Sommerstengt

 

God formiddag! 

 

Jeg har tenkt litt….igjen! Sommertanker vet dere, Man skal ikke blogge bort sommeren 

 

Sommeren er hektisk, med alt man skal gjøre når man har hus og hage! Det er også ferie fra jobb i ny og ne og man skal på turer og konserter og festivaler! Man skal rekke å leva livet. Jeg skal også vaske hus og male! 🙂

 

Jeg følte at jeg hadde to valg, ikke blogge i det hele tatt eller stenge kommentarfeltet. Jeg velger det siste. Blogge har jeg tid til, når jeg føler for det… Jeg gjør det av to grunner, da trenger man ikke føle at man må kommentere her og der. Men lese fordi man har lyst, og jeg kommenterer  jo de vanlige! Den andre grunnen er at jeg bruker mer tid på å oppdatere kommentarer og svare enn selve blogginnlegget! Nå i 3 – 4 uker tenker jeg at jeg tar litt ferie..og de fleste lesere komme utenfra, lesere jeg har fått gjennom 6 år på blogg..De kommenterer sjelden..Og jeg får mange leser gjennom google! og jeg bruker nesten alltid Mac når jeg svarer på kommentarer også! Og det betyr at man må være inne….jeg er sjelden inne midt på dagen! Men litt på kvelden før leggetid! Og på morgenen før jeg begynner dagen! Men spiser alltid frokost og tar kaffen på trappa denne sommertiden…

 

Og i disse tider hvor blogg jobber med oppdateringer av blogger og slikt og stenger og rydder og slikt så tenker jeg det er greit… 🙂 at jeg bare blogger, men stenger kommentarfeltet.

 

Ikke svare det aldri aktuelt for meg..Når folk kommenterer og jeg ikke svarer tilbake, skjer ikke! Da synes jeg det er bedre slik! Men daler bloggen veldig så og skjønner at jeg mister lesere så åpner jeg opp igjen! 🙂 og heller blogger annenhver dag! Det er jo en mulighet…

 

Sommer….

 

Viktig å kose seg! 🙂 Leva livet…

 

20 kommentarer
    1. Slik jeg ser det, er den direkte kommunikasjonen mellom lesere og utgiver hva som i all hovedsak skiller blogg-genren fra øvrige genre, så i mine øyne er faktisk en redusert hyppighet mellom innleggene langt å foretrekke fremfor å stenge kommentarfeltet 🙂

      1. Takk for svar…jeg er jo enig med deg om dette…dette har vi snakket om før, men
        noen ganger er det unntak på en regel…denne kommunikasjon er veldig viktig og jeg elsker den..
        Men kanskje jeg går for en tredje løsning at jeg tar heeeelt ferie fra min og andres blogger i sommer,
        jeg får se! For blogg skal jo ikke være stress…. ha en fin dag 🙂

    2. Riktig. Blogg skal ikke være stress. Jeg er ikke alltid like flink til svare raskt på kommentarer. Noen dager er jeg ikke så mye inne på blogg.no heller. Som sagt. Blogg skal ikke være stress.
      Ønsker deg en fin sommer og ferie.
      Klem ♥

      1. Tusen takk, godt med litt ferie fra bloggen tenker jeg 🙂 Blogg skal være kos,
        men når jeg skal holde på med huset ute, kan dette bli litt stress for meg <3
        God sommer…..

    3. Ønsker at du skal nyte ferie, bading og alt annet som hører sommeren til. Blogg skal ikke være stress, det skal være kos. Måtte inn å kjøle meg ned. Klem og nyt sommeren.

      1. Tusen takk, viktig å nyte sommeren og utelivet tenker jeg også..
        Og jeg har jo litt mål her hjemme med å vaske og male huset.
        Ikke hele huset da, men de veggene som trenger omsorg!
        Jeg er jo en maskin til å jobbe så går helt fint!
        Nyt dagene i spikerteltet, klem…. 🙂

    4. Gjør det du føler er best, du….. jeg liker å lese og kommentere, men føler man at man ikke har tid og syns det er gøy, er det best å la være! God klem og god sommer – vi meldes utenom! 🙂

      1. Tusen takk, ja – tenker jeg er litt av og på. Det vil si: blogger ikke hver dag, men en gang i blant!
        Kommentarer er gøy det..
        Men også litt stressende å tenke at man må svare…særlig når det er sol og badevær!
        Men får se, plutselig så savner man det å blogge hver dag…Jeg vet faktisk ikke, tar det som det kommer
        i sommer…Leser hos deg da vettu….<3 God klem..

    5. Høres veldig fornuftig ut syntes jeg 🥰 Jeg bruker også mange ganger mer tid på å følge opp kommentarer å svare enn på selve innlegget. Ønsker deg en en fin sommer, kos deg masse, klem 🤗

      1. Tusen takk, ja jeg føler for å ta det litt piano med bloggen i sommer…
        nyte mer uten en data i hånda! God sommer og klem….
        Leser hos deg vettu…

    6. Her har man forskjellige tanker om hva som er viktig å gjøre, så her må man gjøre det man føler er best selv. JEG har alltid hatt den “greia” at jeg kjenner at når jeg må velge så fokuserer jeg heller på andres blogg enn å sitte å svare på kommentarer på egen blogg. JEG har allerede sagt noe på MIN blogg (innlegget), og lesere har sagt noe om det de har lest(kommentaren). Hvis jeg ikke rekker å mene noe/svare på deres kommentarer (som jeg aldri har tid til i hverdagen), så synes jeg det er bedre at JEG besøker noen andre for å lese DERES blogg, slik at de får besøk også og en kommentar, enn å svare hos meg selv altså. Det er MIN løsning. Hvis du stenger kommentarfeltet så fratar du folk muligheten til å gi deg noen koselige ord. Jeg forventer INGEN svar, men synes det er hyggelig om du ser at jeg har vært der hvis jeg har noe jeg har lyst å si. Jeg synes aldri det bør bli sånn at man føler man MÅ noe som helst. Men gjør som du vil 😀 Det gjør jeg også 🙂

      1. Tusen takk du har mange gode poeng her. Man rekker ikke over alt..sånn er det bare. Og jeg er ikke på ferie.
        Man skal jobbe og jeg skal male hus utvendig. Mye å gjøre. Men det blir jo bare en 3 -4 uker..
        Jeg tar det litt piano her inne…Tenker at sånn må det bli i år…
        Men velger nok kanskje bare å blogge en gang i blant i stedet! Altså, ikke hver dag…
        God sommer og nyt den masse! Klem fra meg…

    7. Det kan nok være lurt, skjønt jeg tror at mange bruker mindre tid på å lese, og ikke minst kommentere blogger på sommeren. Merker det selv. Men nå er det ikke så mange som kommenterer mine sjeldne innlegg likevel. 🙂 Blir for mye etter innfallsmetoden. 🙂 Riktig God sommer til deg 🙂 Klem

      1. Ikke sant, man har lissom annet å gjøre på sommeren…
        Sitte inne med data kan man gjøre på høst og vinter! Nå holder jeg på å vaske huset og
        og etterhvert male utvendig…Nok å gjøre 🙂 Men liker sånt arbeid jeg..gir mestring og gode
        resultater, er gøy! God sommer til deg og fruen – klem 🙂
        Tusen takk for hilsen 🙂

    8. God sommer til deg Solliv. Nyt dagene og kos deg med dine gjøremål. Og så kommer du sterkere tilbake til høsten.
      Tenkte bare å fortelle at jeg nå er ferdig behandlet for kreften. Nå reiser vi oppover til huset vårt på Nordmøre og skal nyte resten av sommeren i fulle drag. Klem fra meg til deg. 🥰🌹

      1. Hei på deg Signe! Så bra jobba at du er ferdig med kreften ❤️ Du og dere og barn, svigerbarn og barnebarn får
        nyte sommeren…Kose dere og slappe av ha det fint alle sammen! Tenke at hver dag er en gave og
        leve. i nuet..sette pris på små og store ting…

        Klem fra meg og nyt sommeren….P.S. Ja, nok å gjøre her hjemme jeg og kose meg andre dager..innimellom..
        ser an været og vind!
        Skal ha en uke ferie nå og så skal jeg jobbe litt! Tusen takk for gode sommerønsker! 🙂

    9. Noen ganger rekker man ikke alt og da må man prioritere og velge bort noe.😊Sånn er det av og til. Blogg når du har tid og føler for det. Det er da det er moro og ikke stress.🤗Kos deg med masse herlige sommerplaner.☀️🥁🎸🕺🏻De må nytes!☀️☀️🤩

      1. Tusen takk, faktisk deilig å koble av litt fra Mac og mobil, ikke være på hele tida…
        Men det kommer innlegg, men ikke 2 pr. dag!
        En gang i blant når jeg føler for det…Og titter litt innom kjente her på blogg!
        Viktig å nyte sommeren tenker jeg! 🙂 Ha en fin kveld hos dere! <3

    10. tenker du gjør det som er best for deg ,det er det viktigste :=) jeg er litt på og av alt etter vær og hvem jeg er sammen med ,om 3 uker drar vi på ferie og da er jeg helt ute i 3 uker ,det er sommer og vi må leve livet også

      1. God morgen, ja jeg er litt av og på noen uker nå! Slik at blogg ikke blir stress..
        For det skal jo ikke være slik, at når man er ute hele dagen..Må man sitte med Mac to timer hver
        kveld for å følge opp sine egne kommentarer og kommentere hos andre..
        Deilig å få tid til å lese litt aviser, som jeg har i postkassa..
        For alt tar jo tid…Jeg vaseker huset utvendig nå, og skal male noen vegger disse dagene…
        Det er tidkrevende. Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg