Midt i uka – lille lørdag

 

God morgen…jeg våknet tidlig…hoster og hoster og fikk ikke sove noe mer!

 

Så blir det par kaffekopper her hjemme og is på nakken Hvordan er formen hos dere da? Min har vært laber… Slik begynner jeg dagen i dag..11. januar 2023! 

 

I morgen er det 12. og lønn…noen kroner inn slik at pengene kan gå ut igjen til alle regningene…Strømmen er jo så dyr nå som man føler at man har lån både på hytte og båt, noe jeg ikke har! Det kan da umulig være riktig at man skal betale like mye på strøm hver måned som om man er belånt opp til pipa! 

 

Føler meg helt sjakk matt jeg altså! Siste strømstøtte var på kr. 500.-. Si meg en ting: Hva er det for noe da, det er knapt penger til å dekke opp juletrebelysningen…💜

 

Hvorfor gjør vi ikke mer, vi skulle støyet mye mer om dette og ikke gitt oss..For vi kan ikke ha det slik! Det skal ikke være slik at man er tom for penger et par dager etter lønninga når man har jobbet i 40 år, man er ikke akkurat i etableringsfasen her i livet………Siste ord er ikke sagt fra Solliv om strøm!

 

 

Men du ha en fin onsdag! 🥰

29 kommentarer
    1. God morgen til deg!
      Ja den strømprisen og strømstøtte…. Dette går jo ikke! Bare huslånet mitt har doblet seg… og min lønn kommer den 20. januar… og jeg kommer ikke til å se den …. regningene venter som gribber…

      Håper formen din er stigende og at dagen blir god <3 klem

      1. Tusen takk, der sa du det regningene venter som gribber der ute….
        Ser det for meg i bilder akkurat nå…Randi får tegne! Jeg kan ikke…
        Formen er som i går, ikke bra..Men håper og tror fortsatt at det løser seg..
        Hvis ikke må jeg komme meg til legen..<3

    2. Vi kan takke ho Erna for strømmen, og andre partier som var for disse kablene. Strømstøtte er en vits. Støre & co er dessverre handlingslammet. De burde ta sin hatt å gå. Men feilen er jo at ved neste valg da strømmer velgere tilbake til Høyre. Man burde aksjonere rett og slett.

      Ønsker deg en riktig god bedring. Klem til deg fra meg.

      1. Det går i enig runddans…Støtten er en vits, hvordan kan dem mene at 500 redder min måned???
        Har ikke ord..
        Enig, vi burde dratt til Oslo stått på…Støyet og bråket…
        Det begynner å bli veldig vanskelig for mange nå <3 klem til deg.

    3. God formiddag 🥰 Jeg får ikke noe penger inn på kontoen før på fredag, og de er etterlengtet. De blir ikke lenge der, for nettbanken fylles opp med regner etter hvert som dagene går. Jeg får ikke strømregningen før litt senere og har ikke orket å gå inn for å se hvor mye den er på denne gangen… Ønsker deg en fin onsdag, klem 🤗

      1. Nei, nå må man følge meg og så alt blir betalt og så får man heller gå og pante flasker og sånn. Rote rundt.
        i søpledunker…(setter det på spissen nå altså).
        Vet ikke noen annen råd jeg..Gruer meg til aller regningene nå i januar. Tråkig måned!
        God klem 🥰

    4. Det er jammen meg dyr strøm ja. Vi har fått merke det her også, og strømregninga har jo mangedoblet seg til tross for at vi ikke bruker mer enn vi absolutt må. Ha en fin kveld! Klem <3

    5. Denne strømprisen får vi nok takke Erna og co med. Synes det er trist å legge skylden på AP alene for dette, for alle politikerne var med å stemte dette fra. Noe må gjøres nå altså, for dette går ikke for mange.

      Vi har fastpris på stømmen, men regner med den går opp nå.

      Håper dagen din har vært fin ❤😊

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, noe galt er det og vi kan ikke ha det sånn lenger..Det gjelder jo butikker og restauranter også.
        På en liten stund har 7 forskjellige steder gitt opp her i Fredrikstad, trist!

    6. Denne gang har vi visstnok hatt så høye strømregninger at vi også skal få strømstøtte i heimen, men jeg tviler for at den kommer til å være så veldig stor.🥶
      Pengene kommer en snartur inn på konto før de fyker ut igjen på alt som skal betales.😱
      Man har jo lyst til å bruke pengene man jobber for til litt moro også!🤗
      Riktig god bedring med nakken!❤️
      Håper du har en varm rispute du kan legge på og massasjekrem. Det kan hjelpe litt.👍🏻

      1. Tusen takk, for omtanken…Ja, ikk bra..Men takk for tipset, skal sjekke på apoteket etter noen å smøre på.
        Og sjekke sånn til å varme i ovnen..Hadde det før, men har kastet den. Ble slitt..
        Den strømmen er håpløs.Bedrifter og restauranter legger ned..Nå også en fabrikk (delvis) her leste jeg i dag..
        Man blir trist av sånt. Vi må skape arbeidsplasser…
        Og det private er jo et blaff med denne strømstøtten..Det er jo ingenting…

    7. Strømprisen er jo et mareritt – ja, vi burde hyle og skrike, men hvorfor gjør vi det ikke? Fordi ingen bryr seg om oss vanlige antagelig……! Den hosten din må du få sjekka opp, vennen – virker jo som om den har “satt seg fast”! God klem <3

      1. Strømprisen blir bare prat og prat og vi betaler regninger og klager…
        MEN skjer ikke noe da…Så får bare glede oss til sommeren da vi ikke bruker strøm..
        Hostet lenge, men er vel på siste rest nå! Får vi håpe…
        Tusen takk for omtanken vennen, klemmer..

    8. ønske deg god bedring. det er flere som deg. min kommende uførepensjon går også bare til regninger. Heldigvis vi er to hjemme.

    9. Må bare håpe rekningene går nedover når vi nærmer oss sommer… Strømmen ihvertfall. Riktig god bedring til deg, håper helga blir god. ❤

      1. Tusen takk og God morgen…Det får vi håpe på. Kjedelig når man ikke er i form.
        Men jeg fikk jobbet og gjort mitt, så nå har jeg tatt helg..Ikke bra enda, men kan bevege på hodet.
        Så får håpe nakke-knuten forsvinner i løpet av helga. Når man slipper å sitte med høye skuldre å jobbe i 8 timer i dager etter hverandre. Dette var ikke noe godt.. 🥰 Fin dag til deg 💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg