Jeg har vært i Bilbao og sett Maman – Oslo neste!

 

 

Legger ved bilder under her, litt klippet – for jeg var sammen med andre og det er ikke greit å legge ut bilder uten tillatelse..Så nå må jeg komme meg inn til Oslo og til Slottsparken! 

 

Fra Aftenposten:

“Louise Bourgeois ​regnes som en av 1900-tallets mest innflytelsesrike kunstnere. Skulpturen «Maman» er laget i stål, bronse og marmor, og ruver over bakken på åtte bein og har dimensjoner på nesten ti ganger ti meter. I sekken på magen bærer hun på 20 marmoregg.

Mange vil kanskje synes at skulpturen er fryktinngytende, men kunstneren selv har sagt at den er en ode til hennes egen mor.

– Den kan sikkert både virke skremmende og vakker. Jeg håper den kan fange nysgjerrighet, og interesse og åpne opp for nye tanker og ideer, sa sjef Gunhild Varvin i De kongelige samlinger til NTB uken før avdukingen.”

 

 

 

 

22 kommentarer

Siste innlegg