Gamlebyen har idyll

 

God ettermiddag! Hadde en del oppgaver å gjøre i dag! Etter at det var gjort så dro jeg innom Gamlebyen her i Fredrikstad. Kom ikke her og si at det mangler steder å reise til! Kjeder du deg en søndag. Og ikke bor altfor langt unna – så har du motiver og opplevelser i fleng. Det skal jeg påstå! Bare se dette bildet. Bare knipset med mobilen i full fart da jeg gikk hjemover. Ikke noen filter eller tilgjort eller noen ting. Det er bare slik det er i Gamlebyen! Det er IDYLL!

 

 

Kan du hekle, kan du lage det meste! 

 

 

Det var også Frimarked i dag. Og jeg er svak for gamle skilt. Ikke skilt som ser gamle ut. Men gamle skilt som er gamle!

 

 

Det var tider det! 

 

 

Og jeg elsker også gamle bruskasser! Trekasser du kjøper på Europris er lissom ikke det samme!

 

 

Her kan du ta en bok og/eller gi en bok! Et lite “minibibliotek”.

 

 

Galleri 1845

 

 

Vet du hva! Dette galleriet må du besøke – jeg bare elsket det. Så mange fine fargerike malerier med alt av motiver! Det skal du lete lenge etter for å finne et annet sted! Jeg forelsket meg i et bilde til 9.000.- Synes ikke det var dyrt. Det var stort og med et hav av deilige farger. Jeg så for meg en hvit vegg i sommerhuset mitt/hytta mi…(som jeg ikke har)..Men møbleringa er klar…ler.. 

 

 

Hva venter du på! Den rosa løperen er klar!

 

Kommer du?

18 kommentarer
    1. Å ja, Gamlebyen er flott! Vil tilbake dit snart…. og du har helt rett – det bugner av motiver der…. og små butikker, og marked og gallerier, og museum……. Jepsipepsi – et perfekt sted <3

      1. Takk, nok å finne på der egentlig…Og veldig stas på lørdager og søndager for da er det litt folk i gatene. Det synes jeg er hyggelig.Og mange flotte små steder å spise og drikke og hygge seg! <3 God klem.

    2. ja der er det vakkert,fikk oppleve gamlebyen da vi traff deg :=) var litt småregn da,og det meste var stengt,men en butikk var åpen og der var det jammen mye festlig,og handel ble det :=) ja det er virkelig mye vakkert å ta bilder av i gamlebyen

      1. Takk, fint der. Synd det var det dårlige været den dagen…men det rår man ikke med. Og som sagt mest koselig i Gamlebyen i helga for da er det litt liv der. Men motiver finner man og mange herlige butikker med masse rare ting i . God morgen….

    3. Jeg har vandret rundt der for over 25 år siden. Jeg husker bare at det var vakkert der, ingen detaljer. Veldig bra at noen hadde vett til å ta vare på gamle bydeler. Her i Bodø ble byen bombet sønder og sammen i mai 1940. Vi har nesten ingen gamle bygninger å ta vare på.

      1. Tusen takk, så stas at du har vært der! Et sted med sjarm og historie helt klart. Fint at det har blitt tatt vare på og har blitt en levende bydel.

    4. Flott sted og herlige motiver med mye sjarm.. Rosa løper faktisk..jaja..greit med litt variasjon fra den røde..ikke at jeg har gått noe særlig på rød løper altså..hehe.. Ønsker deg ei fin ny uke ..Klem <3

      1. Tusen takk, Fint sted ja…Ja, må ha rosa løper den butikken der. Bare fine merkeklær, Ganni og sånn…Lyst på alt jeg :)Fin kveld og klem til deg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg