Lykken er: en jungel (6)

 

Hei og god mandag! Jeg har alltid vært glad i blomster og planter! Jeg kommer fra et hjem der bestefar var gartner. Jeg elsket å være med ham ut på jordene og plante og så! Sette poteter, så gulrøtter, salat og mye mer. Og når våren kom og han kjøpte sommerblomster og fylte alle bed i hagen! Da var jeg lykkelig. Det var så vakkert! Jeg bodde jo sammen med bestefar fra jeg ble født til jeg var 16 år! I stuevinduene hjemme var det alltid blomster. Dette er jo en stund siden da og på den tiden var det mest blomster i vinduene. Var ikke så mye av de grønne plantene, det har kommet mer og mer siden. Da jeg flyttet hjemmefra og stiftet familie husker jeg at elsket å ordne med plantene mine. Dusjet dem og tørket støv og alle var mine “babyer”. Tiden etter jeg ble skilt så hadde jeg ikke så mye blomster og planter. Dette var på grunn av økonomien. Det var som regel ingenting på konto når alle regninger var betalt! Og har man lite penger på konto så må alt det som ikke er helt nødvendig bort dessverre! Men jeg fikk stjålet noen stiklinger her og der da også! Og ikke minst plukke inne grener og kvister fra hagen og skogen koster jo ingenting ❤️

 

I helgen var det igjen lykke her hjemme da jeg fikk handlet 2 flamingoer, 1 fredslilje og 1 orkide! Hadde en del tomme potter etter julen og alle julestjernene. Jeg er ikke av den typen som liker å ha to og to like i vinduet. Og alle potter må IKKE være like. Jeg liker mangfold og litt her og der. I våres skal jeg gjøre som “Blomsterfinn” bruke alt jeg har av boller og kar her i heimen til å sette blomster i! Ta det frem fra skapet og bli mye flinkere til å kjøpe enda mer blomster og planter! Jeg er flink, men jeg vil fråtse enda mer! Gjøre meg LYKKELIG hver gang jeg låser meg inn døra her hjemme og bare nyte synet! 

 

Blomster og planter i heimen – ja det gjør meg lykkelig! Stor LYKKE egentlig. Et hjem blir så mye mer personlig og harmonisk! Og luften blir også renere..Og vi er mye hjemme i disse tider. Da er det viktig å trives og ha det pent rundt seg! Skal du ha gjester (vi får vel lov etterhvert) – pynt opp med lys og masse blomster! Og noe hjemmelagd…Det er stas ❤️

 

 

 

Er ikke dette lykke så vet ikke jeg. Lykke nr. 5 finner du her: Lykken er: et toa eller to (5) 

 

Lykken er: 

14 kommentarer
    1. Veldig enig med deg når det gjelder blomster. Det må vi ha.
      Og der hadde du fått med deg masse fint hjem.
      Det er lykke. 🤩

      1. Ja <3 virkelig lykke og det ble så koselig her i heimen. Fyr på peisen (ovnen) og levende lys! Ønsker deg en fin kveld…Tusen takk, håper alt er bra hos deg!?

    2. Helt klart stor lykke med jungel. Det er ikke alltid jungelen min lever så lenge, men man kan alltids spe på litt når en er på butikken.

      1. Hehe.. Blir sånn. Kjøper man grønnplanter på REMA for en femtilapp så må MaN nesten tenke at det er bukett. Kort levetid. Men store flotte grønne planter er dyre 😀men men jeg tenker en dag skal jeg kjøpe en diger en ❤️

    3. Enig – det er LYKKE…. og lekkert blir det med en god porsjon jungel! Like potter trenger faktisk ikke jeg heller -enda så firkanta jeg er…..! Klem 🙂

      1. Deilig med en jungel – da blir det ren luft da! Og nå skal lete etter krukker og kar i skapet jeg kan bruke til potter! Naturen er ikke slik vettu..to og to…nei, en her og der..Da blir det finest! <3 klem.

    4. Så koselig du har det. Jeg har til tider hatt mengder av blomster, og andre ganger mindre.Jeg liker godt eføy og de setter jeg avleggere av stadig. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg kunne fylle huset med blomster overalt, men så blir jeg lei. Gleder meg til det igjen blomstrer ute. Klemsiklem:)

      1. Ja koselig med blomster og planter. Det gir harmoni synes jeg. Går opp og ned og moro å ha blomster ute på sommeren.
        Bare tok bilde på benken her fra kjøkkenet. De ble flyttet etterpå. Nei – det er arbeidsbenk og der må jeg ha plass! Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg