Hvorfor?

 

God tirsdag – det er disse dagene mellom jul og nyttår! Jeg har tatt meg fri, brukt rubb og stubb av de siste feriedagene fra 2021! Ikke noe vits å overføre dem tenkte jeg. Vi får jo 25 nye dager neste år og jeg jobber jo heller ikke hver dag nå, så jeg hoppet i det og tak fart og grep alle disse dagene med åpne armer! Jeg våknet til masse snø i dag, hvorfor måtte dette komme nå! Hvorfor snø nå,  dagene har vært så flotte, så lett å gå og kjøre. Lett å komme seg ut i postkassa, i natt kom det ganske mye. Plutselig trøblete å bare komme seg ut av døra. Skulle jeg dratt på jobb nå med bil hadde jeg blitt lei meg. Jeg kunne jo gått som vanlig, men å stå opp mellom 0515 og 0530 er sykt tidlig altså! Hvorfor snø nå?

 

Jeg har et veldig dårlig forhold til snø, har ikke kjemi med det akkurat! Men er vakkert og blir fine bilder og det der så jeg burde likt det på grunn av jeg er over gjennomsnittet glad i bilder! Men så elsker jeg turer og klatre litt her og det og forsvinner jo! Gå langs veien er kjedelig!  Og det blir glatt både å kjøre og gå!

 

Hvorfor små nå som vi hadde det så magisk ute? 

 

 

Det var så fint med denne frosten vi har hatt noen dager nå! Flere bilder finner du her også: en haug med postkort sender jeg deg, herfra Kråkerøy 

 

 

De vakreste roser oppstår av vissent ugress, klart jeg elsker å se dette! Man blir lykkelig! Men vi skal jo være glad i forskjellig typer vær og årstider. Det gir kontraster til livet! Det å være menneske, livet…Men du 

 

Hvorfor snø nå?

22 kommentarer
    1. God morgen ☃️
      Men der er jo litt magisk med snø også , selv om barfrost kanskje er vel så magisk 😊
      Gode ønsker for dagen og fortsatt god jul 🎄 klem

      1. God. fin dag til deg, vakkert og magisk er det. Men det er tungvint! Takler ikke snø i det hele tatt jeg…haha..
        God klem til deg! <3

    2. Fordi det er vinter tenker jeg 😁😂
      Forstår frustrasjon når du ikke liker snø, men som du sikkert har skjønt, så er jeg veldig glad i snø. 😘
      Håper du får gått en fin tur allikevel. Ønsker deg en god dag. Klem 🙂❤

    3. Snø i desember i Norge er et relativt vanlig fenomen. Totalt unødvendig, selvsagt, men dog.
      Vakkert blir det Kom deg ut i vinterdagen og vis oss Kråkerøy i vinterdrakt. Og du, gå deg vintersko med pigger så hår du trygt

    4. Det er nok fordi det går mot midtvinters. Det bruker å slumpe til å være litt snø da. 🙂 Jeg liker den ikke jeg heller men alle de som skal på ski i dag, er glad. Barnebarnet skal teste nytt snowboard så han gledet seg. Jeg er glad i vår og sommer 🙂

      1. Ja, det er veldig gøy for ungene. Det er helt klart!
        Så skjønner barnebarnet ditt….Så flere barn ute her i dag også, stor glede!

    5. Alle er så himmla positive til snøen, men hos meg finner du bred støtte. Hvorfor snø nå?
      Ja, her har vi ikke fått snø. Vi fikk et melisdryss natt til julaften, og det ligger fortsatt. Men nå blir det mildvær. Personlig synes jeg barfrost er vakrest, og best. Snøen er vakker den også, men den gjør mye av våre rutiner tungvinte. Jeg ble kurert for snøgleden da jeg var liten og bodde i nordnorge. Jeg er ikke blant dem som er født med ski på bena, så jeg har nok ikke vikingblod i årene, hehehe 😀 Men om det først kommer snø, våkner gjerne fotografen i meg, og jeg begynner å se etter motiver jeg vanligvis ikke finner ellers i året. Så jeg ser positivt på det sånn. Men sånn ellers, nei, snø har jeg overhodet ikke bruk for.
      Nyt dagen etter beste evne ♥ Klem ♥

      1. Tusen takk kjære deg. Det blir bare masse pes med denne snøen! Takler den dårlig.
        Alt blir tungt. Vanskelig å kjøre, glatte veier og alt det der. Måke frem bilen..
        Og nei, jeg vil ha vår! God klem til deg….<3

    6. Det er vakkert med snø, spesielt når det virkelig er snø. Frost er også vakkert og bildene dine er jo magiske. Vel, det er noen måneder til med muligheter for snø, men så kommer vår og sommer og DET gleder jeg meg til ❤❤❤

      1. Tusen takk, jeg gleder meg masse til våren. Det er en deilig tid synes jeg..
        Snø og dette nedstengte samfunnet tynger meg litt nå…. <3

    7. Kom en del snø her også i natt.
      Og det kunne vi greid oss uten. Enig med deg.
      Heldigvis har vi en snill nabo som har tatt noen runder med snøskuffa.
      Jeg er så takknemlig for den hjelpen.
      Og jeg kjøper alltid noen flasker vin som takk for hjelpen.

      1. Så bra dere har en snill nabo! For det er tungt og du må ta det pent!
        Håper yngste sønn min trår til for meg! Skal ikke ha bilen i dag, men greit å få den måket frem.
        Flott gave med vin til snille folk!

    8. Vi kan nok ikke være snøløse her oppe i nord hele vinteren…. men – jeg er jo enig med deg….! Ikke glad i snø – og her er det masse nå! Har liggi noen uker her nå, og det kom 10 cm til idag. Sååå – vi får se da – om den kan forsvinne igjen! Trøsteklem <3

      1. Takk for trøsteklemmen! Pleier ikke være mye snø her på Kråkerøy, men i natt eller noe..
        Datt det ned en hel haug…Alt blir tyngre, pluss denne nedstengningen..Man blir jo sliten!
        Natta! Klem kommer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg