Når hele himmelen faller ned

 

Triste greier Anne Grete Preus. Du reiste altfor tidlig. Det er bare så ufattelig trist. Du unike menneske med den grove stemmen og det vakre hjertet. Din musikk og tekster. Jeg har vært på masse konserter med deg. Mange her i Fredrikstad. Hvor du hadde dine foreldre helt til det siste. Vært på konserter i Oslo. Oslo konserthus og Rockefeller. Jeg viste ikke at det gikk den veien med deg Anne Grete. Fikk sjokk da jeg så det på nyhetene i går. Du tok alltid ekstranummeret “Når hele himmelen faller ned.” Det var magisk. Nå får vi aldri høre deg live noe mer. Men musikken din vil aldri bli glemt. Din tante Eldbjørg Grotterød var rektor på Borge U-skole der jeg gikk. Hun var skikkelig stolt av niesen sin. Din mor var lærer på en barneskole her på Kråkerøy og din far logoped. Herr og og fru Preus ble de kalt…

 

 

En annen favorittsang er “Ro meg over” – men det er mange favoritter. Nesten alle. Tekstene rører meg langt inn i sjelen….Nå har du rodd dine siste tak…Hvil deg nå da…

 

Lagde et lite innlegg om sommer i stad. Det kan du finne HER 

 

🌹SOLLIV

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg