Plutselig kom nissen hit til øya

 

Med snø kommer nissen! Han så nok etter grøten, men her fantes det ikke grøt – stakkars! 

 

 

 

Nissen og jeg er ikke enige. Hva er som er så fint med hvite tretopper lissom, alle er jo like! Nissen elsker sikkert snø og jeg er ikke der akkurat. Men kom meg ut kl. 0800 og gikk tur, ny tur nå kl. 1400…Så har trampet og gått! Tungt som bly er det altså…Jeg liker å være lett på tå og trippe rundt! Men man kan ikke alltid velge her i livet! 

 

 

 

 

 

 

 

 

Da sier jeg bare – håper det snart blir regn!

 

Da ble det noen bilder fra snøen her på øya. Blir sikkert noen bilder senere også fra tur nr. 2. Etterpå skal vi ha lettsaltet torsk til middag. Det gleder jeg meg til, det er noe av det beste jeg vet! I går lagde den ene kokken her lapskaus fra julens rester, smakte godt altså og vi fikk ryddet opp litt i skapet! Veldig mye smak og masse mat ble det! Ribba ligger fortsatt på bunnen av fryseren, får ligge der resten av jula. Vi tar den nok senere, vinteren er lang og blir man innesnødd så har jeg mat leeenge! 

 

 

Hvorfor snø….  HER 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Ribbe kan jo spises ellers også.
      Idag har jeg fryst ned 4 porsjoner med Pinnekjøtt til meg og gubben.
      Som vanlig kokte vi altfor mye.
      Men det blir lettvinte middager fremover.
      Kjekt å finne hvis formen ikke er helt på topp en dag.

      1. Så smart å ha på lur, lett for å bli for mye mat ja.
        Men det er jo slik i jula, vi hygger oss..men det går masse annet også,
        Så at det blir igjen mat skjønner jeg, fryse ned og ha -topp det.
        God kveld til deg…

      1. Altfor mye spør du meg…Liker det absolutt ikke, men men og Kråkerøy er ikke noe vintersted altså.
        Brøytebilen kom litt før 1200 i dag, altfor sent..

    2. snø må til når det er vinter,og jeg sier heller nå enn i mars april for da vil jeg ane litt vår ute :=) blir iallefall lyst ute når det er kvitt,her kommer regnet på torsdag og i neste uke skal vi få opp i 8+ grader

    3. Fine bilder – snø er vakkert, enten vi liker den eller ei! Tungt å gå, ja – prøver å gå mest mulig på brøyta steder sånn utenom i skauen! Ribbe er godt bestandig – du burde prøve det på bål…. det er digg! Klemmer <3

      1. Tusen. takk, i dag var det tungt å gå altså. Brøytebilen kom ikke før langt på dagen. Vi takler ikke
        snø her på Kråkerøy! Ribbe er godt det, får steke den en dag!
        Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg