Søndagsturen

Hei og fin søndag. Jeg har gått til vakre Enhus her på Kråkerøy. Gikk inn ved kirkegården og inn ved skogen. Fine løyper. Kan anbefales. Lite folk. Det er deilig. Men lunt og fint i skogen. Det var kjekt. For det er skarp vind om dagen og blåste surt ved sjøen i dag. Men nesten 12 000 skritt og en fin tur.

Fine skogen ved jordene

Her gikk jeg innover og fulgte løyper.

Bregnene vokser seg store og kraftige.

Jeg elsker bregner. Har også noen i hagen som har kommet opp av seg selv.

Sti

Herlig løype rett og slett og ønsker man gjødsel til hagen er det bare å ta med et spann. Her finnes hestepærer.

Fine brua

Her går jeg videre og mot Enhus.

Enhuskilen
Vakre sjøen og utsikt mot Hvaler
 Her vises campingen 

Her sitter jeg ved en grillplass og ser mot campingen. En del folk har begynt å gjøre klar vognene.

Kiosken var åpen. Men jeg hadde ingen penger med meg.

Herlig… Liker dette skiltet. Det betyr at sesongen er åpnet.

Håper du likte turen. Det gjorde jeg 😀

13 kommentarer
    1. Likte turen ja..mye fint å se 🙂 Vakkert og grønt..og der nede ved sjøen så det fristende ut å bade.. 🙂 Ønsker deg en fin dag videre <3

      1. Tusen takk… Jeg kjente på vannet. Var Iskaldt. Dere hadde vel badet 😀 men i dag fristet det ikke… Sur kald vind går gjennom. marg og bein… 😀Men kjempefin plass om sommeren…

    2. For en fantastisk tur du har vært på, og så nydelig bilder. Da jeg var lita var jeg redd for å gå igjennom bregnene for jeg trodde det var slanger der 😉

      1. Tusen takk.. Akkurat det var jeg å… Men tror det er omvendt… At det er ingen orm 😀der… Men vet ikke.. Bare tull alt vel. De er virkelig flotte. Fin tur dette. Variert 😀

    3. Kjempefin tur i veldig variert område, fra skau til sjø. 😀 Vær nå bare forstiktig når du farter rundt på tur alene på den måten 🙂

    4. Tusen takk for turen, fin beskrivelse. Her har jeg tatt spaden fatt på en søndag. Prøver å måke snøen vekk fra plena, hjelpe til med snøsmeltinga. Men fin vår også i nord, og enig: isfiguren er et godt tegn.

      1. Takk.
        Ja.. Sett bobiler der også. Men mest campingvogner. Mer sikkert bare til å ringe Enhus Camping om plass. Men det er en større plass i byen. Den er først til møllaprinsippet… 😀Stille og rolig på Enhus.. Hvis dere liker stillhet 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg