påskekosen i heimen

 

God morgen! Begynner med å vise bilde fra kvelden i går..Det er jo ferie…Det går an å kose seg fordi om man er hjemme i påsken! Selv om det hadde vært stas å ha ei hytte! Men det blir det en dag! Fant faktisk ut at for å ta opp hyttelån så må man ha 25 % egenkapital, hvis man ikke vil bake hytta inn i huslånet. Det vil ikke jeg. Så akkurat den kneika der er jeg over..Men sparer videre….Det kommer jo an på hvor dyr hytta skal være da. Eks. kjøper du en hytte til 1.600.000 så må man ha 400.000 i egenkapital for å få hyttelån i følge banken! Eks. 2: Hytte til 1.000.000. Det vil si 250.000 i EK..Så ikke sant det er ikke så bratt oppoverbakke egentlig! Jeg ble litt glad da jeg fant ut dette for egentlig så kan jeg skaffe meg hytte her og nå! Men jeg vil ikke, jeg skal lete videre…For den må være perfekt. Liten og ved et vann. Gjerne utedo, det har  jeg ingen problemer med! 

 

 

Middagen i går var deilig. Ikke min tur til å lage mat i går så jeg rakk å vaske bil og rake gårdsplass og handle og gå tur!

 

 

Pluss at jeg lagde kanelboller til kaffekosen her i heimen.

 

 

Smaker alltid synes jeg. Og dere i dag skal jeg bake kake…Følg med, viser nok litt av den underveis. Har kjøpt inn både lønnesirup og mascarpone og valnøttkjerner og ja, tror denne kaka blir god! Så hjemmepåske går helt fint i år også! Leste du ville du gått i fra en person uten å si ha det! og Tussilago farfara 

 

Et glimt av påskehygge i heimen…!

20 kommentarer
    1. Ja da har du snart til hyttedrømmen din etter hva jeg forstår 🙂 Flink og spare er du det !! Og ønsker man seg noe MÅ man jo bare spare da 😀

      Lag deg en fin onsdag!

      klem

      1. Hyttedrømmen er der og i live….Men skal ikke kjøpe hytte nå enda. Men det så viktig for meg å ha dette målet!
        Og jeg kjøper ikke bare for å kjøpe…Jeg må elske stedet og hytta! 🙂 Det er noe med det.
        Koser meg her i huset jeg altså…Men liker å ha et mål! Og ønsker meg et sted å reise til…..:)
        Fin dag videre. Klem.

    2. Drømmen om hytta hadde jeg gitt opp. Jeg tenkte at jeg har ikke helsa til å stelle med et annet hus:)
      Tenkte at det går an å leie i ny og ny når man har behov for det:)
      Ellers ønsker jeg deg lykke til. Jeg ser at du har mye energi. Jeg raket også litt i går i hagen, men ikke mye. Kanskje litt i dag også.

      1. Jeg gir ikke opp den drømmen! Men jeg skal ikke ha hytte enda! Men sonderer markedet! Og sparer videre…
        Tror det er viktig å ha litt mål her i livet og dette er et mål for meg! Må strekke seg mot noe…
        Fin dag videre…

      1. Takk, ikke sant…..den må lyse veldig kom og kjøp meg!
        De til 13 mill lyser kom og kjøp meg da….Men der er jo ikke jeg..
        Som sagt en liten koselig brun/rød eller hvit hytte ved et vann/sjø..
        Med enkel tomt. Har nok hage her hjemme så er ikke det jeg ser etter.

    3. Du verden som du står på 😀 Og med masse flotte planer også. Jeg er ikke det minste i tvil om at du sitter på engen hyttetram om et år eller to 😀 Masse gode tanker.. dette blIr bra 😀

      1. Haster ikke med den hytta. Skal være min pensjonistpresang til meg selv 🙂 hehe…
        Men skriver litt om det i ny og ne for det er jo et mål jeg har!
        Alltid litt å pusle med…klem…

    4. Er sikker på at en dag er drømmen oppfylt og eie en hytte, eller leie. Mange som leier også. Vi har ikke hytte, men kjøpte en brukt campingvogn, og mannen bygget spikerteltet. Vi har det tipp topp nær sjø og fjell. Vi trives der, og skulle gjerne vært der i påsken, men været er ikke det beste og da er det best hjemme.

      Godt med hjemmebakt, og her bakte jeg knekkebrød.

      Klem til deg fra meg.

      1. Høres hyggelig ut med den hytta deres. Topp sted å være.Bra mannen din er kreativ..<3
        Været er ikke det beste i påsken så får kose seg i heimen og bake og hygge seg..
        Klem til deg og nyt kvelden…

    5. Deilig mat og bakst det her.. 🙂 Hjemmepåske på oss også..det har det vært i mange år..passer meg greit å slippe å kjøre til “fjells”.. koselige småturer ved sjøen er veldig fint det også… Påskeklem <3

    6. Vanligvis er vi på hytta på Nordmøre i påsken, men ikke i år og ikke i fjor selvfølgelig.
      Men det er helt greit. Jeg er glad for å være her hjemme.
      Skal kose oss masse. Mye god mat og mye god drikke. Jeg har kjøpt den italienske rose vinen du anbefalte. Og gleder meg til og smake på den.
      Og idag har mannen fått første vaksine stikk. Hurra. Nå går det rette veien.

      1. Høres ut som en fin påske. Det er bare til å nyte og kose dere max. Håper du også liker denne vinen. Jeg synes den er veldig god..Nyt dagene og slapp av med mann og hygge og turer. Bra mannen har fått en dose…Alt blir tryggere da…Klem…God Påske…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg