Lykken er: 2 gode venner (24)

 

God lørdag! Jeg jobber videre med dette prosjektet mitt! Lykken er: Det kan være så mangt. Både her og der….Lykke kan være å ha noen å dele tankene med! Kanskje ikke alle tankene da, men en del av dem. Her inne på blogg deler vi mange tanker og opplevelser. Det er flott og hyggelig! 

 

 

Da man var barn så hadde man en hel haug venner. Mange har det i voksen alder også! Jeg er  ikke en slik type at jeg trives i en flokk nå! Det blir for mange å holde seg oppdatert med og for mange å følge opp! Og uansett så må jeg forholde meg til få om gangen. Jeg har jo nedsatt hørsel og da stopper det seg selv hvis det er mange mennesker å forholde seg til. Men et par mennesker som vet litt mer om deg og ha litt dypere samtaler med. Det bør egentlig alle ha! Litt under huden samtaler og ikke bare om vær og vind!

 

Lykken er: Noen få gode venner eller en hel skokk! Vi mennesker er forskjellige – noen trenger mange mennesker rundt seg og noen synes det er greit med et menneske å forholde seg til! ❤️ Men jeg tror at at det er viktig som barn og ha mange venner. Og at man ikke trenger så mange venner i voksen alder! 

 

Lykken er nr. 23 finner du her: Lykken er: Plutselig – litt lykke på en helt vanlig torsdag (23) 

 

Lykken er: 

16 kommentarer
    1. Jeg liker meg best med EN og EN jeg også. Jeg KAN være sammen med flere, men føler jeg ikke får så mye ut av det. Liker bedre de SKIKKELIGE samtalene 🙂 Ha en fin dag Solveig <3

      1. Herlig. Merket på bloggtreffet i Oslo at du er et slikt menneske! Allerede da hadde vi en god samtale husker jeg. Du er en varm og god person å snakke en til en med. Klem.

    2. Jeg er litt som deg, føler det kan bli masete å være i store grupper med mennesker samtidig. Da blir jeg så vanvittig sliten. Så det forsøker jeg å unngå. Jeg er lydsensitiv, og det har blitt forsterket de siste årene.
      Jeg er veldig glad i mennesker, så har mange venner. Noen få ekstra gode, som jeg deler så og si alt med, noen litt mer distanserte venner, og mange bekjente 🙂
      Det blir for travelt å ha veldig mange nære venner. Men nå i koronatiden, så har det vært godt å ha bare de få, som man kan treffe fast, nærmest som en kohort. Og en til en er best, i de aller fleste tilfellene.
      Det er lykke det, med venner. Alle trenger minst en veldig nær venn ja, det er jeg enig i.
      Ha en kjempefin dag i dag. God klem ♥

      1. Du er veldig sosial – det har jeg forstått. Men så har du dine sykdommer som du må ta hensyn til. Og da er det best med ikke så store flokker med venninner og turer og shopping. Slikt orker ikke jeg – da hadde jeg blitt sengeliggende i mange dager etterpå. Stemmer og mennesker og prat tapper meg for energi…Blir fort sliten. Men en til en går fint..Men er veldig glad i mennesker og er nok for snill til tider…Men men….Helsa tærer på pluss at jeg har forandret meg med årene. Veldig glad i mitt eget selskap. Gjøre tingene mine…
        God klem til deg…

    3. det er god lykke i gode venner ja ,jeg har ikke mange venner i voksen alder ,men her jeg bor er vi jo ikke mange heller ,jeg har hatt nære venner jeg har kunnet dele alt med ,men desverre har dei gått bort i ung alder ,3 nære gode venninner den yngste bare 37 år ,så 51 og den elste ble 57 tror jeg det var ,etter det har jeg ikke hatt innvolvert noen på samme måte som jeg gjorde tidligere i livet

      1. Jeg er akkurat som deg. Har mistet flere gode venner (døde) og ikke lett å erstatte et slikt tap! Og finne nye å dele alt med er ikke alltid så lett! Jeg har noen få som jeg stoler på og vet at jeg kan ringe til om jeg trenger hjelp både med det ene eller andre. Men sånn masse venninner – ut på shoppingtur og sånn. Er ikke meg!
        Men jeg koser meg veldig her på blogg med mine faste venner <3 Det betyr mye for meg.

    4. Som voksen trenger man ikke så mange venner tenker jeg.
      Det beste er å ha noe nære og gode som du kan snakke om det meste med.
      God lørdag til deg. Her skinner sola og idag blir det tur. Har hatt pause ett par dager.

    5. Mm – tror du har rett! Som barn er det bra å ha mange venner…………. som voksen blir nok det litt mye, så jeg har iallfall satsa på noen skikkelig gode. klem 🙂

      1. Ikke sant. Hører nok med til barndommen det – en hel skokk av venner. Noen greier det! Jeg er ikke der…
        Klem og fin kveld og God Natt <3

      1. Nei, man makter ikke følge opp slikt nei.
        Og jeg må også ta vare på min egen helse. Finne energi og ikke bruke opp
        alt. For mye mennesker og prat gjør meg fryktelig sliten! Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg