Sommer og sverdlilje

 

God søndag!

 

Dette er også en stor favoritt av blomster, sverdlilje. De er helt skjønne, nesten helt utrolig at dette er ville blomster. Ser “dyre” ut og ligner dem man finner i hagesentre til store summer. Men tror ikke de vil trives i en hage..De vil være fri og helst ved sjøen..

 

Det gir meg ro når sverdliljene blomstrer. Da er det sommer! De liker seg på litt fuktige steder. De finner man dem og ser man en så finner man som regel mange bare man ser seg rundt! 

 

En flott ettermiddag ved sjøen i går, men det er veldig tørt Grillforbud? Jeg grillet flesk på verandaen!!! Og jeg aner ikke campingfolket spiste. Det er jo forbud mot grill, jeg spiste dette De gamle bloggerne enkel og greit når man kom hjem rundt 20:00 på kvelden..Dagen dro i vei, fra morgen til kveld og jeg jobbet litt her hjemme utendørs og slappet av på veranda mellom slagene..

 

Slike dager er det deilig her på Kråkerøy, men det er mange hyttefolk og mye trafikk på veien..Ny dag venter, får se hva jeg finner på – jeg føler at jeg ikke må noen ting! Det er en god følelse..

 

Men du ha en nydelig vakker søndag! 🌺

 

14 kommentarer
    1. Så nydelige de liljene var. Jeg liker slike dager som man ikke føler at det er noe man må. Dagen ligger der bare til fri avbenyttelse. Har i grunn en slik dag i dag jeg og.

      1. De er helt skjønne, så glad når jeg ser disse i naturen.
        Deilig når man ikke har programmet fullt, ikke må på jobb, må på butikken, må på besøk, må noe…
        Men bare gjøre det man vil selv..

    2. Liljer er vakre uansett art eller farger. I fjor hadde jeg en stor hvit lilje i en potte i bedet mitt, og jeg vurderer å kjøpe en ny når bankkontoen blir fylt opp. Her blir det ikke grillet, for jeg har ingen grill så all mat blir laget i eller på ovnen. Ønsker deg en fantastisk søndag, klems 🤗

      1. De er helt skjønne…
        Koselig å kjøpe blomster, men jammen er det dyrt. Men det kommer vel litt feriepenger inn om litt.
        Tenkte jeg skulle handle litt mer til hagen her. Moro å titte. Ha en fin kveld 🙂 klem..

    3. Flotte blomster! Det er noe med gulfarge, jeg forbinder det litt ekstra med sol og sommer! Godt å ha en dag der man ikke må noe ja! Nyt 🙂 En nydelig vakker søndag ønskes deg også 🙂

      1. Blomstene er helt skjønne, ja i dag har jeg kosa meg veldig her
        hjemme, så utrolig deilig med 0 planer..Bare det jeg hadde lys til 🙂

    4. Tror jeg er slått ut av pass av barnebarn. Nå er ho levert til datter, og i morgen muntlig. Når det er ferdig så jobb på sykehuset og ta blodprøver. Sommerjobb. Kjekt med ville blomster, de er finest. I går var det nydelig vær og i formiddag. Men nå regner og blåser det friskt. Neste helg er det i følge værmeldingen bra vær, og da ut til vogna fredag. Vaske og styre, fredagen. Lørdag later jeg meg ute, får håpe sola dukker opp. Klemsiklem

      1. Skjønner at det ta tid og krefter og løpe etter en fireåring…
        Men dere får hvile og slappe av og glede dere til livet begynner i vogna og det kan ferieres og nytes.
        Deilig.
        Ville blomster er helt skjønne, håper været blir bra kommende uke for dere…Klemmer kommer her 🥰

    5. Her lærte jeg noe nytt, for sånne har jeg nemlig tatt bilde av idag, og jeg visste ikke hva de het…..! Så er vi to igang igjen – med like motiver….! Godklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg