dagens godbit!!!

God lørdag, jeg logget meg inn på strømavtalen for å sjekke rikets tilstand! 

 

Her ser du resultatet! Og det kostet nok det i dag, for jeg måtte vaske håret! Da går det noen minutter ekstra, ellers så er jeg kjapp kjapp! Så jeg klarte ikke 2 minutter å ordne kropp og hår i dag altså! 

 

Men dette er vel livet for folk flest nå, glad jeg ikke har unger som bor hjemme og dusjer flere ganger daglig..En kropp for holde 🥰 Men det er jo skremmende, jeg synes det, det er ikke noe jeg er fortrolig med for sparing ligger i blodet mitt, men dusje daglig er noe jeg ikke klarer meg uten. Er man i arbeidslivet så må man være frisk og lukte godt når man møter opp kl. 0800 tenker jeg! 

 

28 28 28 28 28 28 28

15 kommentarer
    1. Jeg tar meg den luksusen og stå i dusjen i 10 minutter, for mine stive ledd trenger det varme vannet for å mykes opp. Så får jeg heller spare på andre ting, men prisen er uansett klin kokkos 🤪

      1. Skjønner ikke bære jeg, at det kan komme opp i så svimlende sum med det varme vannet!
        Det er som du sier klin kokos…og mange trenger dette varme vannet for å myke opp kroppen!
        Tenk på alle de med leddgikt, mange må også ta karbad for i det hele tatt å greie å møte dagen! 🥰

    2. Jeg klarer heller ikke å tenke sparing når jeg står i dusjen. Jeg vil jo bli ren, myke opp kroppen og ikke stresse i dusjen! Men prisene er spinnville. Tenker at på den tiden vi var 6 her i huset hvorav 4 ungdommer… Vi ville sikkert ha brukt over tusen kroner i dusjutgifter i uka. (Jente med langt hår og elsk for hårkurer gir lange dusjer.)
      Ikke minst tenker jeg på hvor mange krangler vi ville hatt om dusjing….
      Jeg er glad vi bare er tre her nå.

      1. Ja, det hadde blitt dyrt for en familie med voksne barn som bruker lang tid på badet!
        Da måtte man gått litt sport i det, den som dusjet på kortest tid fikk premie!
        Hvis ikke hadde dagene gått med til kjating…Husker yngste sønn her dusjet veldig lenge og
        i hvertfall 2 ganger pr. dag. På morgen og etter treningen på kvelden!

    3. Det er veldig dyrt nå ja. Heldigvis er det ikke så ille for oss, men vi er allerede i sparemodus, og det er lenge siden jeg slutta å dusje hver dag. Kroppen har ikke gått av det, og det er bare en vane. Du lukter ikke vondt om du ikke dusjer hver dag 😉
      Men noe “luksus” skal man unne seg ☺️
      Vi har fått vanen med å ikke bruke fullt trykk i dusjen, og jeg skrur nesten av mens jeg såper inn hår og kropp. Da blir det 5 minutter i stedet for 10 kanskje 😁
      Har en mann som er ihuga sparer på strømmen, så da må jeg bare spare jeg også 😄
      God lørdag! Klem 🥰

      1. Ja, sikkert en vane…Men det sitter i det å hoppe i dusjen hver morgen <3
        Ja, dusjer kortere jeg, men i dag med hårvask så tar det tid!
        Men jeg sparer sykt mye på masse greier, så dette må bli min form med luksus..Men er som sagt glad det ikke
        er huset fullt her nå! Det hadde merket godt altså!
        Dere er flinke, bra mannen har full kontroll – liker sånt jeg 🙂 God lørdag, klem…

    4. Det er mulig å ikke dusje hver dag. Finnes såpe og klut, og vann i servanten. Blir ren da også. Og jeg lukter ikke. Dusjer ikke hver dag jeg heller. 🙂 Lukter greit av meg likevel 😀 Men det er jo GODT da, så kommer litt an på hvilken luksus man vil unne seg 🙂

      1. Jeg dusjer hver dag, man våkner av en dusj!
        Jeg har bodd på landet i et hus og der bodde jeg i 16 år! Vi hadde ikke innlagt vann i det huset.
        Så har vasket meg i balje og gått på utedo – nok – for et helt liv..Ferdig med det! 🥰

    5. Heeeelt enig med deg! Jeg MÅ dusje før jeg drar på jobben! Ingen tvil! Gjør det så fort jeg kan… men når jeg har trena nesten en time først, da er jeg sliten og det tar nok minst 28 kroner….. hmmm…… er jo så deilig å dusje da…! 🙂

      1. Jeg må dusje før jeg går på jobben, er jeg på hyttetur går det fint uten. Men akkurat jobb, der er
        jeg nøye! Så får spare inn på noe annet…nok å ta av etter sommerferien! Klem…
        Ting har sklidd ut…

    6. med mitt korte hår er det kjapt å dusje uansett :=) i morgen får vi også dyr strøm ,hatt det et par dager før men ikke slik som er meldt i morgen ,men den tiden det er på det dyreste er vi ikke hjemme ,for vi skal til datter og feire 1 åringen i huset

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg