Man skal ikke blogge bort sommeren

 

Tenkte Solliv!

 

Når man har vært på jobben hele dagen, så må man være ute når man har fri…Så frista ikke akkurat å skrive og fortelle så mye i dag! Man får ta det som det kommer…Det er jo bare blogg!

 

Jeg er lite på Facebook om dagen, men i går kveld var litt innom! Det som slo meg er at blogg og Facebook er prikk lik hverandre nå!

 

Blogg er blitt Facebook…Man deler 3 – 20 bilder og litt tekst og så kaller man det blogging! Til høsten dere, så må vi skjerpe oss!!! Vi må prestere mye mer, hvis ikke blir det bare kjedelig 🙂 Det var de tankene jeg satt igjen med i går kveld! Nå er det sommer og sol og bloggen blir deretter! Men snart er det bare 3 – 4 av oss her inne på blogg som er ekte bloggere tenker jeg!

 

Sommertanker…💜

30 kommentarer
    1. det er sant ,når det er sol og sommer må en være ute :=) jeg har ikke tenkt over att blogg og facebook er like ,jeg skriver og leser det jeg liker uansett :=) mulig jeg blir lite på blogg fra neste år da mannen pensjonerer seg ,vi får se har ikke bestemt meg helt ennå

      1. Da kan du/dere blogge om det gode liv som pensjonister!
        Eller gå over til Facebook, med å dele bilder og tekst der..
        Spørs hva for noen planer dere sitter inne med da..
        Men godt å ha egen hobby tenker jeg! At du fortsetter med bloggen din og har greia di der..

        1. Da burde du stå på, når de som i dag har blogg forsømmer arenaen som allerede har vært nedadgående en stund, så risikerer man at når høsten kommer så er interessen for blogg lik null.

          1. Ja, kunne vært lurt tenker jeg……………
            Vi må sammenligne blogg med butikk, er blogg kjedelig så går leseren til et annet sted! Ikke verre enn det…

    2. Jeg jobber med sakene her inne 😊Jeg kan ikke blogge mer i hverdagen. Rekker det absolutt ikke. Hva en EKTE blogger er vet jeg ikke. Tror vi har forskjellige meninger om det. Jeg føler meg EKTE nok 😉

      1. Kanskje du er en av de 3 -4 jeg skriver om <3 som leverer..
        Jeg tenker at man må ikke blogge hva dag for å være en "ekte" blogger – men man bør har noe som fenger leseren..
        Bilder og noen få ord da bruker man Facebook eller Insta tenker jeg..
        Eks. på et bra budskap med bilder er Utifriluft. Det er en blogg man får ettertanke av…En flott blogg, for bilder og ord gir fin mening. Hun kan det med å fenge leseren.
        Blogg skal være noe som går litt under huden på folk, ikke alle innlegg da..Men vi må kjempe for å holde på leserne her inne på blogg alle sammen. Ellers så blir det kanskje som Bunny skriver! Blogg.no pakker sammen!

    3. Ekte blogger… hmmm
      Jeg driver videre som før 😃 Legger ut mine dikt og tanker og turer og reiser – året rundt 😊
      Håper sommeren blir god 🤗

      1. Ja fikk mine tanker 😀
        Men jeg tror faktisk blogg.no snart legger ned. De er avhengig av å få lesere inn her og tjene penger på annonser 😀

    4. Du har rett. Vi må skjerpe oss.
      Vi må få nye lesere inn, ellers får Bunny rett.
      I dag delte jeg innlegg med masse blogganbefalinger på fb, ikke bare på bloggens fb side men på min side.
      Jeg vet det vil gi klikk for meg, forhåpentligvis blir noen nysgjerrige nok til å klikke inn på noen av dere andre og.
      Litt spent på å se om det hjelper.

      1. Vi har alle et ansvar her inne.
        Og jeg blir ikke overasket om Bunny får rett.
        Bra du deler innlegg om flere bloggere. Det er slik vi må jobbe 😀 være litt mer på rett og slett. Jeg skrev jo ikke dette innlegget for å fornærme noen men for å få litt tanker rundt dette.

          1. Neida, bare omorganisering er man jo vant med fra arbeidsplasser..
            Har vært med en del på 40 år kan du si! Før likte jeg det ikke, ville ikke ha endring!
            Nå tenker jeg at endring er bra!

    5. Du er inne på noe her, og det er kanskje på tide å tenke litt mer på hva man blogger om. Min blogg er jo en dagbok uten alt for personlig innlegg, kanskje ikke den mest spennende. Forandring fryder, og ja man vil jo at mange stikker innom å leser og kommenterer innleggene.

      1. Ja, var noen tanker jeg fikk. Og se hva Mette skriver her. Nå skal de rydde her igjen!
        Din blogg er ekte og ærlig, leser alle dine innlegg og en av de første jeg må lese hver dag!
        Skrive om livet og skrive er blogg..Jeg må skjerpe meg selv jeg, for jeg har lett for å dele litt mange
        bilder, må ha litt mer tekst inn..Det skal jeg jobbe mer med. Men ikke nå i sommer 🙂 nå bare bader jeg vettu…hehe…
        De rosabloggerne delte masse bilder de også, men det var bilder som dro folk hit, klær og sminke etc..Annonser.
        Vann og skog selger ikke på samme måten, og kan bli kjedelig…Tenker jeg.

    6. Er lite på Facebook, men mer på Insta. Blogg skriver jeg ikke, men leser jo en del hva dere skriver om. Hadde blogg.no kuttet ut miniblogg og la de som er der komme inn her så har man mer å kunne lese om. Hvordan det blir til høsten vet jeg ikke. Men liker allsidigheten man finner her.

      1. Enig med deg, mange dyktig på miniblogg og de har nok litt annen glød kanskje også,
        og vil opp og frem og dra inn folk…
        Var mye på FB før jeg, men ble litt lei…
        Ha en fin kveld da! :-)Klem

    7. Ja det er sikkert noe med det at de vil at bloggerne skal ha gode resultater…. Nå fjerner de de som ikke har de store tallene av lesere igjen, slik som for et par år siden eller når det var ….. 🙂
      Ja blir her så lenge det går 😀

      1. Ja, herregud jeg så det nå! Det rasler nok bra i sablene på blogg tenker jeg. De må rydde,
        ha mer trafikk inn her og få flere nye med energi inn fra miniblogg..Tenker jeg. Frigi plass
        på plattformen. Vi er rett og slett ikke dyktige nok til å dra inn folk her som tidligere..
        Nå er det for mange steder for folk å bruke tida si! Så igjen, vi må nok bare kjøre på! 🙂
        Hvis vi vil at blogg skal være aktig og ikke bli nedlagt.
        Ei som driver en butikk her i byen i gågata, ville fornye leieavtalen med gårdeier, men fikk nei!
        Hun dro ikke nok trafikk til sentrum. Gårdeier ville ha en butikk som var mer aktiv. Blir på samme måten her! 🙂

    8. Du er så absolutt inne på noe.🤗
      Vi må alle være vårt ansvar bevisst hvis det skal fortsette å være blogg.no
      Da må innholdet vi skriver være bra for at andre skal ha lyst til å lese.😊👍🏻
      Det kan være godt med ett spark bak av og til slik at vi tenker oss om.🤗

      1. Det var det jeg tenkte også, at vi som blogger må blogge for folk utenfra og ikke bare surre
        en gjeng her inne og ha det trivelig!
        Så ikke ment å kritisere noen jeg, jeg går litt i fella selv med å dele litt for mange bilder og litt for lite
        tekst…Så må jobbe litt mer med bloggen min utover! Det er for lite folk som klikker seg inn på blogg generelt og det må
        vi ta til etterretning. God kveld…

    9. Hmmm…. mulig du har rett (?) jeg har alltid hatt samme type blogg, og jeg er jo ikke av dem som skriver mest, så…..! Fremtiden vil vise….! Men – jeg blogger ikke bort sommeren, bare bruker den for alt den er verdt! <3 klem

      1. Din blogg er grønn og du har et bra konsept. Så du er jo flink…jeg er ikke så flink, jeg blander litt mye rart her inne..
        Blogg.no vil jo ha rene temablogger så skjønner den. Vi må dra inn folk her altså, så du hva Mette skriver..Nå skal de stenge en hel haug blogger igjen! Blogg.no har nok en jobb å gjøre for å bloggere som drar inn folk til annonsene..
        Klem…<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg