Morn

 

I dag fikk jeg kaffen min, i går vet dere mørkt og ingen kaffe Det er en start på dagen jeg ikke liker! Kaffe for meg er det lyset jeg trenger for å møte dagen. I går satt jeg helt i koma her hjemme…ikke greit! Er jeg i syden så har jeg med pulverkaffe, rutinen der er: løpe ned og ta morgenbadet og så sette seg ut på verandaen med kaffekoppen! Og ser dagen våkne, sakte men sikkert…Ikke så mye å se på her jeg sitter da, men ser naboene kjører til jobb…en hund som lufter seg sjæl…Hunder er flinke nå for tiden, gjør det dem skal og finner en pose og knyter igjen…og bærer posen rett i dunken hjemme hos selv! Liker sånt jeg…

 

Snøen som kom i går kveld ligger fremdeles på bakken, det er ikke noe som gir meg energi…men må bare glemme det!

 

8. april pleier linerla å komme hit til Kråkerøy! Men i år ingen linerle og se…Sitter vel på svenskegrensa og venter på “tollpapirene” les sol og varme! Enn så lenge så får jeg vente….fredag før påske, det er dagen man må begynne å planlegge turene sine med bil…Selv om den store varmen har uteblitt så er dette årets første helg hvor Hvaler og Kråkerøy….får besøk fra folk som har hytter her…Vet dere at Fredrikstad kommune, er den kommunen i landet som har flest kysthytter i hele landet! Skjønner jo det godt for det er vakkert ved kysten her ved Kråkerøy og utover…

 

Og Fredrikstad har jo masse å by på som dere sikkert har fått med dere gjennom mine blogginnlegg blant annet! Og slik går det hver helg utover til langt ut på høsten, da får vi igjen øyene for oss selv! ❤️

 

8. april 

18 kommentarer
    1. Det er virkelig vakkert på den siden av Norges land 🙂 Jeg liker meg godt rundt Fredrikstad-området og har bare vært der TO ganger i mitt liv 🙂

      Kaffe er bare noe man MÅ ha for å få i gang morgenen 😀

      Lag deg en fin fredag 🙂

      1. God morgen! Kaffe lager dagen…….
        Ja, vakkert ved kysten her i Fredrikstad…Og litt for mange hytter, hehe..
        Men må bare tenke lurt på hvilke tidspunkter det er lurt å kjøre,
        vente 20 minutter før man finner en luke for å komme ut på hovedveien er kjipt….
        Klem…

    2. Godt at det ble kaffe på deg i dag. Ikke gøy når strømmen er borte og ingen kaffe få. Har opplevd det selv, og da blir det en kjip start på dagen! Gratulerer med 20 plassen, håper det går veien og rett opp blant de ti beste. Ønsker deg en fin helg. Klem

      1. En morgen uten kaffe er ille…..Tusen takk så hyggelig,,,Ja, tenk om en dag blandt de 10 beste!
        Sakte men sikkert….blogger man lenge nok så er muligheten større!
        God helg til deg, ta vare på deg selv og kos deg med en serie eller to…Stor klem!

    3. Godt det ble en finere start på dagen i dag.😊
      Ja, vil tro påsken er startskuddet for hytteturismen over det ganske land. Det blir hvertfall merkbart flere i helgene fra påsketider og utover her.
      Ønsker deg en finfin fredag!🤗

      1. Tusen takk, ja – her strømmet dem til og ble plutselig mye biler nede på sentrum her!
        God å se folk, hehe…
        Kos deg og ha en trivelig kveld…nyt! 🙂

    4. Kaffe må du ha – og topp 20 idag! Det er flott – god dag for deg, vennen! Trodde jeg så ei linerle her istad, men tror det var tre vintererler – de trekker vel ikke, mener jeg! Gleder meg til den kommer – da er alt på plass <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg