Søndag er også en dag

 

Hei og god søndag….Deilig med fri altså! Er ikke så glad i søndager. Det er en dag som det meste er stengt og det er også en stille dag! Kan gå ut og rake i hagen og sånn det går greit. Men å klatre på taket eller klippe hekk eller sånn gjør man ikke på denne dagen! Jeg liker jo også å være på byturer i andre byer og det er ikke så kjekt på søndag. Det meste er jo stengt i andre byer også! Savner et sted her i Fredrikstad som er åpent. Biblioteket f.eks. – det burde vært åpnet på søndager! Slik at man har et mål. Gå til byen og rusle rundt på biblioteket og gå hjemover. Da har man et mål den dagen! Kan gå til byen og spise/drikke og gå hjem altså. Men  akkurat, det skulle vært andre ting å gjøre enn å bare spise og drikke. Ikke sikkert andre som er i et forhold savner dette. Men alle er ikke det og da burde det være noe for alle på søndager også…

 

Gamlebyen er åpen, men kan ikke dra dit hver søndag heller. Gamlebyen kan du se her: Gamlebyen har idyllDet blir kjedelig. Ut til mamma går greit. Men etter bomringen kom, prøver jeg helst å besøke henne i forbindelse med jobben. At jeg drar til henne rett etter jobben. For det er sure penger med bomringen. Skrevet om det før også. Tur til mamma koster meg 24.- x 2 = Altså 48.- kroner + bensin…For å besøke min mor. Synes det er et ran jeg altså…..Den måneden her jeg regninger på over 2.000 i bompenger, dro skikkelig opp på grunn av en Ikea tur vi hadde..Den lille lønninga mi og dette som smeller deg i huet når du åpner og kikker inn på nettbanken. Kan bli grinete av mindre…

 

Jaja, da ble det noen tanker rundt søndagen! Går greit med meg altså…Kaffe her nå og dusj og så blir det og gå en tur i skauen her. Det blåser, men ser ganske ok ut. Det regner i hvertfall ikke. Vind går greit. Regn går greit. Men ikke vind og regn på en gang…Akkurat det ødelegger turgleden synes jeg! Forresten koppen har jeg kjøpt på Europris, fin kopp og holder på varmen og billig… <3 

 

God søndag der ute……..

10 kommentarer
      1. Deilig å titte i byen ja…liker det jeg å! Men savner noe å titte på i byen! Som er åpent..men må nok til Gamlebyen som sagt!
        Men jeg er ikke fan av stengte butikker…Liker liv i gatene alle dager!

    1. Uffa meg. Der butta det imot skjønner jeg. Farsken ta at ikke lavtrykka må betale bompenger. Da hadde de kanskje holdt seg unna 🤗 klem

      1. Ikke sant. Jeg synes det er skikkelig surt å måtte betale 48.- for en liten tur ut til mora mi <3 Må lissom gjøre mange ting samtidig..Handle, gå tur, besøke mamma, gå i Gamlebyen…etc…Ikke alltid du orker det, noen ganger vil jeg bare kjøre ut og sjekke forholda der. Klem til deg..

      1. Det er helt ille….Og når jeg bor på en øy så kan jeg ikke kjøre rundt for å unngå det heller…
        Skikkelig mye penger altså!
        Koppen var fin og fargerik! Klem..

      1. Kjedelige penger dette….Ja, det med økonomi har jeg vært opptatt av siden jeg var 3-4 år..
        Så det går seg til…Men denne måneden her dro det det skikkelig til. Det er mye penger hvis man ganger det opp med 12. Heldigvis ikke så dyre regninger hver måned da. Ligger vel på ca. 1200..
        Har kosa meg og sett på TV og slappet av…deilig..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg