved brygga. Barn og voksne og en hund og telt. Skulle campe. Bodde kanskje litt oppe i gata og dro på “campingen” – fiske litt. Det oste lykke av hele settingen. Koster jo ingenting å gjøre dette. Barn trenger ikke dra langt for å more seg. “Vi skal bare være hjemme i år”. Det er ikke bare hverken for barn eller voksne. Det er faktisk hyggelig. Men du må kaste bort litt av det stresset du har inne i deg. Og stresset forsvinner faktisk ikke ved det å reise langt, kjøre langt, bruke masse penger. Det er inne i deg – du må lete……🌺

 

 

Fine deg, nyt kvelden da…

8 kommentarer

Siste innlegg