Så kom regnet!

 

 

Mennesker, dyr og planter trengte sårt regn nå! Så deilig…Torden og lyn rensket opp i lufta! Lyn spalter atomer, som renser og forfrisker lufta! 

 

Kveldsturen i går var klam og fuktig! Jeg pleier å ha et kjølig hus på sommeren, men i går var det 25 grader inne klokka 2300..Jeg hadde full gjennomtrekk! Sjeldent å oppleve…

 

Faktisk deilig å sette seg inn nå og lukke døra for kvelden! Klager ikke på sommer altså, men synes det var litt greit med litt væromslag! ⚡️ Men jeg fikk badet før uværet kom! Søndagen forsvant den, rart det der..Søndager flyr fortere unna på sommer enn på vinter! Jeg er aldri vært så fan av søndager egentlig! Synes de dagene er litt småkjedelige…..Men sånn er det…noen liker mandager, mens andre avskyr dem! Folk er forskjellige…Men det kommer jo også an på hva man gjør denne dagen! Er man på tur så går tida fort Sommerhytta 🏠 og Ingen mandagskaffekopp i dag ☕️ SÅNN ER LIVET!

 

 

Elsker, elsker ikke! Og tid for lupiner…Vakre er dem, og var fine nede ved plassen nede ved elva! 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Endelig! ⛈️ Det er best med litt blanding av sol og regn. Bare sol eller bare regn i lange perioder er ikke noe o.k. Så fine lupiner, – kommer noen her etterhvert også. Søndag er en litt kjedelig dag, men håper du får en bra dag imorgen! 🥰

      1. Tusen takk, søndag er søndag…Jeg liker jo å jobbe i hagen – men det går ikke på den dagen!
        Kan ikke bruke så mye verktøy..Og ut på tur er ikke lett denne dagen, da jeg bruker en del buss også.
        Da går de sjeldent, vente to timer på bussen orker jeg ikke. Så søndag er ingen fin dag å reise kollektivt.
        Ut til Hvaler går bussen annen hver time. På hverdager hver time. Så skal man på tur på søndag så må man bruke bil!
        Lupiner er vakkert og de er jo svartelistet, men har noen nydelige farger! Ha en fin mandag, kos deg!

    2. Så bra at regnet kom og da fikk hagen din med de vakre blomstrene vann. Koste meg ute med sol og god bok. I morgen må jeg jakte på bursdagsgave til en 5 åring. Har fått ønskeliste så jeg finner nok et og annet. Nyt kvelden. Klemsiklem

      1. Tusen takk, det var helt nydelig med regn nå. Liker at været er variert..Bare sol og sol og varmt blir litt kjedelig
        for meg. Og hagen liker ikke tørke dag etter dag…Har båret vann med kanner og det er slitsomt i lengden.
        Så deilig for lufta og mennesket også..med regn!
        Kos deg med gave innkjøp! Og ha en strålende mandag! 🩷 klem…

    3. Her har det og kommet noen regnskurer og litt lyn og torden. Formelig så hvordan plantene i kjøkkenhagen koste seg med regnet. Det gjorde godt både for lufta, planter og mennesker.

    4. Vi trenger regn så det kan bare komme litt nå. Men det er ofte lokalt og kraftig når det kommer. Liker lyn og torden veldig godt noe som jeg har etter mor som elsker slikt vær. Det er mandag og nå er det full uke. Det er lenge siden sist. Ha en fin dag.

      1. God mandag og lykke til med arbeidsuka!
        Det var helt nydelig med regn og litt annet vær..Variasjon er bra også når det gjelder vær!
        Lyn og torden er heftig. Et år slo det ned huset her, så flere apparater ble ødelagt.
        Fikk igjen alt på forsikringen. Flott ute nå, 30 grader er litt for varmt for meg – passer når man
        er i syden for da bader man hele dagen! På lørdag jobbet jeg på tomta siden her, slik at det ikke skal bli for gjengrodd.
        Masse jobb med å klippe ned gress og busker som kommer opp! Det var varmt skal jeg sii deg..Det er ikke min tomt, men
        liker ikke at ting er ustelt! Naboene dro for å bade…det burde vært en dugnad egentlig. Men jeg orker ikke begynne å arrangere det.

    5. Godt med litt regn også…. det har vært så nydelig så lenge, og det er lett å venne seg til! Men – jeg er enig med deg – det er litt godt at det regner innimellom lissom…. 🙂 god klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg