Suppe på en spiker og håpet

Hei dere…..Det er høytid og 2. juledag. Vi koser oss her hjemme. I dag skar jeg opp restene fra skinkesteka på julaften og lagde deilig lapskaus. Koker opp 9 dl kjøttkraft. Jeg brukte 2 kjøttbuljongterninger. Opp i gryta med kjøttet. Salt og pepper. 7-8 poteter, 3 gulerøtter, en løk og en bit purre. På slutten puttet jeg oppi et par pølser som jeg har hadde skåret opp i skiver og brunet i panna. Oppi med det…40 min koking og masse deilig mat….Enda er det mer igjen….viktig å bruke opp restene….

Jeg var i Haugesund for 3-4 år siden. Besøkte også Utsira. Tok ferje uti havgapet. Jeg tusla rundt på øya og ville bade. Kom til dette huset. Håpet. Lagd av materialer som var blåst inn fra havet.

Like ved der var det en kommunal brygge. Jeg badet. Det var et stykke å gå fra ferja. Tok 30 minutter tenker jeg. For et klart og nydelig vann og for et sted…Jeg skal tilbake til Utsira helt klart. Mener å huske det tok et par timer med ferje for å komme dit…For det er laaaaaangt ute i Nordsjøen….

I det andre huset dere ser på bildet nr. 2 var det restaurant. Kosa meg med god mat og tok ferja tilbake til Haugesund….

Har du vært på Utsira? Hørt om det har du, alltid først ute med opptelling når det er valg..

#utsira #blogg #håpet

16 kommentarer

Siste innlegg