Pizza fra Solveig

Pizza nr. 1

God søndag, mat må man ha vet dere  – og gøy å lage mat. Men det å finne på noe hver dag er en kunst! Det skal jo smake godt og være måltider som alle i huset setter pris på.

 

Etter at jeg hadde vært på festivalen i går Skutefest i Fredrikstad – lørdag ble det hjemmelaget pizza og jeg brukte denne i den ene pizzaen Pølsefest 

 

Så ble to store og veldig gode pizzaer synes vi da…Kokken fikk skryt og det er morsomt..Brukte blant annet, kjøttdeig, tomater, vårløk, sopp, mais, spekepølse …Og ost da! Den ene pizzaen med kjøttdeig, sopp og mais og resten av vårløken. (For jeg brukte det meste av vårløken i den pizzaen med spekepølse i.) Og den andre med kjøttdeig, spekepølse og vårløk.. Begge to ble veldig gode! Og hjemmelaget tomatsaus på begge! 

 

 

Pizza nr. 2

20 kommentarer
    1. Pizza er godt. Dine ser gode ut. Jeg spiste Grandiosa sin, beregnet til en person. Den hadde mozzarella på, null løk i. Tynn bunn. Ingen trøbbel med magen etter å ha spist den til middag i går.
      Håper kommentaren går igjennom i dag for det gikk ikke i går. Noen ganger skjer det. Klem

      1. Takk takk, de ble gode!
        Høres gode ut, den skal jeg se etter på butikken.
        Kommentar kom frem, hyggelig…Vet ikke hva som skjer jeg, men må jo vær noen…rart er det.
        Nyt dagen og kos deg, klem….🌺

    2. Du kommenterte innlegget mitt om å spre positivitet, og nå får du derfor noe tilbake fra meg. Synes bloggen din er veldig positiv og fin. Du sprer mye både glede og ikke minst inspirasjon. Du har så mye livslyst og dette smitter over på oss lesere. Nyt søndagen!

      1. Tusen takk, jeg er en glad person og glad i livet 🥰
        Så det er jo det jeg prøver å formidle her inne, at vi skal nyte livet hver dag.
        Lage fest av hverdager..Ikke vente så mye. Leve her og nå.

    3. Hjemmelaget pizza er jo aller best da, for man kan jo ha på akkurat det man liker best 😊 Det ble pizza her også i går, men den ble kjøpt på Meny etter at jeg hadde vært på kino. Smakte ikke så aller verst den helle. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Tusen takk, tar tid å laget pizza. Og i går to store pizzaer. Deilig.
        Men det smaker skikkelig godt når man gjør jobben…Ferdigkjøpt går også fint…
        Nyt dagen, klem til deg 🥰

    4. Hjemmelaget pizza er best! Spekemat på skal visst være veldig godt har jeg hørt, så det må testes ut. Takk for tips om ingredienser! Kos deg med søndagen! 🤗

      1. Takk takk, ja er noe eget det. God smak. Spekemat på pizza bruker vi mye.
        Gir en fyldig smak. Tynne skiver som topping..Her var det kjøttdeig i bunnen..Og vårløk er deilig på pizza.
        Kos deg med søndagen! 🥰

      1. Det var to forskjellige pizzaer her. To store…hehe
        Tar tid å lage pizza..Bare sausen tar vel 45 minutter å lage. Men godt er det…God kem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg