Skjørt er feminint..

Hei, alle fine lesere. Nå ble det ettermiddag og tur har jeg gått og middag har jeg spist. Jeg jobber jo ikke hele dager.  I dag ble det karbonader fra Gilde. Kjøpte en pakke på 810 g og kosta bare 39,90 på Joker. Smakte godt med løk og stekte poteter og gulerot. Så nå er det fyr i ovnen og litt kos med radio og blogg…deilig…

Jeg strikket dette Mariusskjørtet for 2 år siden. Liker det godt. Men glemmer å bruke det. Oppskrift i Marius strikkebok. Original er i Sandnes alpakka. Men jeg brukte garn fra Europris. Husker ikke hva garnet heter. Men sikkert blanding med ull og alpakka og samme strikkefasthet. Fint garn, men er nok litt stivere enn originalgarnet.

Jeg liker å strikke skjørt…gøy. Og lett å få skjørt tilpasset rompe og sånn synes jeg. Skal jo ikke henge som en sekk. Nå har jeg begynt på et stripete sommerskørt. Skriver litt om det i et annet innlegg.

Og turbilder samler jeg litt opp igjen tenker jeg. Litt sånn oppsummering. Synes det er greit jeg.

Ha en kos ettermiddag og spennende kanskje….litt sånn helg på onsdagen 🙂

#skjørt #strikk #blogg #marius

16 kommentarer
    1. Deilig mat det..vi har spist koteletter i dag 🙂 Likte godt det skjørtet ditt..du strikker pent og skjørtet sitte fint på deg 🙂 Ha en fin kveld <3

    2. Tusen takk så hyggelig sagt. Blir litt pyntet med det samme i et skjørt synes jeg 😀 så etter koteletter jeg også en dag. De litt tynne liker jeg. Fant ikke 😀 Ikke alltid lett å finne på noe til middag for 1 heller..
      Liker å strikke… Avslappende… Ha en super kveld 🌷

    3. Gøy med strikka skjørt. Jeg strikket en hel kjole en sommer. Men garnet var litt for tungt, så kjolen ble litt SIGEN etterhvert.. Gleder meg til å se sommerstrikken din også 🙂

      1. Tusen takk…
        Gøy å lage noe sjæl ja… Viser og forklarer det somnerskjørtet etter hvert.. 0 oppskrift skjønner… Liker å være litt kreativ… 😀

    4. er nå som det er vinter en kan bruke et strikka ullskjørt,den satt pent på deg så du må ta det i bruk,pynte deg en dag i uken :=) karbonader er godt,vi hadde stekt torsk i dag,godt med noe enkelt på hverdager

      1. Tusen takk så hyggelig. Det skal jeg huske på. Viktig å pynte seg litt i hverdagen og ha rutine på det. Elsker fisk jeg.. Spiser alle varianter. Så høres godt ut den middagen hos dere.. 😀

    5. Greit med litt lettvint mat 😀 her har det gått i lapskaus fra i går. Koker som regel sånn at vi har et par tre dager, og varmer bare akkurat så det holder 😀 Du er flink med pinnene, og skjørt er jo bare så fint 😀 Nyt kvelden og kos deg masse. Spent på hvor du havner på lista i mårra 😀

      1. Tusen takk…lapskaus er godt og blir bedre og bedre…litt gøy å,strikke litt da. Være litt kreativ. Ikke sant spennende…den lista…:-)

    6. Så fint det skjørtet ditt var😊 Det er sikkert veldig godt å bruke nå på vinteren. Samtidig blir du jo litt pynta. Det gir litt glede på en vanlig hverdag.

    7. Kjempeflott skjørt. Jeg har selv vurdert å strikke et Marius skjørt. Og når jeg så dette, kom jeg på at jeg har garn liggendes også. Og boken har jeg også 🙂

      Her blir det middag hvert øyeblikk 🙂

      Ha en fin kveld ♥

      1. Tusen takk… Koselig at du kom på å strikke dette da. Veldig deilig på. Varmt og mykt.. Men det er litt mini vet du.. Så hvis du liker skjørt til knærne så må du trikse litt. Men jeg liker det sånn.. Men tykk strømpebukse 😀

    8. Så flott skjørt…og apropo helg…jeg var helt sikker på at det var mandag i går…Så….denne helgen kom fort….hihihi…ha en god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg