også var det maten da

 

Det er høst og mer energi må inn rett og slett! Så prøver meg på dette brødet om det metter en del! Spiser mye knekkebrød, men noen ganger blir jeg fort sulten igjen og andre ganger metter det lenger! 

 

 

Tenker det blir fiskekaker til middag! Er nok ikke de aller beste, men her gikk jeg etter prisen rett og slett!

 

 

Pesto er jeg veldig glad i! Best å lage selv da, men jeg gikk for kjøpe-varianten! 

 

 

Gulrøtter og poteter har jeg! Gulost (brunost kjøpte jeg) og annet pålegg også! Og tenker jeg lager meg noen varianter med kefir og chiafrø til frokost. Lager det på kvelden og så kan det svelle hele natta i kjøleskapet. Brus, sjokolade og annet snop kjøper jeg ikke! Epler har jeg fra hagen…Tunfisk har jeg kjøpt og kommer til å lage meg en god salat med tunfisk, rømme, majones, og rød løk! Tunfiskrøre (klikkbar – hvis du er interessert). Da har jeg energi noen dager, viktig når man går så mye som jeg gjør…Får heller skeie ut med noe annet til helgen! 🙂 Kaffe kjøpte jeg…hehe…Og tror faktisk jeg har eplekake i fryseren også! eplekake med oppskrift (klikkbar).

 

Ønsker deg en fin ettermiddag…

18 kommentarer
    1. Fint med litt variert kosthold..selv om handlekurven her ofte blir ganske lik fra gang til gang 🙂 Jeg kjøpte også noen klementiner i dag..får håpe di er gode.. Bruker ikke så mye chiafrø..men tenker stadig på det.. så får kjøpe det på neste tur i butikken.. He en fin dag videre <3

      1. Det er veldig godt med chiafrø og puddingene blir veldig gode. Men viktig at de sveller. Hvis ikke er det farlig altså! Da sveller de i svelg og spiserør i stedet og en skje med frø – kan fort ende galt..
        Clementiner har ikke jeg kjøpt heller før i dag. Får sjekke om de er gode.

    2. Clementiner har jeg spist mye av i det siste, det og druer. Men sånn ellers så er kosten min nokså normal tror jeg. Er ikke så mye av mat som gir meg den nødvendige energien jeg så gjerne skulle hatt.
      Mye godt hos deg. Ja, skeie ut litt i helgen må være lov, men viktig å leve greit i ukene også selvsagt 🙂
      Klem ♥

      1. Tusen takk, clementiner var gode. Har ikke kjøpt de denne sesongen. Jeg prøver å spise minst mulig sukker sånn til daglig. Men kan jo ta et kakestykke til helga. God klem…

    3. Der var den handleturen unnagjort. Ikke lenge til vår her.. blir fredag som vanlig er blitt i denne koronatida 😀 Fiskekaker kjøper vi sjelden sånn.. det er jo laktose i de i har klart å få sjekka….. 🙂

      1. Vedlig forskjell på fiskekaker. De pakkene er ikke spesielt gode. Men blir en ok middag med tilbehør! Handler 2-3 ganger i uka jeg da…

    4. clementinane i år er skikkelig gode :=) og mat må mann ha ,greit å variere litt ,fiskekaker er det stor forskjell på ,jeg er ikke så kresen,men mannen vil bare har volda fiskemat sine :=)

      1. Spiste clementin i stad. Var god. Stor forskjell på fiskekaker. Skjønner mannen din. Jeg liker best de jeg får kjøpt i Delikatessen i Gamlebyen.

      1. Tusen takk, helt klart – energi må til.Og skikkelig grovbrød er bra! Det mettet! Knekkebrød er litt lite innimellom. Og klementinene var veldig gode! Goooood morgen……Klem.

    5. Så herlig med gode valg av mat som gir energi! Det trengs virkelig på denne tiden. Viktig å kose seg med maten og nyt litt godt i helga ja. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg