Mandagskaffekoppen ☕️

 

God mandag herfra kaffekoppen! Det er vind og holke og det har regnet…Nå skinner sola. Men ut på tur i dag, kan jeg bare glemme..Liker å være på tur, små turer hit og dit! Forrige innlegg i denne kategorien kan du lese om her: Mandagskaffekoppen ☕️  I dag ble det flere kaffekopper her hjemme på grunn av vær og føre! Nei, jeg har ikke skulket jobben i dag. Men har som regel fri mandag..Derfor denne “mandagskaffekoppen” – sysselsette seg selv litt! Og teste ut litt kaffe og bakst på forskjellige steder! Det blir jo til at jeg spiser litt ved siden av også, et eller annet, når man først er ute allikevel. 

 

 

Kaffekoppen her hjemme: En av dem med kanelbolle til, en halv bolle jeg hadde i fryseren. Smakte bra det, selv om jeg lengter ut for å se noen folk..Man mister litt av friheten sin når været ikke spiller på lag! 

 

Men har ruslet rundt her jeg bor med broddene på, men gå til byen gidder jeg ikke..Det er bare skummelt! Det er IKKE turvær her om dagen..Men har vært ute 3 – 4 ganger…Måket litt snø fra veranda blant annet. Men jeg lengter til normale veier igjen altså. 

 

Etterpå blir det rester av Taco – Mett i dag å 🌮  Vel det var mandagen så langt! 

 

Mandagskaffekoppen ☕️

 

 

 

14 kommentarer
      1. Her gikk det ikke an å gå på stier, bare i gata..Der har det blitt saltet.
        Så der var lett å gå. Men liker ikke å gå slik, blir stresset av trafikken.

      1. Kaffe må man ha uansett, men være hjemme slik hele dagen synes jeg er litt kjedelig.
        Når man ikke får gått noen lange turer. Skogen kan man bare glemme.
        Tvi tvi med været..Bedre for hver dag.

    1. Jeg har holdt meg inne i dag, og puslet med ting som måtte gjøres. Har maken kopp som deg, men det var en annen Mummi kopp som holdt meg selskap på morgenen 😉 Mye is over alt nå, men håper det går greit i morgen når jeg skal til Arbeidsstua. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. De koppene er så fine og jeg liker denne her så godt. Fin farge.
        Is er det overalt på alle gangstier, har ikke noe særlig ute å gjøre da.
        Jeg har piggsko, de er litt kalde. Brodder funker ikke på sånn holkeføre.
        Da må det mer skikkelig saker. Så da blir det mer innetid på meg også.
        Jeg har ryddet i klær, strøket tøy og vasket noe ullplagg for hånd. Klemmer.

    2. Kjedelig når det er så glatt, men det har funka bra her med langpigg idag! Heldigvis, for jeg har gått til og fra jobb – og en tur i lunsjen som vanlig! Klem <3

      1. Så bra, brodder går til nød. Men litt for isete at jeg har turt å å gå langt de siste
        to dagene. Du har fått deg bra utstyr. Da kommer man frem. Har ikke fått kjøpt slike jeg, med det skal jeg.
        Bare jeg kommer meg til et kjøpesenter. Kjøpesenteret her er nesten nedstengt. Ingen sportsbutikk her i byen nå.
        Klemmer…

    3. Man må går forsiktig nå om dagen og jeg har sett mange bruker brodder. Kaffe må man ha så det blir vel 2-3 kopper noen dager og kanskje kun 1 av og til. Hjemme går det i pulverkaffe for jeg har ikke hatt trakter på sikkert 5 år. Og når jeg tenker meg om så har jeg ikke vaffeljern heller. Så så kjedelig er jeg men må investere litt snart. Tar buss nå om dagen men greit nok det. Nå vil jeg hjem og sove og vente med mat. Men det blir vel en banan på veien hjem. Ha en fin kveld.

      1. Der er vi enige Helge! Brodder må man ha ute nå og kaffe liker vi også.
        Jeg liker svart kaffe fra trakter eller maskin. Pulverkaffe bruker jeg i syden. Funker det.
        Du får ønske deg trakter og vaffeljern..til jul – julen 2024.
        Håper du fikk hvile litt, jeg har lagd meg middag. Sov litt middag før om årene, meg er lenge siden.
        Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg