november – delte meninger

 

Det er delte meninger angående denne måneden! For meg så er det bare kjedelig…Mørk og trist og blåsete. Lissom ingenting. Tidlig høst er fint og vakkert! Deilig å være ute og masse folk som går tur og nyter høstværet! November, nesten ikke et menneske å se! Naboene ser jeg til våren igjen. Hvem snakker med naboen nå lissom. Eneste naboen jeg snakker med er en god kamerat av meg! Der er døra alltid åpen 🙂 Så da slår jeg av en prat som regel! Hadde planer om å innvie det nye postkasse-stativet her. By på kaffe og kake, men ble ikke noe av. Regnet bort og det ble kaldt! Kanskje blir det grøt der til jul vet ikke – piffen gikk ut av meg! Så da forsvant vel de planene ut i det blå! Været har mye å si – for treff ute! Og korona stenger for det innendørs…Vel …Nei, nå skal jeg lage meg litt hygge og te og titte gjennom posten! Hadde et morgen-innlegg også – du ser det her: for et elendig vær 

 

Ja – sånn gikk – Det var været som tok over skrivinga mi i dag!

 

Etterpå blir det noen fiskekaker til middag sammen grønnsaker! Blir senere. For tidlig for meg å spise middag 1530! Liker det bedre utover kvelden! Når det nærmer seg nyheter!  Og over til overskriften. Noen liker denne måneden også! Kose seg inne måned, men vi kan ikke bare hygge oss inne – ut må man jo! Hver eneste dag er turdag! Kort eller lang eller 3 korte! Går fint å dele opp litt..Ikke alltid jeg er motivert til å gå 7-8 kilometer på en tur jeg heller! I dag er jeg der. Så går for korte og kjappe turer med litt tempo og motbakker! Puste og pese…<3 

 

 

Ha en trivelig ettermiddag…

14 kommentarer
    1. Jeg er ikke akkurat så begeistret for høsten som vi har nå jeg heller. Trærne har mistet bladene sine, de kjempefine høstfargene er borte og det er guffent og rått ute. Det er ikke leddene mine så begeistret for.

      Været i dag har vært kjempefint med sol fra blå himmel, og det har vært 7-8 grader.

      Pust og pes i vei <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja været har en betydning. Råkaldt og vind og regn er ikke av det beste for ledd nei. Og jeg vil være ute. Fargene forsvinner, men det er deilig når det er blå himmel og sol. Vært varmt her i dag! Selv om det har regnet og blåst! Klem fra meg…

    2. hi hi ,jeg er en av dem som liker november ,fikk min førstefødte 9 november for 38 år siden og jeg husker så godt da jeg stod opp på føden 10 november,det hadde lagt seg 10 cm nysnø den natten og den ble liggande i 6 mnd ,men den gang var det bare kos og deilig :=) jeg koser meg inne men i dag ble det sykkeltur og strikkekafe også ,vi var 4 damer med god avstand og veldig hyggelig ,håper du koser deg i kveld du også

      1. Hehe, ja -bra det. Kjedeligste måneden jeg vet om…så det er sagt! Nysnø vil jeg i hvertfall ikke ha nå…Bra du fikk syklet tur 🙂

    3. Ut må vi – og november er en fiiin måned, selvom fargene slukner og det er rått! Jeg liker alle måneder – iallfall så lenge det ikke kommer snø, hihi….! Klem <3

    4. Enig i at november er en kjedelig måned. Kanskje desto mer viktigere å lage seg noen små ting å glede seg til. Nyt de gode og fine dagene med blå himmel! 🙂

    5. Ja du verden, der kom værvarsling med medfølgende novemberfeelings 🙂 Ja du er herlig, du får det nå sagt, åpent og rett ut 😀 Perfekt 🙂 Her har vi sydd lammerull i dag.. 6 stykker.. det tar litt tid det.. nemligen 🙂

    6. November er fiiin den – og den blå timen dukker opp 🙂 Fotsatt fine farger her og der, og lys i mørket er så fint 🙂

      God tirsdag til deg og klem <3

    7. Jeg liker november, heldige meg. Da har jeg godtatt høsten, nyter vind i håret og blader som danser i vinden. Jepp, ut må man jo uansett vær. Heldigvis har vi i dag både klær og sko som holder oss tørre. Jeg gleder meg til advent og tenker mye på det. Men vi er forskjellige vi mennesker og det må man respektere. Men snart er det vår igjen! Klem 🙂

      1. Herlig da…Aldri likt denne måneden…Men jeg er ute hver dag og mange timer hver dag. Det må man..Hører folk sier..November er deilig – da kan man kose seg inne….Men for meg blir det feil! Man kan ikke være inne fra morgen til kveld! Klemz…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg