Når man bare bestemmer seg på 5 minutter

Og går med gode sko så kommer man langt! Bilde over her er kampen kirke. Men jeg tok buss fra Jernbanetorget og til Kampen. Tror det er ca. 6 kilometer dit fra Sentralbanestasjonen.

Kampen kaffe og bar.

Brie og syltet rødløk, honning og valnøtter i et deilig rugbrød-rundstykke. Spiste dette på Thorbjørn Egners plass utenfor Kampen kirke.

Thorbjørn Egners plass på Kampen.

Kampen er kjent for sine hus i slike sterke farger.

Etter at jeg hadde vært på kampen så tok jeg bussen tilbake til sentrum..For det er noen kilometer..

Så møtte jeg på en diger Edderkopp i Slottsparken – tidligere Jeg har vært i Bilbao og sett Maman – Oslo neste! Maman heter kunsten. Skikkelig fin og passer bra i denne parken synes jeg..

Etterpå så la jeg turen ned til Oslofjorden. Nærmere bestemt Kongen Marina. Masse folk innendørs…men det ble for mye bråk så kjøpte en is og satt meg litt ute og glodde.

Artig sted å besøke og nok fart og spenning der på varme sommerdager. Jeg har vært der tidligere Kongen Marina – sommeren 2022. På en varm sommerdag. Da tok jeg trikken til Skillebekk og gikk derfra til Kongen Marina. Men nå kunne jeg veien og da er det enklere å gå hele løypa 🥰

Gikk havnepromenaden tilbake til Aker Brygge og videre til Karl Johan..

Innom Sentralbanestasjon og tok en pizza på Olivia..

Så tok jeg toget tilbake til Fredrikstad ❤️

1. Takk takk, dette var en veldig stor og raus tur og sykt mange skritt…
        Edderkoppen må du se. Fin altså…Skinner fint…Veldig eksotisk.

1. Tusen takk, så hyggelig at du er med meg. Koselig altså. La ut flere bilder på IG, Solliv.blogg der.
        Hvis du har Instagram..Ønsker deg en fin dag 🌺

1. Gøy og være med deg på tur, og deler fine bilder.Den edderkoppen er utrolig fin. Godt med sånne turer. Ha en fin lørdag og klem til deg fra meg i nord.

1. Tusen takk, ja moro på tur og været ble så flott. Og ut på dagen da bare sa det pling og i hodet
        og tenkte..For en fin dag. Jeg hiver meg på toget og ut på tur. Kampen har jeg tenkt på lenge.
        Meen har vært litt tiltak når man må ta buss dit og finne bussruter og det der. Men det hadde jeg googlet
        tidligere og skrevet i reiseboka mi 🙂 Nyt lørdagen..Blir det fint vær i dag så tar jeg en runde i Gamlebyen kanskje.
        Klemmer..

1. Tusen takk, ja føler meg heldig.
        1 time med tog fra Fredrikstad til Oslo og når man kommer til Oslo så er det et hav av muligheter.
        Men det ble mange skritt i går, men det liker jeg jo. Elsker å gå og gå…

2. Takk for turen! 🤩 Jeg har vært i Oslo noen ganger, men ikke på disse stedene, så takk for tips! 😀 Jeg har gått i området ved Telthusbakken og Damstredet, og det er litt ala Kampen. Ellers liker jeg så godt Akerselva og Botanisk Hage 🥰 Maman skal definitivt sees i sommer! Ser den ligger i det nordvestre hjørnet av Slottsparken, ikke så langt unna skulpturparken til prinsessen? 😊

1. God formiddag. Ja, jeg har ikke vært ved Telthusbakken eller Damstredet.Men det har jeg som mål å
        komme meg til.Ser bilder fra folk som legger ut på IG – ser så koselig ut. Ja, hvis du er på Slottet og går mot Bogstadveien og mot Lorry.
        Så vil du finne Maman -jeg trodde først den stod i Dronningparken. Men den parken var ikke åpen enda.
        Kos deg med dagen..Litt grått her i dag, så får se ann været før jeg bestemmer meg for dagen.
        Pusler litt med ting her hjemme først..🥰

3. Ute på en fin tur igjen ser jeg 😃 Så koselig da 🥰
      Skulle vært i Oslo med ei venninne på torsdag jeg, men denne kroppen styrer som den vil. Kanskje det blir en tur i løpet av Mai i stedet 😃

1. Tusen takk, ja koser meg på tur…er så glad i det. Synd altså at dere ikke kom dere av gårde…
        Håper energi kommer tilbake til deg og du kan nyte gode turer…Klem 🥰

4. Så bra! Syntes det var noe kjent med den kirka. Du var på Kampen👍 Jeg var der for første gang for ei uke sida og lagde en del innlegg om den lille turen min med familien i Gamle Oslo. Veldig hyggelig og fint på Kampen. Ser at du koste deg. Sprekt gjort å ta en slik rask beslutning🙋🏼‍♀️

1. Takk, ja jeg var her hjemme og var ferdig med rengjøring og været strålte..så tittet jeg på klokka,
        pakket sekk og bare dro i vei for å rekke toget..juhu…moro.
        Flott på Kampen, veldig fine cafeer der oppe. Jeg prøvde den ene som var på torvet der. Den andre hadde masse annet også
        å by på. Men en øl der oppe i mai, det gleder jeg meg til.. 🙂 Og så tusler jeg derfra til Vålerenga tenker jeg og innom Botanisk hage etterpå..
        Så da må jeg komme meg tidlig av gårde 🥰

5. Herlige bilder fra Oslo 🥰 Jeg har gått mange ganger Kampen – Sentrum, og det tar vel ca 20 minutter om man går i jevnt tempo. Pleide å ta den turen da jeg skulle til Jordal eller besøke en venninne som bodde på Kampen. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

1. Takk for info…Kanskje jeg prøver å gå opp der neste gang. Tittet på kartet og det viste 5-6 kilometer.
        Men det er sikkert en kortere variant enn det kartet sier.
        Kos deg masse med kvelden 🙂 klem…

1. Takk takk, med 7-mil støvler så kommer man seg fra A til B i Oslo..
        Elsker å være på tur i Oslo, er så masse fint å se. God klem…