man kan jo undres

 

Man kan jo undres hva folk bruker strømmen til! Dette brukte jeg strøm til i dag og dagens godbit!!! 

 

Det tar en god stund å dille med dette, svidde fingertupper og strøm…og sånn! Siden jeg skal frakte disse kakene med meg i morgen, måtte juleboksen frem. For store bokser til krumkaker det har man ikke plenty av! Jeg liker de godt stekt så har ikke sovet i timen…Stått stand by på kjøkkenet et par timer tenker jeg..og før det ordnet med røre, det må gjøres etter en god gammeldags oppskrift! 🥰 Alt i alt en 3-timers jobb! Litt oppvask i etterkant…

 

For dette er ikke gjort på 5 minutter og kakene skal presses løvtynne! Ble mest praktisk med koppekaker denne gangen, for da kan de fylles med masse godt! 

 

 

Kjempegode, ble et par til kaffen nå også…måtte jo smake om de var godkjente!!! Og det var dem 💛

 

 

Men du ha en fin lørdag der ute…

16 kommentarer
    1. Mmmm, det så godt ut! Her lagde småbrukeren eplepai til formiddagskaffen. Det fungerte også 😉 Fortsatt god lørdag til deg!

    2. Krumkaker med krem og hjemmelaget jordbærsyltetøy er nydelig godt! Blir nå laget ostekake når jeg har dag. Nyt lørdagssysler! Klem

    3. Krumkaker er nydelig og kan spises året rundt.🥰🤩 Men det er jammen en del jobb å steke. Det tar sin tid.🤗Kos deg masse med deilige nystekte krumkaker.🤩

      1. Tusen takk, masse jobb er det og må følge med hele tida..og skikkelig varmt!
        Blir stas å ha med bort i selskap i morgen det <3 Fin kveld videre… 🙂

      1. Det er godt ja, så heldig du er da! Har bare julemotiv jeg, har en diger boks til – også jul..
        Har flere andre bokser uten jul, men de er for små! 🙂

      1. Ja, beste tørre kakene jeg vet om og det er festkaker. Her skal de fylles med masse godbiter… 🙂
        Hadde tenkt å bake ostekake, men tenkte – det pleier å være nok slike kaker! 🙂

    4. Krumkaker er godt og ekstra gode blir de med fyll! Sist jeg var i konfirmasjon hadde også jeg med det, – bestilling fra konfirmanten. Jeg lager de enten som kremmerhus eller klemmer de utenpå en kopp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg