Selvgående busser i Oslo

 

God formiddag. Har en del gjøremål her i dag. Rengjøring tok jeg nå. Jeg er jo tidlig oppe – så ikke noe problem. Så etterhvert hjelpe min mor. Men det tar jeg når det passer. For ikke noe klokkeslett å rekke der. Kaffepause nå. Så da blir det litt mer fra Osloturen. Nede ved Vippetangen gikk to selvgående busser og fraktet passasjerer. Prøveprosjekt. Men vi gikk, for det holdt med å se på synes jeg. Bussene gikk frem og tilbake. Folk kom på og folk gikk av.

 

Litt spesielt. Vi skal få det her i byen vi også. Fra jernbanen til sentrum. Vet ikke helt hva jeg tenker jeg. Det er jo litt kost å prate med en bussjåfør og vite at han kjører deg fra A til B. Men det er tiden. Sentralisering og robotisering. 

 

 

Nede ved kaia. Deilig å rusle. Stille og rolig. Se folk som fisket. Og en fikk faktisk makrell på kroken.

 

 

Her ved Salt ble det å hvile beina og ta en øl. Salt ligger mellom Vippa og Operaen. Kjøpe seg en og matbit og sette seg ned. Inne eller ute. Litt underholdning og veldig folkelig. Her var alle. Store og små. Voksne og babyer og barnevogner. Jovialt…Dagens første innlegg kan du lese  om HER – hvor jeg viste noen bilder fra Dronningparken og slottet.

 

Følg med…

10 kommentarer
    1. Koselig innlegg 🙂 Du har flere steder jeg aldri har vært på . Men blir jo sånn når vi er der, at det tusles på de vante og faste plassene 😀 Kos deg med mamma besøk. Jeg har vært i sentrum og rigget til Stand, men skal ikke stå der selv i dag, bare svinge innom sånn i ny og ne 😀

      1. Tusen takk, mange flotte steder i Oslo. Behøver ikke gå der det er mest folk og styr. Masse og se og oppleve…blir en tur senere i dag. Kos deg standrigging 🙂

    2. Artig å sjå! Disse stedene kan jo jeg besøke en gang jeg er i Oslo også. Og det er jeg ganske ofte, selv om det ikke alltid blir nedi sentrum. Takk for tipset og god helg 🙂

    3. Artig buss..men vet ikke helt om jeg hadde likt å sitte på..men man venner seg til det meste 🙂 Var i samme området mannen og jeg rusla da vi var på Oslo-tur tidligere i sommer.. Stilig “antrekksbilde” av deg også.. 🙂 Så fra hyggelig møte med sønnen i forrige innlegg..ikke vært i Dronningparken før..men har jo vært ved slottet 🙂 Lørdagsklem <3

    4. Tusen takk. Dronningparken er vakker. Skal titte inn der en annen gang også jeg. Ikke alltid den er åpen jeg vi har vært ved slottet. Takk. Som sagt liker skjorta. Brukt veeeldig mye. Vi ville ikke sette oss i bussen vi heller. Vi gikk. Men må vel prøve en gang. Klemmer….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg