Mandagskaffekoppen☕️

 

Hei på dere! Tidligere her: Mandagskaffekoppen ☕️ I går ble det Oslotur, det ble julebord sammen med gutta! Og da hadde jeg mange timer til rådighet før de var klare etter jobb. Vi hadde bestilt bord klokka 18:00..Det er mye folk og skal du spise ute i Oslo, så må man bestille på forhånd. Vi bestilte for mange uker siden…

 

Jeg koset meg med flere kopper kaffe i går, men skriver litt om denne koppen. Det ble på Kaffoteket på Deichman (biblioteket). Hjemme var det sol, men i Oslo var tåka så tykk som grøt! Kaffoteket var et hyggelig sted på Deichman Der hadde jeg ikke vært før og jeg kommer tilbake dit. Kaffen var veldig god, maten var god og koselige betjening. Da kommer man tilbake! Jeg måtte ha mat, toget var veldig forsinket og mye surr og venting og ble sittende lenge inn i en mørke tunell ved Kambo..Et togtur som pleier å ta 1 time, ble plutselig 2 timer. Mye surr hjemover også, og var fryktelig sent hjemme!

 

På Deichman har jeg vært flere ganger, men ikke oppdaget dette stedet. Mulig det er ganske så nytt også, jeg vet ikke. Jeg makter ikke henge med på alt som skjer i hovedstaden vår! 🥰 Selv om jeg er i Oslo 3 – 4 ganger pr. måned. 

 

 

☕️Mandagskaffekoppen☕️

Alle burde tro på noe. JEG tror jeg tar en kaffe til…

 

 

20 kommentarer
      1. Tusen takk, veldig koselig sted..Men utsikten var jo veldig laber i går da.
        Så nesten ikke hånda for seg og så mørkt ute. Men dit kommer jeg tilbake.
        Gutta kosa seg på julebordet og det var en deilig juletallerken. Godt var det virkelig.
        Gode klemmer…

    1. Jeg var på den kaffeen på Deicmanske i begynnelsen av september. Enig fint sted.
      Jeg elsker bibliotek, og at det var mulig for en kaffekopp der og var et ekstra pluss.

      1. Så bra, da er vi flere som synes stedet er sjarmerende. Jeg også elsker bibliotek og her er det godt å være. Stikker nesten alltid innom Deichman når jeg er innafor.

    2. Takk for tips om Kaffoteket på Deichman. Må ærlig innrømme at jeg ikke har rota meg ned til Deichman i det hele tatt ennå, sjøl om jeg har bodd i Oslo i tre og et halvt år. Synd og skam. Du er nok mer kjent i Oslo enn meg, tenker jeg😉 Jeg får skylde på Barney, stakkar. Ikke alle steder han kan bli med meg.

      1. Bare hyggelig. Det er utrolig flott der og så stort og så mange rom og så mye som skjer.
        Ta med dag barnebarna en dag.
        Liker Oslo og liker å finne frem. På høsten blir det jo litt mange turer til Oslo da,
        lettere for meg å dra inn til gutta. De er jo i hektiske jobber. Jeg er jo nesten pensjonist.

      1. Tusen takk, kaffe er deilig…Skjønner at du mimrer litt tilbake.
        Jeg møtte ungene mine og vi hadde bestilt bord og vi spiste juletallerken. Det var nydelig mat.

    3. 3-4 ganger i måneden? 😳 blir så fort mørkt på denne tiden av året, og da vil ikke jeg være i Oslo. Koselige bilder, ikke vært der, men plutselig 😜🐰

      1. Takk takk, blir jo noen turer på høst og vinter. En time med tog bare.
        Og Fredrikstad er en stille by på vinteren og jeg vil jo inn og besøke ungene som bor der.
        Og handler julegaver, og titter rundt. Liker det jeg.

    4. Kaffe er gode greier 😀 Jeg har jo vært innom der – men ikke drukket kaffe! Kanskje neste gang jeg er i Oslo – så passer det med at DU er i Oslo også 🙂 lag deg en fin fin onsdag :.) klems

      1. Takk smaker alltid med kaffe, ja vi finner nok en dag. vi kan treffes igjen…
        En time med tog herfra, går jo fort.
        Nyt kvelden og kos deg 🥰 klems…

    5. Noen fine timer det der med god mat sammen med gutta. Er nok en del turer i Oslo i løpet av året men ikke nå før jul. Da er det kø over alt. Man kan bli gal av mindre. Vant 4 små sjokolader på julekalenderen på jobben i dag. Og jammen fikk jeg en ekstra 2 timer etter men den gikk rett i matavfall. Det kan bli for mye av den slags. Var på kontroll hos tannlegen i går og det går bra. Ikke noe vondt så hele greie var over på 2 minutter. Men det er litt uvant enda ikke minst når jeg skal spise og tygge. I går skaffa jeg meg ei ny joggebukse og den var deilig. Skal til mor i morgen og da blir det middag samt oppdateringer. Kjipt når togene har trøbbel, er jo mange som har til tradisjon og ta toget hjem til jul. Så det er jo mange som ser frem til det. I går var jeg daff, kroppen var liksom ikke med så jeg sovna veldig tidlig. Ha en fin kveld.

      1. Hallo Helge, Litt sjokolade er godt..Men ikke for mye. Jeg liker best vanlig mat egentlig.
        Koselig å møte gutta til julemat. Det var trivelig. Da har vi spist ribbe alle tre og det blir ikke ribbe her hjemme i jula.
        Masse annet godt man kan lage! Det er alltid svinestek her hos hos på julaften. Og etter det er det rester og
        gryter eller annet mat. Bra det går fremover med tanna. Lett for å bli litt signalfeil med tog, men det må være trygg reisemåte.
        Og virker ikke signal. Så bli det stans lenge. Ha en riktig så fin kveld.
        P.S. Håper formen er bra i dag. Kjedelig når man er trøtt tidlig på kvelden. Men man bli sliten. Du er jo tidlig oppe.

    6. Jeg har gått forbi Deichman flere ganger, men ikke vært innom der. Målet har alltid vært Operaen, og en rusletur på taket. Takk for tips, – da vet jeg at det er å få kaffe m.m der! Jeg er i Oslo ca to ganger i året, èn om sommeren og èn i romjula. Liker så godt alle julelysene og -pynten! Gleder meg hver gang jeg skal til Oslo, så burde tatt flere turer. 😀

      1. Bare hyggelig. Utrolig fint på dette biblioteket og så stort og mye som skjer hele tida.
        Og mange etasjer så du må sette av noen timer. Dette er gøy altså.
        Blir litt ofte for meg på vinteren. Synes det er trivelig å være på tur og ungene bor der inne.
        Lettere for meg å dra innover. Og de er flinke til å være her hos meg på sommeren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg