Ser du rådyret – GOD MORGEN 🧡

 

God morgen…Påskeferien 2023 er snart bare en historie..

 

Men det har blitt mange turer her i nærområdet til sjøen og svaberg! Med sekk og uten sekk…Jeg har nytt dager med sol og sjø og uteliv..Begynt i hagen med å klippe ned stauder, raket litt…Vasket rekkverket på hele verandaen rundt huset. Blir jo litt grønt i løpet av vinteren. Ikke så grønt som denne eføyen da! 

 

Har du sett?

 

For et prakteksemplar..Ikke i min hage…men ved et hytteområde mot sjøen.. Tidlig morgentur og Tidlig kveldstur Ja, turer har det blitt i hopetall…Har ikke rukket å dokumentere alt her inne!  Men noen turbilder har det blitt, her og på IG – der jeg heter Solliv.blogg og siden min på FB er SOLLIV. Bilder  hører med, jeg synes det er riktig å bruke mine egne bilder til innlegg! Blogg for meg er egne bilder og egen tekst..Det er sånn jeg bygger opp bloggen min 💚💚 Her er det ingen skrikende overskrifter og store fakta! Men mitt liv og meg selv..Skriver sjelden om andre folk jeg møter på min vei……Ei heller bloggvenner..Bare hvis jeg ønsker å framsnakke bloggen eller bloggeren..Solliv er bloggen med SOL og LIV – livsstil….

 

Fant du forresten rådyret???

 

Nå skal jeg lage litt frokost og så stikker jeg innom senere i dag! 

 

KOS DEG MED DAGEN!

 

 

18 kommentarer

    1. God morgen 😃
      siste dagen i påska 🐣
      jeg synes jeg skimta noe i første bildet, men i allefall i siste bildet 😊
      Lag deg en fin dag 🌼

      1. Tusen takk, ja. masse rådyr ute nå og folk må gjerde inn alt man har ute…De spiser opp rubb i stubb i hagene bortover…
        God fin dag! Klem….💛

    2. God morgen. Fant rådyret. Ja, tror så gjerne at de spiser alt som er spiselig. Her er ripsbuskene kuttet av elgen. Bonden henta høyballene omsider. Fått klager for elgene kom. Stod tre stykker. Blir litt skummelt for man vil jo ikke møte dem.
      Nyt siste dagen av påsken. Her er det sol og blå himmel. Regnet en del i påska. Klem

      1. Mange takk, ser dere har fått et vakkert vær nå. Det unner jeg dere. Her ble det kaldt igjen og topplua
        måtte frem på tur. Elg vil man helst ikke på, de er for store dyr. Det kan være skummelt..
        Kos deg masse med kvelden og håper mat og kake smakte godt i selskapet deres.
        Ha en trivelig kveld og klem fra meg 💜

      1. God kvelden, ja var bare på siste bildet. Men jeg møtte to, men fikk bare bilde av det ene.
        Her er det mange rådyr og jeg gruer meg for at de ødelegger alt man planter.

    3. Helt enig med deg der. Turer og kose seg. Bloggen skal være egne bilder og egen tekst. Jeg blogger mye for å kunne finne tilbake til flotte turer og nye steder jeg har vært.

      1. Egne bilder og tekst er best, man vi jo se menensket bak bloggen..

        Lag deg en trivelig kveld 🙂 kjekt å lese seg opp noen ganger. 💚

    4. Enig med deg…egne bilder, og overskrift som gjenspeiler innholdet. ☺️
      Ser rådyret 😀
      Her har jeg ordnet så jeg sprayer med hvitløk igjen. Mye rådyr i hagen og rundt her, og jeg vil ha de få plantene jeg har 😄
      Nyt siste påskekvelden 🥰

      1. Ja, synes det er greit med overskifter som har noe med innholdet å gjøre, egne bilder er viktig.
        Takk, husker du nevnte det tipset i fjor. I år må jeg lage meg en slik vending.
        For her florerer det av rådyr…Takk, nyt kvelden du også 🥰

    5. Rådyr er fine, men når de kommer inn i hagene til folk og spiser ting man ikke vil der blir det fort et problem. Kjekt å høre at du har fått kost deg med flotte turer i nærområdet ditt 🙂

      1. Ikke sant, det begynner å bli et ganske så stort problem her.
        Det er dyrt å kjøpe blomster og de spiser jo rubb og stubb..Tråkig..
        Man må nesten gjerne inn hele tomta si, men det synes jeg er trist.
        Her har vi kosa oss med mat og turer…Flott påske! 🙂

      1. Ikke sant, utrolig flott Eføy..Den må trives utrolig godt. Jeg har plantet slike i hagen, de tar fort kvelden her hos meg.
        Klemmer…………🥰

    6. Rådyrene er så fine.🤩
      Vi ser dem nesten hver dag hos oss.🤗
      Så godt å høre at du har hatt en fin påske og at våren er kommet hos deg.🐣🐥
      Nå har vi mye å se frem til med uteliv og turer fremover.🤩

      1. Takk takk, ja masse å glede seg til nå. Være ute mest mulig og uten å fryse.
        Slippe å dra på det lass med klær og tunge støvler.
        Rådyr er vakre, men de burde være i skogen og ikke rundt i hagen..:-) Fin kveld videre….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg