Søndager

 

Hei alle sammen!

 

Mange ganger tidligere har jeg synes søndager har vært litt kjedelige, særlig her i Fredrikstad. Er man i Oslo så finnes jo ikke dagen kjedelig! Det er det 1000 ting å finne på om det er onsdag eller søndag! Her er alt stille og masse er jo stengt på søndag. Men restauranter og spisesteder er åpne da, også Gamlebyen Men jeg kan ikke fly der bort alle dager i uka heller! 

 

Så jeg har jo laget meg en plan for denne høsten – det er at hver søndag ettermiddag/kveld drar jeg til byen og spiser på et sted, dyrt eller billig. Tester litt forskjellige steder og matretter. Hvor jeg skal i dag vet jeg ikke, men tusler ned til byen i kveldinga tenker jeg! 

 

Nå skal jeg rydde litt i litt klær her inne og etterhvert holde på ute med maling og hagearbeid også! Male, drar jeg i litt annenhver og hver sin dag, målet mitt nå er å male ut spannet så gir meg for i år! Jeg er jo den som maler meg litt rundt hus og garasje hver år. Altså maler ikke alt på en sommer og venter flere år til neste gang. Nei, det orker jeg ikke..I år er det garasjen jeg har jobbet med, alle vegger har nå snart fått 2 strøk. Så begynner å gå seg til, fornøyd jeg! Jeg har jo ikke akkurat sånn “minigarasje” – 🥰 

 

I går kveld hadde jeg frosne reker. Ver ikke om jeg gidder å surre med det noe mer jeg. Masse. styr for å tine disse rekene. I går brukte jeg kaldt vann og isbiter! Men mye klin og smaken kan aldri bli som ferske reker uansett hvordan man løser denne jobben med å tine reker! Ferske reker eller reker på lake er det jeg kommer til å gå for utover! Jeg er utrolig glad i reker, dill, og sitron og majones..🦐

 

 

 

 

Jeg er glad i mat og elsker å kose meg..Tenker stort sett hele tida på hva jeg skal spise til neste måltid! Hehe…Er du slik som meg, eller bare spiser du for å bli mett???

 

S Ø N D A G – EN DAG MED MENING ❤️

16 kommentarer
    1. Jeg er glad i mat…. Vet hva jeg skal ha til middag ofte en uke fremover, og kan glede meg i dagesvis til en litt spesiell middag. I dag er det elgkarbonader som skal bli søndagsmiddag. Var på Bondens marked i går, og da ble noen karbonader med hjem.

      1. Ja, har brukt aviser jeg, men ikke noe høydare, nå prøvde jeg dette isbit-trikset..
        Men ble ikke gode! Ha en fin søndag videre da..

    2. Ja det er nok ikke manko på noe å gjøre her i Oslo alle dager i uken, og det er noe for en hver smak. Mat ja…., for det meste koser jeg meg med maten, selvlaget eller i pakka, men det er jo greit å bli litt mett. Ikke for mye, bare sånn passe. Blir spennende å høre hvor du havner senere i kveld. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Godt å kose seg med maten tenker jeg. God mat og godt drikke – det er hyggelig.
        Oslo er topp, Fredrikstad mangler mye der..Men så er ikke Fredrikstad hovedstaden i Norge heller 🙂
        Fin fin søndag til deg, klem…
        Ja, får se hva det blir! Får gå promenaden og sjekke menyer…

    3. Jeg er glad i mat, på min måte. 😀 Men ikke så opptatt av FIN mat. Glad i baguetter og brødmat også. Og glad i godterier da…men siden det ikke er LOV lenger, så blir maten viktigere 😀

      1. Mat er viktigere enn snop, spist uhyre lite søtsaker sommer jeg.
        Baguett er godt det, må være rekebaguett da..
        Jeg liker litt luksus jeg, beste jeg vet er å gå på fine restauranter, hehe.. 🙂

    4. Jeg er veldig glad i god mat, men er ikke så flink til å lage den selv… Jeg kan se på slike matlagingsprogram og få lyst til å prøve meg, men den lysten forsvinner egentlig fort gitt. Men god mat, litt godt i glasset og selskap rundt bordet er koselig!

      1. Enig det er koselig, med god stemning rundt maten.
        Jeg liker å lage mat jeg, men liker også veldig godt å spise ute.
        Særlig her i Fredrikstad på sommeren, masse fine steder å spise og det er hyggelig å se folk synes jeg 🥰

    5. Du er flink som maler litt hvert år! Jeg er mer typen som maler alt i løpet av et par år og så er det leeeeenge til neste gang! Høres ut som gode planer de søndagene dine altså – koselig å spise ute! Jeg er veldig glad i reker – aller helst ferske, men ellers går det i frosne – tiner dem på avispapir! Mat må smake godt – ellers gidder jeg ikke å spise! kan ikke bare spise for å overleve lissom! Klem <3

      1. Godt å kose seg, og det koster å kjøpe inn og bruke strøm her hjemme også.
        Alt er jo så dyrt nå, så er jo kjekt å gå seg en tur og spise ute. Så har seg noe
        å finne på på søndager. Er jo mye hjemme på helgen nå, siste innspurt med hage og maling før vinteren.
        Lurt å tine på avispapir det er i grunn det beste..Isbiter og kaldt vann i går ble SØL!
        God klem… <3

    6. På travle dager blir det mest å slenge i seg noe for å stagge den verste sulten.😂
      Men jeg elsker god mat og god tid til å spise den, selv om det ikke blir hver dag.
      Lurt å prøve ut nye spisesteder. Kanskje du finner en ny favoritt?🤗

      1. Deilig å spise ute og kose seg, har flere favoritter i Oslo, men her sliter jeg litt.
        Godt å hygge seg og se folk – det er noe jeg liker altså 🙂
        Ja, travle dager da kan det bli slik, det kan skje de beste 🥰

    7. jeg er glad i mat og spiser det jeg liker ,frosne reker tar tid ,men planlegger en og legger dem frem om morgene er dei tinte til kvelden uten vann og annet styr ,men reker i lake er helt ok til hverdags ,hadde det på brødskiva mi til frokost,ferske er helt klart det aller beste ,men det er ikke noe jeg får kjøpt her jeg bor :=)

      1. Vi som bor her er vant med ferske reker, så alt annet er ikke så godt.
        Frosne reker har en bismak, men sikkert greit i mat. Så kjøper nok ikke dette noe mer jeg.
        Har prøvd masse variasjoner med det å tine reker, men men smaken blir litt dvask.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg