nye veier

 

Nye veier……..Alltid interessent å gå tur der man ALDRI går tur!

 

I går ble en slik vakker dag! Etter Mandagskaffekoppen ☕️ så ville jeg gå på ny sti! 

 

Er ikke helt nytt da, men kan gå år mellom hver gang! Gjennom hele Fredrikstad og veien ut mot  Onsøy. Gikk og gikk og gikk…Kjøpte meg fiskekaker og frukt og spiste ned ved elva..Det var så fint og satt der en stund og gikk videre! 

 

Idyll nede ved Roklubben i Fredrikstad! Og på båthavna så jeg drømmebåten min! Sykt flotte farger. Disse fargene gikk det mye av på Malta! Var på Malta for mange år siden på sommerferie..Varmeste sted jeg har vært i hele mitt liv..Men for en natur og for et badevann! Et sted jeg drømmer om å reise tilbake til..Og da jeg så denne snekka/tunjolla så kom alle minnene tilbake..For på Malta så var det slike fargerike båter i alle havner! Litt her om Malta: https://no.wikipedia.org/wiki/Malta 

 

Store høye blokker (til høyre på bildet her) nede ved Seut..Trafikken dundrer forbi, men det er jo flott på motsatt side. Båten kan ligge på utsiden og masse sol på fine store uteområder! Så hadde absolutt sin sjarm! Og praktisk, bussen til Oslo går rett utenfor døra! 

 

En fin tur og det ble varmt i sola etter hvert…

 

 

10 kommentarer
      1. Deilig dag og koselig å gå innom en god matbutikk – slik som Meny og kjøpe noe digg å kose seg med utendørs.
        Ha en flott ettermiddag og kveld.

      1. Flott, men ble litt lang – tror jeg brukte 5 timer eller noe..Litt lenger enn jeg hadde regnet med.
        Men sånn er det, gå tur en time har jeg visst vanskelig med..Ja, ferie et par uker nå. Det blir jo siste sommeren jeg
        jobber. Hvis det går etter min plan..Så har sykt masse ferie å bruke. 9 uker. I fjor hadde jeg bare en uke i juni og juli..
        Det ble ikke tid til mer.

      1. Veldig gøy å gå andre steder enn her på Kråkerøy…
        Men jeg gikk og gikk og tida gikk og jeg skulle jo hjem også.
        Bra jeg ikke må melde fra hvor jeg går! Hehe…

      1. Veldig flott tur og den ble lang, skulle jo frem og tilbake her fra Kråkerøy også.
        Sola varmet og det ble nesten for varmt. For jeg hadde ikke noe på hodet der jeg gikk og gikk.
        Men kosa meg med gode fiskekaker fra Meny!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg