Mastercard? Klipp det i stykker

Hei, der kom freddan….herlig… 🙂

Slike kort detter inn postkassa uten at jeg har bestilt. Her om dagen fikk jeg NAF  Xtra kort…Uten at jeg er medlem. Mange år siden sist. Klippet det i stykker. 30  000 i kredit var det på det…Fort man bruker slike kort blir det skyhøye renter. Helt grusomt rått…

Hadde ikke mer enn klippet det kortet i stykker så fikk jeg tilbud om Eika Gold. Fordi dem fant ut at jeg ikke var medlem. Heldige meg asså…Så detter vel inn til uka det å….Ikke rart at folk kommer i fella spør du meg og luksusfellen..Man får plutselig et kort man kan handle og handle på for 30. 000. Kjekt med shopping på lørdag…Men etterpå så hogger dem handa av deg og du er bundet med gjeld i årevis…For de 30.000 skal betales pluss en rente på…ja gud vet…ihvertfall over 18 %. Det er sinnsykt mye penger som går med for å nedbetale de 30 000 og det du shoppet er du sikkert lei for lengst…

Klipp det i 4 biter og kast det i søpla…

Jeg har et mastercard. Det er der jeg har kontoen min.  For det er kjekt når man er i syden f.eks å ha med seg et bankkort ekstra…Men jeg trenger ikke 3-4 stykk…

#luksusfellen #mastercard #blogg

22 kommentarer
    1. Har aldri hatt noen sånne kort.. Som du sier dumt når di dumper ned i postkassa uten at man har bedt om det, kan være lettvindt for folk som trenger penger der og da..men pengene må jo betales tilbake, og da får man problemet senere…så å klippe i stykker høres smart ut 🙂 Du ser så lærd og striks ut på bildet her…så folk tør vel ikke gjøre noe annet enn du sier…hehe… Klem <3

      1. Hehe.. Tusen takk. Her er det fru Thon som snakker vettu… Jeg liker det bilde 😀for her læres det økonomi… Flott hvis folk hører på meg… Er det noe jeg brenner for her i livet… Så er det økonomiske ting.. Dette kan jeg 😀🌷

      1. Ikke sant… Har man vært medlem en gang så blir man aldri glemt…. Før skrev jeg brev og takket nei.. Nå gidder jeg ikke… Klipper det og kaster det.. I søpla…. Frekt

    2. Flinke du 😀 Før i tida var det personlige brev som kom i postkassa 🙂 De var som regel rentefrie 😀 God fredag 🙂

      1. Ikke sant… Nå er det bare søppel i kassa… Koselig med brev da 😀 det varmer i skrotten… 😀Ha en fin fredag… 😀Kos dere…

    3. Jeg har et Mastercard fra banken, og det er nødkort. Kjekt å ha liggende til kriser av typen rørlegger, elektriker..du vet, de som har sjokkregninger til deg for en fillejobb. Men ellers bruker jeg det ikke. Shopper aldri for det kortet. Det er på 30 000 kr. Banken tilbød meg en gang for flere år siden å øke til 50 000, men jeg avslo og sa at kredittbeløpet burde passe til inntekten ( og den er lav.Trygd)

      Det som har forundret meg litt etter nyttår, er alle tilbudene om forbrukslån og kredittkort som fosser inn, både i postkassen og på mail. De er sleipe..henger seg på folks blakkeste periode etter jul. Noen sender jo tilbud flere ganger på kort tid. De må ha for mye penger.
      Ikke la dere lokke!

      1. Det er grusomt mye pes.. Brev og kort og lureri… Flå dem som allerede har lite som alltid trenger noen kroner… Ekstra… Men vi får la det stå til… Vi stålsetter oss og handler brukt og er glad i tingene våre…. Trenger ikke bytte.. Vi har ikke noe jag… Vi skal ikke hoppe høyere enn naboen…. 😀Fin kveld til deg…

    4. Du er kjempelur som tar frem saksa og gjør kort prosess på de pengeslukerne der!
      Det er helt tragisk hvordan de selskapene prøver å tjene på de som sliter. Burde vært ulovlig.
      Jeg har et kredittkort som jeg har hatt i 2 år til sommeren, tenkte “For nødstilfeller, hvis jeg er HELT nødt.” Jeg har vært helt nødt, men ikke brukt det. Ikke sikker på hvor det er en gang 😀 Kanskje hvis jeg skal til syden..? Men det har jeg ikke vært siden 2006, og tviler på jeg får råd med det første..
      Vi må leve på det vi har, så godt det er mulig 🙂 Kveldsklem til deg

      1. Helt grusomt lureri.. Folk går på og sitter i saksa.. Har ikke ord… Fattige sliter enda mer… Får kanskje ikke lån i bank og går på dette… Og kommer enda mer ute og kjører.. Holder med et tilknyttet banken og bruk det lurt… Ha en fin dag 😀

    5. Jeg gjør akkurat som deg: Jeg har et Mastercard. Jeg passer alltid på å føre over penger på kortet slik at jeg unngår å få renter. Andre kredittkort vil jeg ikke ha, for det er skyhøy rente om man går i fella og handler over evne!! 😛

    6. Kunne ikke vært mer enig. Det skulle vært en lov som gjorde det mye vanskeligere å få fatt i disse kortene og forbrukslånene. De blir jo nesten kasta etter deg på både bensinstasjoner og kjøpesentrene. Har aldri opplevd at det bare har ploppa ned i postkassa, men har sagt nei takk mange ganger, når det står en der og skal få deg i forbruksfella. For klart det er mange som lar seg friste av dette. Skulle vært forbudt å reklamere for slikt, pluss spill … på lik linje med alkohol og tobakk. Like avhengighetsskapende dette.

    7. Helt enig med deg. Vi fikk tilbud om å få et mastercard gjennom jobben til mannen min, men vi takket nei. De pengene vi ikke har har vi ikke, og da skal vi ikke bruke en lettvint løsning i å bruke et mastercard for å kjøpe oss noe vi ikke trenger.

      Vi har en sparekonto som vi har spart penger på, og de pengene kan vi bruke av når vi trenger noe.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og ei kjempefin og og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg