ville du gått i fra en person uten å si ha det!

 

Svaret er sikkert: Nei – det ville vært rart! 

 

Ikke sant for folk som står og prater sammen og så er det dags å gå på en måte, så sier man alltid. Ser deg snart. Ha det bra! Hyggelig å prate med deg. Så koselig å se deg igjen…Morna. ha det! Osv osv…Det er vanlig folkeskikk og helt normalt! Eller når man ringer noen så sier man morna, ha det og alt det der! Det hadde vært svært så rart å bare legge på! Da er man lissom uvenner og sure hvis man gjør det! 

Men for meg som hører dårlig et det slitsomt å snakke mange ganger. Jeg hører ikke alt, jeg må gjette og konsentrere meg fryktelig…Jeg er ikke den som tar opp telefonen og ringer en venn. Jeg skriver melding eller mail..Det er den måten jeg liker å “snakke” med folk på! For meg så er det å snakke! Altså skrive…..Så skriver jeg da en mail, eller en melding eller noe i den duren! Så får man et svar…Et litt kort kneppet svar. Er jeg heldig så får jeg kanskje to svar og så blir vedkommende borte! Helt uten å si ha det! Bare blir borte….TV frister eller noe annet..Men hadde jeg ringt så hadde nok en samtale vart lenger! Og man hadde sagt morna…

 

Veldig rart ❤️ og jeg stusser alltid på dette! Er det så rart for vanlige folk som hører normalt at jeg egentlig skriver når jeg vil snakke! Skjønner dere hvor jeg vil…….Er det jeg som er helt RAR i hodet…Til slutt så gidder man ikke skrive den mailen heller eller SMS eller melding for det forsvinner før man blir varm i fingrene……….Liker ikke folk å skrive! Er det så mye lettere å snakke??? Jeg kan ikke svare på det for meg så er det så naturlig å skrive at jeg ikke tenker at det er unormalt! Jeg snakker ikke om folk som blogger, for dem vet jeg er glad i å skrive….Men de fleste andre der ute…. ❤️ Alle er vel ikke såååå stive i fingrene vel!

 

#hørselblogg #nedsatthørsel #høredårlig

 

Skrive = “snakke” med fingrene og ikke med munnen!

10 kommentarer
    1. God morgen! Jeg sender enten en snap, chatter, eller skravler med mine døtre på FaceTime, og ringer venninna mi. Bruker øreklokker så får jeg med meg hva de sier. Man avslutter med at det var no koselig å skravle, vi sees snart. En gang for mange,mange år siden ringte jeg til min tante for å gratulere henne med dagen. Ho la på med en gang. Ble helt sjokkert. Kom fram at det var angsten som slo til der og da. God påske til deg, klem.

      1. Så flott. Det er viktig å avslutte samtaler synes jeg. Og det å skrive er en samtale for meg.
        Men de som hører normalt ser det kanskje ikke slik…Jeg synes det er rart….men men..
        Ja noen har angst – ikke jeg da! Klem og fin dag. videre til deg!

    2. Hmmm, ja du sier noe. Det er ikke ofte noen skriver hadet på sms til meg???? Ikke jeg heller faktisk, men jeg avslutter gjerne med ha en fin dag eller noe jeg da. Tror ikke folk tenker over det der. Klok du! Klem og ha en fin dag 🙂 🙂 🙂

      1. Tusen takk, ja jeg opplever det slik. Folk tar seg lissom ikk tid til å skrive..Skal så mye annet i stedet og multitaske videre og bable i telefonen og gjøre litt av hvert samtidig…Det er to forskjellige verdner det å høre dårlig og det å høre normalt! Klem…

    3. Jeg foretrekker også å skrive. Har hatt litt telefonfobi i veldig mange år. Så sms, eller aller helst chat eller noe som jeg kan skrive på pc er best. Jeg kan snakke i telefonen også. Men det må være med folk jeg er veldig trygg på. Og så må det ikke være viktige beskjeder. Det MÅ jeg ha i skrift, fordi jeg glemmer så fort.
      Men det er sant…i en chat eller sånt, er det ikke mange som skriver ha det. Men noen er flinke å skrive: ha en fin dag videre, og sånt 🙂

      1. Skrive går fint for meg og jeg liker det godt, men andre mennesker skjønner det ikke helt.
        Jeg har ikke angst for å ringe. Men liker å skrive for da er jeg mer vel..Trenger ikke så mye annet forskjellig
        på en gang jeg. Det holder med å skrive og sitte rolig.
        Skjønner deg også veldig godt..God klem og God påske!

    4. Skjønner godt at du liker å skrive istedenfor å snakke – det bør jo være logisk å skjønne for alle, det! Jeg prater jo sjøl mye i telefonen, men har også venner jeg chatter med……….. god klem <3

      1. Folk skjønner ikke – blir nok aldri likestilling på det området!
        Derfor må jeg skrive og skrive for at folk skal forstå….
        Det er normalt å prate mye i telefon for friske mennesker. Det er bra!
        Men oss andre….vi unngår det! 🙂 Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg