Søndag ved elva

 

Kaldt, vakkert og flott! 

 

Det er vakkert ute om dagen, det skal jeg innrømme..Selv om det er kaldt, litt uvant og jeg er heller ikke det man kan kalle et vintermenneske..Liker sommerdagene bedre! Litt mer frihet, jeg elsker frihet..Nå blir man mer bundet hjemme rundt veggene..I hvert fall føler jeg det..Men jeg går og går og kommer vekk fra husets fire vegger. Det er sundt! Dagen i dag var å gå tur/retur sykehjemmet..Besøke mamma og hente tøy til vask! Jeg gikk elva så langt jeg kunne..Virkelig flott og ruslet bort til øya Isegran også. Der dere ser møllehjulet og sola mellom to hus. 

 

Rikdom, hva er det egentlig? Jeg følte meg rik på naturens diamanter i snøen…helt nydelig! 💎💍

 

Morgeninnlegget finnes du her Kald, kaldere, kaldest – kulde Tema i dag var mye kulde i mine innlegg…Vinteren 2024 leverer til 7.

 

 

12 kommentarer
    1. Jeg synes det er flott med en ordentlig vinter. Kulde og snø er bedre enn is og holke og temperaturer rundt 0.
      Jeg har og en teori om at siden vi nå har hatt ordentlig vinter med både rikelig av snø og kulde, så får vi en tidlig vår. Kong vinter har fått det som han ønsker seg og driver ikke og seigpiner oss til langt ut i mai.
      Jeg har fremdeles en plan om å sette en potte med stemor på bordet på trammen i februar. Eller kanskje senest 1. mars.

      1. Vinter kan være fint det, det er rent og ordentlig…
        Enn regn og tåke, man blir tung i hodet da..
        Men er uvant – er ikke vant med det og får ikke brukt den skikkelig føler jeg. For det hadde vært
        fint å stå på ski og alt det der. Våren kommer nok tidlig i år..Tror jeg.
        Blomster på trappa 1. mars er stas.

          1. Ikke sett løyper her på Kråkerøy. Med det er løyper i Fredrikstad marka.
            Men da krever det litt med tilrettelegging fra min side. Komme seg opp dit osv..
            Jeg liker jo alltid å gjøre ting ut fra her jeg bor og for tiden kombinerer jeg tur og det nyttige som du skriver.
            Det skulle vært kjørt opp løyper her på øya!

    2. Helt nydelige bilder, Solveig! Det er jo sååå vakkert ute nå! Men – jeg liker det ikke, jeg syns det er grådig kaldt – og jeg MÅ jo ut flere ganger hver dag lissom………..! God klem <3

      1. Takk, vakkert og rent. Flott er det.
        Men er litt tungvint med glatte veier og det der.
        Og friheten forsvinner litt, det liker ikke jeg…Men nå har det vært spesielt da, ikke
        vanlig med 20 minus i flere dager. Det er rart…
        Ut må man, klemmer og natta…

    3. Oj det første bildet der. Det er skikkelig nedfrosset…. Godt med sol når det er kaldt ute – og nå kommer det nok litt mildvær? 🙂 Lag deg en fin mandag. klems

      1. Takk takk, ja kjølig om dagen…skal bli mildere dag for dag. For det er litt kaldt å være ute i mange
        timer egentlig. Men man må kle seg. Fin mandag til deg også – klems <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg