Setter du punktum

God kveld kjære dere..

Hvordan er det med deg? Takler du andres lykke…innkjøp. Ny bil og båt..ny kjæreste…nye spisebordet..hytta på fjellet..ved sjøen..i utlandet. Nye dyre kåpa…Gannigenseren som du inderlig ønska deg som venninnen din kjøpte uten å blunke…

Mange takler ikke dette..Blir litt misunnelig…smiler blekt..og tenker å så heldig skulle ønske jeg også hadde litt flaks og litt lykke og litt penger..

Neste gang naboen din kjøper ny bil. Ring på døra og gi en god klem og si…Gratulerer med ny bil. Den var lekker. Så setter du punktum i hodet ditt. Ikke tenk.. Den naboen har kjøpt seg ny bil hvordan har han råd til det..skulle ønske det var meg! Sånn gjør du med alt. Gratuler vedkommende med ny kjæreste, ny bil, ny stol, ny hund…Meeeeeen så setter du punktum. Er ferdig med saken og ingen tanker om deg selv. Du må aldri blande deg selv inn i det andre har fått, kjøpt etc…

Du er proff og setter punktum. Er jo ferdig med den saken!

Tok noen bilder på turen min i dag. Koselig med bilder. Det gjør alltid min tur rikere. Her i Fredrikstad har det vært helt fantastisk. Nesten litt vår i lufta. Deilig. Neste uke er det vinterferie og kanskje litt vårlig ❤️

Klemmer herfra Solliv ❤️

#blogg #foto #punktum #misunnelse

14 kommentarer
    1. Punktum. ——– Her er ikke mye vår nei, Skulle jo bli det drittværet i dag, men nå har de visst flytta det til i mårra, så me får sjå ka som skjer 🙂 Ha en vakker kveld 🙂

    2. jeg kan skrive her på blogg att jeg er bittelitt misunnelig på sol og govær,men er igrunnen ikke en person som er misunnelig på andre mennesker og det dei har eller gjør i livene sine,jeg prøver å gjøre mitt eget liv til et godt liv og koser meg med det

      1. Flott… Det er slik jeg er også… Nyter mitt eget liv og har nok med det… Kjøper lite nytt av ting til huset… Liker det jeg har jeg.. Glad i tingene mine… Om naboen kjøper seg ny sofa så blåser jeg i det.. 😀

    3. Så bra tema og innlegg! Så mange fine tanker og jeg er helt enig i at vi må unne andre det vi ikke har eller har råd til. Aner ikke hvor lenge de har spart, eller om de har arva, eller spengt kredittkort for å få råd. Å glede seg på andres vegne er en god ting. MIsunnelse er en giftig tilstand å være i, og unødvendig.
      Det er nok generelt lettere å unne noen man LIKER noe nytt og stort og flott, enn mennesker man ikke liker. F.eks ville jeg bli mye gladere og “way to go! Gratulerer!” hvis du fikk råd til å kjøpe deg drømmebilen, eller en eldre, søt dame som brått får råd til en bil, enn hvis Donald Trump kjøpte drømmebilen sin. Det handler ikke om misunnelse, men vi farges av tanker og følelser vi har overfor et annet menneske, og de som har slitt mye er det lettere å unne ting enn de som kan kjøpe alt de vil hele tiden. Det burde sikkert ikke være sånn, men er nok slik for de fleste. Tror jeg.
      Kjempefine bilder fra turen, og jeg elsker hester! <3 God kveld til deg

    4. Vi vet lite… Har ikke noe med det… Arv eller kredit som du sier… Blir tipping… La andre holde på…
      Tusen takk for flott kommentar. Du er da bare fin… God kveld 💞🌻

    5. Jeg er ikke misunnelig av meg, syns bare det er hyggelig om andre får seg noe nytt 🙂 Men jeg ringer ikke på hos naboen…er ikke så sosial av meg, men møter jeg på dem kan jeg gratulere med det nyinnkjøpte :)) Flotte bilder, uten snø hos deg ser jeg.. Hester er flotte dyr, jeg tok en del ridetimer før jeg ble syk….savner det … Klem til deg <3

    6. Godt og viktig innlegg 🙂 Jeg heier på andre jeg, uansett hva det måtte være 🙂 Så klart kan man bli misunnelig innimellom, men ser ikke noe galt i det, så lenge man faktisk greier å oppriktig være glad på andre sine vegne, uten å gjøre seg selv til en bitch 🙂 Noen ganger handler det mest bare om prioriteringer. Naboen prioriterer ny bil, jeg prioriterer husdyr, f.eks 🙂

      1. Tusen takk… Ikke sant… Vi er forskjellige… Så vi får finne oss i det… At kanskje naboen har noen snobbete ønsker… La han styre… 😀

    7. Kjempeflott blogginnlegg til ettertanke.

      Jeg heier alltid på alle rundt meg, og har aldri følt følelsen sjalusi <3 🙂 Unner alltid de rundt meg til og lykkes, for det vet jeg de rundt meg også gjør når det gjelder meg.

      Det handler om å respektere hverandre for hva man ønsker å prioritere.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg