Planter liker ikke botanikk

Det er noe med det da…Er ikke glad i det selv jeg. Best at de gror som plantene vil. Formklipping er ikke min greie…og det som kommer opp av seg selv tar jeg vare på…

Jeg humrer for meg selv når jeg går mine turer. Nesten alle påskeliljene er på utsiden av hagene…Plant dem i et bed og de sturer….men på utsiden av gjerde der koser de seg 💚Du har sikkert sett det også!

Forsythian i hagen min blomstrer nå til påske..kjempefin. Mange formklipper denne om høsten. Da ødelagges blomstringen neste vår. Jeg lar det gro jeg….Gresset ble svidd i fjor av den sterke og varme sommeren. Litt spent! 🙂 Deilig å tusle litt rundt i hagen etter en vinter. Det gjør noe med meg….

 

Ønsker deg en fin kveld…kos deg inne eller ute….:-)

Klem Solliv ❤️

#forsythia

4 kommentarer
    1. Jeg har noen spireabusker og må passe på når de beskjæres, for ellers ødelegges neste års blomstring på dem også.
      I fjor tok jeg med hjem en liten gyvel ( den viltvoksende, ikke vårgyvel som kjøpes). Det finnes vanvittig mye av den i skogen her. Den ser ut til å stortrives på den delen av hagen der jorda er mer sand enn jord. For den har vokst veldig mye. Penger spart, antar jeg. Plantasjen er svindyr på busker.

    2. Kjempeflott. Masse fint å finne i skogen som man kan prøve å få til. Man merker fort om det trives. Og busker som sår seg selv prøver jeg å beholde. Lar rett og slett ting gro i fred og ikke vanne hele sommeren. Men bli herdet. Vanner litt nå. For det er tørt etter vinteren. 😀Ha en fin dag…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg