Onkel skrue vil du skal spare i januar også

Jeg vet jeg maser. Dette er ikke lett, dette er håpløst. Jeg vet hva jeg snakker om. For når det er flere regninger enn lønn, så er det nesten umulig oppgave.. Og NRK lisensen suger. Jeg ser jo nesten ikke TV engang. Bare tøv. Men jeg betaler.

Hvordan spare? Denne måneden handler om å overleve. Tror man må heller tenke utenfor boksen nå. Pante flasker etter jul kanskje.  Spise deg ut av en fryser. Sikkert masse gode middager igjen der. Trenger du virkelig masse nye klær i januar. Salg og greier. Dropp det.!  Rentene jeg fikk på bankinnskuddet mitt. Det har jeg spart. Så egentlig flink nok. Spare masse i aksjer og fond nytter ikke denne måneden. Dette kan du styre i nettbanken og velge og hoppe over januar….Den kaffen på vei til jobb..Dropp den. Ta med deg hjemmefra eller vent til du kommer på jobben. Hvis det er kaffe å få på jobb. Ukeblader låner du på biblio. Aviser titter du også  over der. VG og Dagblad trenger du ikke.  Står bare om Jensen og alikevel..Det kan lese på nettet. Snop trenger du ikke, skulle jo på slankern ❤️

Hvordan komme deg gjennom denne råtamåneden. Vel…Be noen folk hjem og dropp cafebesøk.  Begynne å trene. Gå i skogen. Koster ikke skjorta. Enda ikke fornøyd?

Her kommer rosinen i pølsa. Les på blogg.no

Her finner du sikkert enda flere tips. Billig er det også. Før jeg begynte å blogge satt jeg og surra på nettet. Zalando og Ellos…ja alt det der. Nå er jeg aldri inne på disse sidene.For har jeg tid til overs vil jeg heller lese meg opp på fine historier på høyblokka vår….:-)

#spare #overleve #januar #blogg

 

9 kommentarer
    1. Veldig enig med deg i det med blogg. Vi har bloggen, så trenger vi ikke alt det andre.
      Dyr måned ja, huff og huff.

      Klem

    2. du er ei fornuftige dame du :=) masse gode tips her ja .Nå er jeg flink til å spare og bruker igrunnen ikke så mye penger,så det går greit,men spise litt ut av fryseboksen må jeg gjøre en god stund fremover for jeg har mat nok i flere måneder hi hi ,middagsmat vel og merke ikke tilbehør :=)ser ingen nye innlegg på blogg.no i dag,her må en lete hos en og en blogger

      1. Tusen takk. Det ble jo kjøpt inn en del til jul som ligger i fryser enda. Så jeg har mye mat. Men grønnsaker og slikt må jeg kjøpe. Pluss melk og kaffe og te.. Men tror jeg kan overleve en stund. Så får kose meg med strikk og bøker. Kanskje får jeg be inn en nabo 😁 bake noen boller koster ikke stort 😁

      1. Ååå… Du asså.. Lille luring 😁vi andre må knipe alt som er av utgifter. Her blir det kun en strømpebukse når det gjelder shopping 😁

    3. Her er jenta med tunga rett i munnen 😀 Kjempeherlig innlegg som sikkert treffer mange på litt forskjellig måte 😀 Du får sagt det rett frem og uten tvil 😀

      1. Tusen takk… Viktig med tunga rett i munnen og i rett munn 😎 her må det tynes og bruke teft og alt som kan hjelpe meg gjennom denne måneden.. Fin kveld 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg