løp og kjøp

 

Jeg må bare si sannheten! Dere som har fått tak i denne til påsken kan være meget lykkelig! Jeg kjøpte to flasker! En ble åpnet til maten i dag og en står blant påskepynten. Prosecco fra Italia – musserende vin! Varenummer: 7440701 – Lette fine bobler som holder lenge! Råstoff: Raboso 5 % og Glera 95 % (altså druetyper) Fargen er svak rosa, nesten hvit i glasset! Den lukter bær i det jeg åpner og smaker litt rabarbra, hvite rips. Ikke bringebær som det står om i beskrivelsen fra Vinmonopolet. Frisk og god akkurat passe søt. Jeg hadde trodd at den var søt og klissete! Flasken sier jo litt glæm…og glitter og mange ganger når flaskene er rålekre er det kamuflasje for dårlig vin! Denne var frisk – lett å drikke og lett å like!

 

 

Du finner litt om det her: jeg kunne ikke stå i mot Er du en av dem heldige som har kjøpt denne til påsken. Så sier bare kos deg på terrassen. Jeg ville laget litt tapas..Litt pølse, ostebiter, fylt sopp, oliven, fylt paprika og litt tørr kjeks! Det tror jeg er optimalt. Denne drikker du ikke til lam eller tyngre middager. Da bør du ha god tung rødvin med snærp…Altså drar litt ned i halsen når du svelger. Tung mat = tung vin! Men denne i hytteveggen med litt enkel tapas. Det er mitt tips…

 

Denne Proseccoen har også en bror. Lyseblå flaske med varenummer 12541001  og med det flotte navnet Pizzolato Pinot Grigio Spumante– den er også lekker! Men ikke kjøpt inn denne til  påsken! 

 

 

V i n t i ps

16 kommentarer
      1. Veldig god, men er ikke sikkert det er noen på lager på alle pol. For den er populær og gikk unna,
        men det kan jo ha blitt fylt opp igjen. Du får gå inn på vinmonopolet og sjekke lagerstatusen på ditt pol
        som er nærme! Så du ikke drar bomtur…Men du kan jo alltids kjøpe den blå!
        Det var det mange igjen av så jeg 🙂

    1. godt du likte den da siden du kjøpte to :=) husker ei som kjøpte 2 flasker vin uten å ha smakt dem ,begge havnet i gresset bak et uthus ,personen sa det var udrikkelig og det var jo kjedelig siden det var kjøpt to :=)

      1. Ja, du kan så si…Den ene flaska ble en del av påskepynten. Så derfor kjøpte jeg en til for å smake! Men mye vin som går rett i vasken. Mye surt….Enklere med et glass med saft 🙂 hehe….

    2. Dumt at jeg ikke skal en ekstra tur på polet, men kjøpte rødvin for noen dager siden. Ikke en kosevin, den passer best til mat. Blir lammekjøtt påskeaften og da blir det litt vin til maten. Men den flaska var jo lekker, og godt at at innholdet smakte.

      Så på bildene fra turen din i går, en vindfull dag. Mye vind her nord ii går, meldt regn/sludd her i dag, men sola skinner. Kanskje noen bomma på værmeldingen. God påske til deg. Klem

      1. Tusen takk så hyggelig. Rødvin må til til lam. Det blir deilig.
        Viktig å kose seg helt klart. Nå er det sikkert store køer på polet..
        Sånn var det før jul og sånn nå før påske! Når systembolaget i Sverige
        åpner opp så blir det mer normalt igjen her jeg bor!
        Mye vind i går, og i dag ganske så fint! Klem og God påske!

      1. Var god synes jeg da! Men smaken er forskjellig.
        Og hva man liker. Jeg var redd den var for søt.
        For jeg liker ikke søtt kliss. Som Asti og slikt!

    3. Den hadde så klart utseende med seg i alle fall og da bør smaken sitte.. ellers blir det fort en nedtur.. Så hurraaa.. for at du fikk den fine opplevelsen. 😀 Nå skal jeg bli med deg på tur gjennom Koronaåret ditt.. gleder meg tll å se 😀

      1. Flaska er bare vidunderlig vakker…og da er man litt skeptisk…hehe..
        Men her var det god drikke til en rimelig pris…Blir litt fest med litt bobler synes jeg. Kos deg med kvelden. Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg