Kald, kaldere, kaldest – kulde

 

God morgen 7. januar! 🩵

 

Vinteren er kald i år – men ut må man..Jeg måtte til butikken i går og GÅ!  Hvorfor bruker jeg ikke bilen tenker dere – den er fortsatt en fryseboks og er helt glasert…vært det lenge før jul! Og jeg liker jo å gå..Så det ble tur/retur butikken 8 kilometer og med stor sekk! For jeg trengte litt matvarer etter jula..For jeg handlet jo før jul med sekk også og i julen..Så noe store lager med ting man trenger har ikke jeg i hus! Man handler ikke lagervarer når man går slik…Glad jeg ikke er avhengig av brus..Bære 4 x 1,5 liter på ryggen – hjelpes..

 

Kjekt å fylle opp i kjøleskapet..Det har jo vært folk her i hele jula også og mat må man ha! 

 

I dag må jeg gå samme turen, men til sykehjemmet og til mamma for å hente vaska og gå på besøk. Logistikken med å besøke henne i går, gikk ikke opp. Jeg kan ikke dra med en sekk skitne klær på butikken og heller ikke masse matvarer inn på sykehjemmet og så hente to store poser med vask å så tusle hjem med mat i sekker og poser og poser med skittent tøy! For meg så gikk ikke den logistikken i hop! 

 

Da jeg kom hjem – ble det fyr i ovnen 🔥

 

 

Øverste bildet: Hjemme etter 8 kilometer i ca 20 grader..Nederste bilde er fra turen dagen før! Mitt bidrag til utfordringen med Frodith. Som i dag var KULDE! 

 

Link til utfordringen her: utfordringen 🩵

 

18 kommentarer
    1. Skikkelig kaldt hos deg også ja, helt klart. Jeg så jo den sykkelen i går, og trodde den ville blitt kulde-bildet 😀 Det med vasken, de kan ikke vaske på sykehjemmet? Vi begynte med vasken hjemme i starten, men ble mye på søsteren min. Så etter en stund så gikk vi over til å betale for at de vasket der. Måtte bare navne tøyet 🙂 Har du fått noe svar fra blogg.no på hvorfor ikke innleggene dine kommer på forsiden?

      1. Veldig kaldt i går, kulda beit gått i ansiktet.
        Skjønner ikke det med blogg, har ikke kontaktet support. Men må jo gjøre det.
        Skjer som regel ved det første innlegget jeg lager..Om det er klokka 1000 eller 1600..Akkurat som
        jeg blir blokkert.
        Tøyet må merkes og navn må syes på. Jeg har ikke orket dette. Det ble ikke gjort da hun fikk plass, vi trodde egentlig
        ikke hun overlevde året 2022. Hun var veldig redusert da hun fikk plass høsten 2022..og i jula 2022 fikk hun lungebetennelse..
        At hun overlevde er vel nesten et under. Og hun overlevede året 2023 også <3

      1. Tusen takk altså, man må jo bare ta tak i livet sitt.
        Nytter ikke sett seg ned og vente på hjelp..Mamma må jo ha rent tøy og mat i huset må jeg ha.
        Går lite busser hit på Kråkerøy i helga..og jeg elsker jo å gå, så da gjør man litt nytte for seg også.

      1. Logistikken greide jeg ikke løse denne dagen. Samme hvor mye jeg vridde hodet mitt.
        Satt her hjem og grublet kan du tro.
        Forstår ikke det at jeg blir blokkert der. Det skjer som oftest ved morgeninnlegget.
        Jeg har ikke kontaktet support, men må jo snart finne ut av problemet.

    2. Ja du er kjempe sprek og standhaftig, på en positiv måte. Nå er det bare noen få kalde her. Sender gode tanker, og ønsker et Godt Nyttår 🤗

      1. Tusen tusen Jan, hyggelig å høre og flott kommentar.
        Et riktig Godt Nytt år til dere der i nord..Bra kulda holder seg vekk.
        Nå har vi i sør stjålet både nordlyset, kulda og snøen…fra dere..Klem herfra <3

    3. Vært kaldt nok nå, ja🥶 Og vi må ut. Barney og jeg er ikke like lenge ute som deg i kulda. Kortest mulig turer. I dag er det heldigvis «mildere». Bare 15 mimus i dag tidlig☺️

      1. Takk, ja blir lange turer selv i kulda…Men alle turene er jo egentlig gjøremål for meg.
        Turer til jobben, butikken og i dag sykehjemmet..
        I dag var det fin temp egentlig…frøs ikke jeg.

      1. Tusen takk, men jeg må bare hive meg rundt innimellom..
        Ingen som kjører meg noe sted 🙂
        Ønsker deg en fin handletur i morgen..

    4. Det passer bra med temaet Kulde idag! Vi hadde det kaldest på fredag kveld med -28, men heldigvis skal det bli mildere til uka! Ikke så lett å starte bilen når det er så kaldt, men best å lade batteriet innimellom. Du er flink til å gå uansett vær! 😀

      1. -28 var kaldt ja, -23 her…Synes det var voldsomt og med sjø og klima i tillegg så føles det kaldt ja.
        Bilen min må bare stå, den er glasert – det regnet en natt og så frøs regnet like etterpå..
        Så helt nytteløst å prøve å få opp dører eller noe som helst.
        Jeg skal kjøpe meg et stort trekk å ha over heretter. Bare det kommer litt plussgrader igjen..
        Takk, ute hver dag året rundt, jeg er glad i det. Så jeg går jo uansett..Bare at nå blir det kombinert med
        gjøremål 🙂 Nyt kvelden..

      1. Tusen takk, i går var det kaldt altså..Det var litt mer enn jeg er vant med. Deilig å fyre i ovnen altså.
        Men gå må man…God klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg