sim sala bim

God formiddag..Jeg har spist frokost og heklet ferdig brikken min.

 

Da har jeg festet tråder og dampet brikken jeg lagde. Jeg bruker Rainbow fra Hobbii. Elsker det garnet. Jeg bruker det helst til strikke kluter med da. Sjekk hjemmesiden HER 

 

Jeg har alltid heklet mye. Men ikke de senere år. Heklet alt fra gardiner og duker og i veldig tynt garn. Det orker jeg ikke lenger. Aldri heklet duk eller brikker med såpass tykt garn. Og heklenål 2,25. Men det ble fint i litt grovere materiale synes jeg. 

 

 

 

Fant oppskriften i et blad fra Familien som jeg fant da jeg ryddet litt i en haug 🙂 Og dere som kan hekle teller dere fort opp her. Og det går av seg selv. Alle omgangene er jo nesten like. Bare litt flere luftmaskebuer. Men det finner dere fort ut av. Kanskje jeg hekler meg flere av de brikkene her. For det tar bare et par kvelder med nålen. Jeg hadde jo ikke mer av den lyse fargen da. Gikk med et nøste. Så da tok jeg noen runder med annen farge. I samme skala. Synes det ble fin kontrast jeg. Så lager jeg en brikke til. Skal jeg gjøre akkurat det samme 🙂

Lykta som jeg laget finner du HER

GOD LØRDAG

14 kommentarer
    1. Se der ja   Jøss, jeg hadde ikke scrollet meg langt ned på siden her før du plutselig var ferdig med duken. Og ikke hadde jeg fått i meg en hel kopp kaffe en gang :D  Men kan jo være fordi jeg sov lenger,,,,, hmmm Gratulerer ,, den ble kjempefin 😀

    2. utrolig koselig,du er flinke og det ble en vakker brikke ,kjekt å skape et trivelig miljø i heimen som ikke koster skjorta :=)bestiller du garnet på nett ? har sett masse reklame på dette garnet lenge nå

      1. Tusen takk, litt moro. Men ikke så ivrig som før. Da heklet jeg hele tida. Garnet kjøper jeg i den nett-butikken ja. Kjempefin service. Her øser det ned i dag..

    3. Å hekle er morsomt, men det er veldig mange år siden jeg gjorde det. Jeg syntes det var morsommere enn å strikke, faktisk. Fin brikke du har laget! Min mor var ivrig til å hekle brikker, og alle de har jeg tatt vare på. Må innrømme at de bare ligger i en skuff, men de skal jeg ikke kvitte meg med….

      1. Tusen takk, jeg synes egentlig hekling er morsommere enn strikk jeg å. Ta brikkene frem da vel. Det har jeg gjort med mange av mine. For jeg har mange. Men i tynnere garn da. Men likte at det var litt tykt. Kan bruke som bordbrikke. Sånn til å ha under tallerken.

    4. Kjempefin og dekorativ på bordet 🙂 Har hekla litt før..lærte av farmor som hekla alt mulig..fra små brikker til sengetepper 🙂 Så bildet med blå fin himmel..og leste innlegget om “morgenstund” i gråværet også.. Lørdagsklem <3

      1. Tusen takk, jeg også likte fargen godt. Litt sånn farge som har litt høst i seg og passer til svart og grønt synes jeg. og lilla da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg