mørkt og ingen kaffe

 

Jeg våknet, kl. 0530…og stod opp!

 

Skjønte ingenting, det var mørkt og kaldt i hele huset! Tittet så til naboen og der var da også mørkt, altså strømbrudd…I disse dager hvor det er krig i Europa så får man mange tanker..hva skjer, tenk om strømmen blir borte lenge! Dette var ikke varslet, det var tidligere i uka varsel at det skulle vær strømstans her på felter/nabolaget..Men det var i går og går gikk ting som normalt! 

 

Jeg søkte på nettet fant ingen ting. Internett virker på mobilen, men ikke på dataen…det henger jo sammen med strøm…ingen strøm ingen internett! Jeg skulle gått på jobb for lenger siden, men det å stelle seg (sminke seg) i bekmørkt hus ga jeg opp…og IKKE HADDE JEG FÅTT KAFFEN MIN HELLER…Det er min medisin for å klare dagen! 🙂 Så nå plutselig så hørte jeg stemmer og det var radio som slo seg på! Den som var raskt ute med å sette på kaffemaskinen det var Solliv…

 

Som sagt det var en ekkel følelse og mine tanker gikk til krig og elendighet denne stunden…Plutselig tikket det inn en SMS fra Norgesnett, at det var problemer i mitt nabolag…men da hadde strømmen kommet tilbake! 🙂

 

Jeg tok ting for en selvfølge, at huset er varmt. Varmt vann i dusjen. Lys på badet. En kaffemaskin som virker! Men jeg fikk meg en vekker!!!

20 kommentarer
    1. Ja, man får seg en liten vekker når strømmen plutselig er borte. Da ser vi hvor avhengig vi er av strøm, for lys og varme.
      Derfor er vi glad vi har vedovn nå, og vi har investert i et aggregat også.
      Greit å være litt føre var i disse tider. Og her går strømmen ganske ofte når det er mye vind. Trær faller over ledninger m.m
      Godt du fikk strømmen tilbake raskt.
      Ha en fin dag! 🙂❤️

      1. Det er lurt av dere og tenke litt fremover.
        Sjelden strømmen går her og i dag likte jeg det ikke, var ekkelt..
        Alt var så mørkt og tomt og jeg viste ikke helt hva som skjedde. Rart…
        Vedovn har jeg også, men jeg skulle på jobb så kunne ikke fyre da, jeg ventet
        jo bare for at dagen skulle lysne slik at jeg fikk ordnet meg før jobben. Man må
        jo lissom se ut som folk når man går ut den døra. Det var faktisk helt mørkt! 🧡

    2. ja en kan ikke vite i disse dage ,her var strømmen borte i 3 timer i går men det var varslet ,den skal være borte i morgen også oog det er også varslet ,her jobbes det med høyspendtnettet så vi får lavere nettleige etterhvert :=)men jammen er jeg glad vi har vedfyring i slike dager og rikelig med egen skog ute

      1. Kjekt med vedfyring, jeg også har det, men kan ikke fyre i ovnen og forlate huset.
        Det gjør jeg ikke, så fort strømmen kom tilbake så fikk jeg stellet meg og 2 kaffe så duret jeg ut døra!
        Oppmøte på jobb kl. 0800…

    3. God morgen 🙂
      Ja det er en ekkel følelse….
      GOdt at radioen slo seg på og det blei LYS og mulighet for KAFFE 😀 Det er skummelt når strømmen går og det er kaldt…. da er det vedfyring! Vi er uansett heldige som bor her vi bor 🙂 klem og gode ønsker for dagen 🙂

      1. Tusen takk og god ettermiddag.
        Ble ikke vedfyring her for jeg skulle raskt ut av huset når strømmen kom tilbake.
        jeg skulle jo på jobb, fikk svelget 2 kaffe og kjørte av gårde.
        Gå ble det ikke i dag, får gå en tur etterpå her!

        Klem og fin kveld….etterhvert…

    4. Vi er avhengig av den strømmen til så mangt. Det er vår strøm, og såprovoserende atnoen gjør det til en vare for markedet… Men selvsagt er vi heldige år man tenker på Ukraina

      1. Veldig avhengig og det blir fort kaldt i huset altså, aner ikke når strømmen slo seg av jeg,
        men etter midnatt en gang…Kaldt i huset og ingen kaffe eller internett…
        Tankene kom og jeg likte det ikke!

    5. Jeg tror det er mye vi tar som en selvfølge som kanskje ikke blir det lenger. Jeg synes vi ser effekten av både korona og krig nå. Det er mye som det fremover blir vanskelig å få tak i av både matvarer og andre ting. Godt strømmen kom tilbake hos deg. Ha en riktig fin dag!🤗

      1. Man tar ting som en selvfølge og jeg må lære meg å snu dette.
        Veldig mye som skjer nå….man blir skremt og redd.
        Strømmen kom tilbake og jeg fikk gjort meg klar og dro til jobben! Men starten
        ble slitsom.. 🙂

      1. Var en skikkelig ekkel morgen, jeg visste jo ikke hva dette var….
        Og 0 kaffe, da er det kjip morgen altså….og jeg frøs!Glad strømmen kom tilbake,
        enn så lenge er vi heldige…
        Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg