ny dag ny måned og nytt år

 

Godt Nytt år kjære lesere! Dagen i dag har bestått av mat og tur! Det er ikke alltid man får gjort så mye mer. Bare gått en tur, men den ble på over 14 000 skritt så da holder det for dagen! Da skal jeg kose meg inne resten av kvelden. Det fortsatt nyttår og helligdag! Rydde vekk jula gjør ikke jeg enda. Synes det er koselig jeg og nissene kom sent frem her hos meg! Lunsjen i dag ble salat! Det smakte deilig…

 

 

Gikk ned til Rød båtforening da. Stille og rolig tur! Ikke mange sjelene å se! 

 

 

Litt utsikt <3 og skyene gir fin speiling i sjøen.

 

 

 

Ser ut som det er et prosjekt med noe brygge-greier her nå. Alle bryggene er borte..Men blir fin speiling og fine motiver av sånt!

 

 

 

Speil i en sølepytt! Hadde med sekk og vann og frukt..deilig det, men ble litt kjølig på veien hjemover. For det er sånn råkaldt! Må gå litt for å få varme! Men det var en fin 1. januar-tur. Det er helt sikkert. Ørlite glimt av blå himmel også! 

 

 

Ble litt julemat i dag også! Lagde ny surkål for hadde et kålhode igjen fra jula. Alltid litt vanskelig å vite akkurat hva man skal kjøpe inn synes jeg! Men nå er steka og pølser og medisterkaker spist opp for denne gang! Så blir sikkert ikke noen ny stek her før til påske kanskje..Pleier mange ganger å kjøpe sånn ferdig stekt. Påske-skinke, bare til å lage noen form for glasur og varme i ovnen. Vel mat og tur – min 1. dag dette året! 

 

Du fikk vel med deg lua jeg lagde i går!: lue i merino den står til pynt! Hehe, skal bruke når jeg reiser til Oslo! Får håpe det snart åpnes opp litt og man kan hygge seg på tur igjen! I mens så sparer man masse penger…hehe.. ❤️ 

 

Godt Nytt År! Og ha en super fredag – i morgen er det helg…herlig! 

10 kommentarer
    1. så nydelige bilder og veldig godt å se att dere fikk bra vær i dag ,ingen regn i bøtter og spann :=) her ble det varmet opp pinnekjøtt fra i går når vi kom hjem fra fjelltur i dag ,det smakte godt ,men i morgen tar jeg salat og det tror jeg vil smake ennå bedre :=)

      1. Tusen takk, ikke sant – helt fri for bøtter og spann..endelig. Godt å komme hjem fra tur og varme middag. Deilig det da. Salat er deilig nå etter mye saus og poteter.

    2. Mange fine speilinger du hadde fått tatt bilder av 🙂 Jeg har også gått tur i dag. En liten en, men dog. Blir tur både i morgen og søndag også. Små men gode 🙂 Du får ta deg en tur til Oslo snart. Det er bare en liten togtur med munnbind unna 😀

    3. For en vakker tur, og masse fine speilinger. Selv om jeg aner at det har gått med noen regnskurer i de vanndammene 🙂 Håper dere får noen fine dager fremover. Her var det stille og kaldt og fint i dag.. men har holdt oss inne hele dagen 🙂 Latsabb dag.. retten og sletten 🙂 Klem

      1. Tusen takk, i går var det en fin dag uten regn og ja det har regnet og regnet. Hadde det vært snø så hadde det vært 5 meter! Fint med speilinger. Det er fine motiv synes jeg. Får lissom dobbel glede! Klem.

    4. Oiii. 14000 skritt. Det var bra. Planen er å komme igang i morgen.
      Så mange flotte bilder du viser fra turen din.
      Her får også julepynten være med en stund til.
      Er litt bekymra for juletreet for det drysser ganske mye.

      1. Tusen takk, ble en fin tur dette! Været var fint og det var mye vakkert å se på veien. Det gir meg glede. Speiling i sjø er flott synes jeg. Ja, jeg har bare plastikk til tre så det står fint en uke til…God fin dag til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg