svette ut – litt gåskole

 

De fleste damer/kvinner over 45+ har sikkert slitt med nattesvette til tider. Det kommer og går litt hos meg og de dagene kroppen er redusert etter sykdom så kommer denne svetten tilbake. Det er kjedelig, Forrige søndag ble jeg jo syk og kroppen har ikke vært i helt i form etter dette. De dagene jeg får får gått lange turer i skogen og brukt litt energi og fått gått i gang pumpa på turen, de nettene er bra. Men lurer man unna så sliter man.

 

Det ble mange skritt i går, men ikke sånn tempo og litt kjør..Det er ikke det smarteste for jeg trenger lange litt slitsomme turer hver dag! Eller flere, da kan de være litt mindre lange. 

 

Jeg har veldig tro på at det å komme seg ut og mosjonere hver eneste dag er godt for denne kvinnesykdommen! Det har jeg selv erfart gang på gang…Sist jeg var plaget nå var etter den forkjølelsen i høst, da ble man igjen redusert, kom seg ikke ut slik man bør gjøre! 

 

Og denne uka har jo vært blææææ, mandag 0 tur! Tirsdag en tur utpå dagen, men ingen kveldstur…onsdag og torsdag ble det 2 turer hver dag. Fredag en lang flott tur. Lørdag, sånn byvandring med mange skritt og lite tempo! Søndag, altså i dag, en flott tur i skogen i litt tempo og med mange bakker. Jeg ble både sliten og svett, så da satser vi på at neste uke blir fin! Litt om Gåskolen her: Gåskolen 14/2021 – se etter skyggen din 

 

 

#ut #gå #marka

8 kommentarer
      1. Tusen takk, må ut helst mange ganger i løpet av en dag da..
        Så nå går det lettere igjen for meg! Dere har så mye snø, blir mye pes ja..:-)

    1. Enig med deg i det der….! Tror det å slite gjør susen! Jeg har sliteturer hver eneste dag nå – men blir sliten av det i tillegg til all jobbinga! Kunne likevel ikke tenke meg og ikke gå så mye! Godt at du har kommet deg helt igjen – og såååå fin tur du hadde idag! Klem <3

      1. Man må i hvertfall gå litt på og ikke bare subbe rundt skal det ha litt
        virkning for disse kvinneplagene…Hm…
        Du er flink!
        Klem…

    2. den svetten sliter jeg med hele tiden ,skikkelig slitsomt og det har vart mer eller mindre i 10 år nå ,er det opplett i morgen skal jeg gå til strikkekafe ,i dag var det barnebursdag så det ble ingen tur i dag ,må ta det igjen i morgen da

      1. Ja, det er slitsomt, har svettet slik siden jeg var ca. 45 tror jeg..
        Men er man aktiv på dagen så blir natta bedre….Men er ikke gøy!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg